Henrie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 In dit topic is, zoals ik al wel verwachtte, heel duidelijk zichtbaar wie er hear alleen maar komen om te rellen(...) Inderdaad: Jij! Want dit topic was al vanaf de openingspost bedoeld om te provoceren. Anders zou je wel wat minder minachtend doen over je zogenaamde 'tegenstanders'... Van de echte high-end liefhebbers zie ik hear alleen maar weer posts die wel iets bijdragen. Dan ben jij kennelijk geen 'echte high-end liefhebber', want ik heb jou zelden op een constructieve bijdrage aan dit forum kunnen betrappen, met dit topic als triest dieptepunt... Wie de schoen past trekke hem aan. Juist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik kan mij wel vinden wat Miracle schrijft. Nu ook hier weer zie je leden reageren zonder inhoud en dat is nou precies waar ik mij ook zo aan stoor en mij deed weggaan bij dit forum. Ik kan mij ook vinden bij de reacties die vallen over de woorden mongolen e.d., zulk taalgebruik hoort hier niet thuis mijn inziens. Men kan dat ook wel wat netter zeggen. Maar zeggen wat je denkt schijnt tegenwoordig heel normaal te zijn. Voor mij is het meer fatsoen om je netter uit te drukken. Het gebruik van scheldwoorden is een stempel op iemand leggen en een vorm van verkeerd makerij, wat mij inziens niet hoeft. Ook zet je dan een toon neer die niet uitnodigend is om een positieve reactie terug te krijgen. Dit geldt ook voor leden die het bijzonder aangenaam vinden om in bepaalde topics de knuppel in het hok te gooien. Het is zo gemakkelijk om snel iets achter je toetsenbord neer te zetten en dat het internet op te gooien, zonder er verder wat dieper over na te denken wat het voor een lezer doet die zo'n bericht leest. Het neersabelen van iets is de meest gemakkelijke weg in plaatst van iets neer te zetten wat een bijdrage kan zijn voor een ander. Helaas heeft dit laatste wel de overhand op dit forum de laatste 2/3 jaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Wat doet Miracle hier eigenlijk? Volgens mij moeten jij en je high-end vriendjes gewoon ergens op een zolderkamertje gaan zitten mokken over al die mensen die kritische kanttekeningen maken bij producten die naar kwakzalverij rieken.... Op een ander forum zag ik een berichtje van iemand die nieuwe "high-end" luidsprekers zocht. Hij had een lijstje gemaakt met producten die binnen zijn budget vielen en daar eerst de bekende merken vanaf gehaald, "want die zijn niet goed". Dat die bekende merken de luidsprekers leveren die in de opnamestudio als referentie wordt gebruikt, daar werd maar even niet bij stil gestaan. Kortom, ik krijg vaak de indruk dat iets pas high-end mag heten als slecht verkoopt.... Eigenlijk gun ik het Miracle niet dat dit een populair topic wordt.Voor Miracle heb ik een advies: begint uw eigen forum en gaat hier weg. Ik heb al veel wijheden van hem geleerd Kan niet..... Bij Miracle zijn het "ikheden" Leven en laten leven is een goede eigenschap. Kan de TS wat van leren (en verder onderschrijf ik de 2 reacties van Hansko) In dit topic is, zoals ik al wel verwachtte, heel duidelijk zichtbaar wie er hear alleen maar komen om te rellen(...) Inderdaad: Jij! Want dit topic was al vanaf de openingspost bedoeld om te provoceren. Anders zou je wel wat minder minachtend doen over je zogenaamde 'tegenstanders'... Van de echte high-end liefhebbers zie ik hear alleen maar weer posts die wel iets bijdragen. Dan ben jij kennelijk geen 'echte high-end liefhebber', want ik heb jou zelden op een constructieve bijdrage aan dit forum kunnen betrappen, met dit topic als triest dieptepunt... Wie de schoen past trekke hem aan. Juist... Voorbeelden van GEEN bijdrage !! En niets anders uit zijn op een relletje veroorzaken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 wat is wijsheid...................... dat ligt altijd in het midden high - end tegenovergestelde van low - end denk dan het is ieder zijn eigen meug ik geniet van mijn set ook van de set van Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 De gemeenschappelijke interesse / factor van allen die dit forum bezoeken is audio.Hun referentiekader is zeer verschillend, alsmede de bedoeling om dit forum te bezoeken. Velen zien het als een soort chatroom waar ze hun halve leven beleven. Anderen bezoeken het forum om hulp te geven aan hen die daarom vragen. Sommigen hebben een baan/dagbesteding en doen dit in hun vrije tijd, anderen hebben er om wat voor reden dan ook meer tijd voor over. De een luistert met veel genoegen naar een eenvoudige set en kan zich niet voorstellen wat nou de verbetering zou kunnen zijn van modificatie xyz, apparaat abc of een echte top-set (whatever). Een ander verbaast zich er voer dat je voor weinig geld goed functionerende apparatuur kunt combineren tot een goede set en kan zich er niet toe zetten om voor zo weinig verbetering (in hun ogen) zoveel geld uit te gaan geven. Weer een ander is al tientallen jaren bezig met zijn hobby, heeft al veel (gekleurde, vanuit het ik-perspectief) ervaring opgedaan en verbind dat via eigen of gelezen theori Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 En mijn bijdrage ? is dat niks. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Voorbeelden van GEEN bijdrage !! En niets anders uit zijn op een relletje veroorzaken. Zeg audiofreak, nou kan je mij en anderen wel gaan beschuldigen van het veroorzaken van relletjes (om vervolgens nog even fijntjes aan te geven wie er dan volgens jou wel constructief bezig zijn; heerlijk die polarisatie!), maar zie jij dan niet dat Miracle met z'n openingspost op niets anders uit was dan zulke reacties? Om weer even de boel op scherp te zetten. Even zien wie er ook weer bij 'zijn kamp' hoort, en wie bij het 'andere kamp'. Iets anders kan ik uit zijn uit onfatsoenlijk taalgebruik en arrogantie samengestelde verhaal niet maken. Dus wie is hier nou dat veroorzaker van die relletjes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 En mijn bijdrage ? is dat niks.gr henkes Net als mijn "bijdrage" ook niks.... ik draai de plaat nog eens om Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 En mijn bijdrage ? is dat niks.gr henkes Net als mijn "bijdrage" ook niks.... ik draai de plaat nog eens om Dan neem ik nog een slok van mijn heerlijke bordeaux. gr henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Sorrij Henkes, jouw bijdrage was ook goed. Het ging maar even om enkele voorbeelden. Gewoon even om een verschil aan te geven van postings en de spiegel voor te houden. Verder maakt het mij niet uit meer hear. Miracle heeft een goed punt naar voren gebracht en zijn nek uit gestoken en aan de kaak gesteld. Dat vind ik al zeer positief en zegt ook iets over zijn betrokkenheid voor dit forum. Dat mag best wel gezegd worden, want er zijn er meerdere die precies hetzelfde denken als Miracle, alleen die durven het niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Voorbeelden van GEEN bijdrage !! En niets anders uit zijn op een relletje veroorzaken. Zeg audiofreak, nou kan je mij en anderen wel gaan beschuldigen van het veroorzaken van relletjes (om vervolgens nog even fijntjes aan te geven wie er dan volgens jou wel constructief bezig zijn; heerlijk die polarisatie!), maar zie jij dan niet dat Miracle met z'n openingspost op niets anders uit was dan zulke reacties? Om weer even de boel op scherp te zetten. Even zien wie er ook weer bij 'zijn kamp' hoort, en wie bij het 'andere kamp'. Iets anders kan ik uit zijn uit onfatsoenlijk taalgebruik en arrogantie samengestelde verhaal niet maken. Dus wie is hier nou dat veroorzaker van die relletjes? Verwacht je dat ik hier antwoord op geef? kijk eens wat vaker in je eigen spiegel ! En kom eens met een inhoudelijke bijdrage hier die er iets toe doet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 En mijn bijdrage ? is dat niks.gr henkes Net als mijn "bijdrage" ook niks.... ik draai de plaat nog eens om Dan neem ik nog een slok van mijn heerlijke bordeaux. gr henkes haha, ik ga maar eens naar de kroeg van die Okki en gezellig een praatje doen met die Bob. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Gelukkig word ik al enige tijd door hem genegeerd, zoals hij niet nalaat telkens opnieuw mede te delen na toch gereageerd te hebben op een bericht van mij, dus ik kan zonder dat hij mijn opmerkingen huilend aan de moderators meldt reageren. Het minpunt aan Miracles bijdragen is telkens dat hij geen antwoord geeft op serieuze vragen en deze altijd af doet als persoonlijke aanvallen. Na enig aandringen van de vraagsteller (geldt niet slechts voor mij) doet hij die steevast af als "zuigen". Dat is jammer, want anders zou hij voor normaal hear-der kunnen doorgaan. Ik betrap hem namelijk ook wel eens op iets zinnigs. Dus een zinnige discussie zou ook van zijn kant nog steeds mogelijk moeten zijn. Men zegt wel eens dat het makkelijker is om in een zwart-wit wereld te leven. Gezien de geuite frustratie valt dat toch wat tegen, zo lijkt het. Het is jammer dat iemand zich laat opstoken door "vrienden" om op het forum ergernissen te gaan spuien. Fijne vrienden, denk ik dan. Noem mij dan maar vooral geen audiofiel als dat hun werkelijke karakter is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 (edited) Voorbeelden van GEEN bijdrage !! En niets anders uit zijn op een relletje veroorzaken. Je vergeet, beste audiofreak, dat Miracle hier degene is die een relletje veroorzaakt. Alhoewel. Ik vind nooit dat hier relletjes spelen. Het is eerder censuur. Maar als je iets een relletje gaat noemen trekt dat al gauw de aandacht. Inderdaad trekt het de aandacht bij de relschoppers ! Censuur zou men hier vaker moeten doen. Zelfcensuur !! En verder is het allemaal maar interpertatie. Jij ziet het als dat Miracle een relletje wilt schoppen en ik zie dat niet zo. Ik vat zijn posting en dit topic op dat Miracle iets aan de kaak wilt stellen. En daar ben ik het mee eens met Miracle en vind het zelfs nog terecht ook dat hij dat doet. Als jij vind dat het een reltopic is dan moet je er niet in posten met postings die weinig tot niets hebben bijgedragen en retoriek zijn naar Miracle toe. Dat jij Miracle niet mag is allang duidelijk en hoeft ook niet, maar om nou elke keer als bok op de kist op Miracle zijn posting te zitten gaat ook ver, hoor. Als jij je zo stoort aan Miracle zet hem dan voor je eigen gemoedrust in je negeerknop ipv te reageren op hem. Jij staat bij hem ook in de negeerfunctie, denk ik. Ook dat is een soort van leven laten leven. Verder vind ik het allemaal wel best hear en maakt het mij weinig tot niets meer uit. Het kost allemaal teveel energie en tijd die ik veel nuttiger kan besteden dan aan alle onzin hier te lezen. (ook op andere fora's.) Misschien is het een goed idee om een soort van audiochatbox te openen voor alle forummers waar men dan kan lekker gaan chatten met allerlei audio onzin uit te gaan kramen naar elkaar. Dan blijft dit forum misschien een beetje schoon ervan. Want duidelijk is wel dat sommigen hier het forum gebruiken als een chatbox. Zo en schiet dat maar af! Edited 31 januari 2010 by audiofreak Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 In dit topic is, zoals ik al wel verwachtte, heel duidelijk zichtbaar wie er hear alleen maar komen om te rellen, en helemaal niets met high-end audio hebben. Helaas ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Hmmm..........ik voel me ergens toch wel een beetje aangesproken door de openingspost. Blijf zo nieuwsgierig en open-minded als ik je ken, levert dit in elk geval geen trauma's................................. Trauma's heb ik qua audio niet, hoor. Michel's posting was voor mij weer eens aanleiding om bij mijzelf te rade te gaan of mijn bijdragen aan dit forum nu eigenlijk wel zo zinvol zijn.........en of ik inderdaad wel altijd even eerlijk ben in wat ik neerzet. Meer niet. Ik denk dat ik meer "believer" ben dan ik eigenlijk wil toegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ach, met Miracle ben ik het niet altijd eens, en soms vind ik zijn postings zelfs lomp. Maar dat kun je van mijn postings ook zeggen. Het kan best zijn, dat ik Michel in het eggie gewoon een prima kerel vind je weet het niet je weet het niet. Ik ken jullie beide een beetje, m.i. is het verschil tussen jullie veel minder groot dan je zo Hear leest. Kom naar de Hear dag zou ik zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Dit is een wonder op Hear.nl En in het eggie is het een best leuke vent,maar Hear bakt hij er soms niets van!!!!!!!!!!!! Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 het is wel zo dat menig gesprek over audio de nek om word gedraaid door de mensen die miracle bedoeld. leuke adviserende gesprekken discussies over kabels , cd spelers zijn niet meer mogelijk. niet meer mogelijk op een audio forum? ja laat dat eens doordringen niet mogelijk om over luidsprekerkabel te dicussieren op een audio forum is toch zot of niet dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 het is wel zo dat menig gesprek over audio de nek om word gedraaid door de mensen die miracle bedoeld. leuke adviserende gesprekken discussies over kabels , cd spelers zijn niet meer mogelijk. niet meer mogelijk op een audio forum? ja laat dat eens doordringen niet mogelijk om over luidsprekerkabel te dicussieren op een audio forum is toch zot of niet dan? Hoe zo niet meer mogelijk? Hear kan alles zelfs grof en onbeschoft zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 het is wel zo dat menig gesprek over audio de nek om word gedraaid door de mensen die miracle bedoeld. leuke adviserende gesprekken discussies over kabels , cd spelers zijn niet meer mogelijk. niet meer mogelijk op een audio forum? ja laat dat eens doordringen niet mogelijk om over luidsprekerkabel te dicussieren op een audio forum is toch zot of niet dan? Nee Robin zo is het niet, alleen het probleem is Miracle, die weet altijd alles beter en hij kan ook alles maken en bouwen. En de persoon kennende denk ik dat het een grote opschepper is,en ik twijfel heel erg over de kennis die hij heeft. Maar zonder Miracle gaat alles gewoon door Hear Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 gaat mij helemaal niet om miracle. velen in dit topic maken het iets persoonlijks zonder de inhoud te zien. en ( alhoewel wat onhandig gebracht) zit er wel een kern van waarheid in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 [....] nieuwtjes en recensies te lezen en om de markt te leren kennen. [/quote Nieuwtjes vind ik meestal leuk. Echter de markt, vind ik pas weer interessant op het moment dat ik wat nieuws zoek omdat het oude stuk of versleten is. Audio op zich, vind ik niet spannend meer, zoveel veranderd er niet. Verder is het h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Met "show's " maak je me ook niet blij, ik heb daar niets te zoeken. Soms maak ik een uitzondering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik weet niet of high end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts