1ennalloor Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 gaat mij helemaal niet om miracle.velen in dit topic maken het iets persoonlijks zonder de inhoud te zien. en ( alhoewel wat onhandig gebracht) zit er wel een kern van waarheid in. Hebben wij werkelijk hetzelfde bericht gelezen? Waarom dit topic? Omdat ik hier vanavond deze discussie had met wat vrienden met high-end audio instalaties. De mensen die hier vanavond waren begonnen over mijn bijdragen aan dit forum (ja, ook die mensen lezen hier vaak mee, maar delen hun ervaringen niet om bovengenoemde rede), en waarom ik me nog steeds verdedigde tegenover een aantal debielen/mongolen (dat was wat er in de discussie genoemd werd. Ik zal het maar netjes zeggen:) figuren die gewoon geen idee hebben wat high-end audio is. Nogmaals, je zult maar zulke "vrienden" hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik weet niet of high end Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 het is wel zo dat menig gesprek over audio de nek om word gedraaid door de mensen die miracle bedoeld. leuke adviserende gesprekken discussies over kabels , cd spelers zijn niet meer mogelijk. niet meer mogelijk op een audio forum? ja laat dat eens doordringen niet mogelijk om over luidsprekerkabel te dicussieren op een audio forum is toch zot of niet dan? Nee Robin zo is het niet, alleen het probleem is Miracle, die weet altijd alles beter en hij kan ook alles maken en bouwen. En de persoon kennende denk ik dat het een grote opschepper is,en ik twijfel heel erg over de kennis die hij heeft. Maar zonder Miracle gaat alles gewoon door Hear Henk. Ja Henk, zo is het wel. Het heeft er niets mee te maken dat ik alles beter zou weten (pot - ketel). Werkelijk iedere discussie over versterkers, CD-spelers en kabels word hear onderhand onmogelijk gemaakt door het tuig wat blijft roepen dat het allemaal geen enkel verschil laat horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Toch valt dat mee... net nog eens je topic over de Hawk versterker doorgelezen... Ik heb geen onvertogen woord kunnen vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 Toch valt dat mee... net nog eens je topic over de Hawk versterker doorgelezen... Ik heb geen onvertogen woord kunnen vinden. Helemaal eens Hans. Daar heb ik de figuren die ik in dit topic bedoel gelukkig ook nog niet zien posten. (Afkloppen, en hopen dat dat zo blijft.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Vroeger was ik onervaren, en met de dag wordt je verstandiger ,je loopt niet tien keer tegen een muur aan, ik vind dat je geen Krell of een Mark Levinson of een Nellie Pass nodig om tot een goed geluid te komen. maar dat is wel high end in normale zin des word,wat ik niet begrijpt dat mensen bv een versterker kopen vol met elektronica met mooie printplaat uiteraard in een zeer mooie kast en natuurlijk moet er een bekende naam opstaan die referentie is bij audio bladen en de prijs die moet zo hoog mogelijk zijn, voor mij ruikt dat naar oplichting dat wordt wel high end genoemd . Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 @ Michel, Nogmaals, ik ben het meer dan met je eens in je openingspost, maar toch wil ik ook even gelijk een kleine kanttekening maken naar je. Het is geen tuig, maar zijn ook mensen of forumgenoten. Dit is nou precies wat men bedoeld te zeggen tegen je en waar je andere mee tegen de haren in strijkt. Dat hoeft toch niet en daar zou je best weleens wat kunnen opletten en je taalgebruik daarin wat zachter maken. Niet makkelijk, dat snap ik ook wel, maar je zou het kunnen proberen in ieder geval. Ik had vroeger ook een hele grote bek en schopte ook tegen alles aan wat mij niet zinde, maar uiteindelijk heeft het mij niets opgelevert, behalve frustratie e.d. Eenmaal het inzicht gekregen dat het ook anders kon, werd de wereld om mij heen ook een stuk vriendelijker en verdraagzamer en het allerbelangrijkste : Ik bereikte ook meer en werd er wel geluisterd. Dat was een wijze les voor mijzelf. Mensen die jou kennen of zich wat meer in jou hebben verdiept weten ook wel dat je het niet zo bedoelt als je schrijft met die harde woorden, maar er zijn ook mensen die dat niet doen en daar zal je ook rekening mee moeten houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Vroeger was ik onervaren, en met de dag wordt je verstandiger ,je loopt niet tien keer tegen een muur aan, ik vind dat je geen Krell of een Mark Levinson of een Nellie Pass nodig om tot een goed geluid te komen. maar dat is wel high end in normale zin des word,wat ik niet begrijpt dat mensen bv een versterker kopen vol met elektronica met mooie printplaat uiteraard in een zeer mooie kast en natuurlijk moet er een bekende naam opstaan die referentie is bij audio bladen en de prijs die moet zo hoog mogelijk zijn, voor mij ruikt dat naar oplichting dat wordt wel high end genoemd . Dit is dus weer zo'n berichtje wat kant nog wal raakt. Het scheert alle dure merken over een kam en zegt bovendien dat het z'n geld niet waard is. Als laatste worden de audiobladen er weer bijgehaald. Die kreet dat het ruikt naar oplichting slaat al helemaal nergens op. Alle vooroordelen op een rij. Er zijn ook eerlijke recenties, goed gebouwde en -klinkende dure versterkers die voor de liefhebber wel degelijk hun geld waard zijn. Waarom dat er dan dergelijke posting geplaatst moeten worden ontgaat mij volkomen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 het is wel zo dat menig gesprek over audio de nek om word gedraaid door de mensen die miracle bedoeld. leuke adviserende gesprekken discussies over kabels , cd spelers zijn niet meer mogelijk. niet meer mogelijk op een audio forum? ja laat dat eens doordringen niet mogelijk om over luidsprekerkabel te dicussieren op een audio forum is toch zot of niet dan? Nee Robin zo is het niet, alleen het probleem is Miracle, die weet altijd alles beter en hij kan ook alles maken en bouwen. En de persoon kennende denk ik dat het een grote opschepper is,en ik twijfel heel erg over de kennis die hij heeft. Maar zonder Miracle gaat alles gewoon door Hear Henk. Ja Henk, zo is het wel. Het heeft er niets mee te maken dat ik alles beter zou weten (pot - ketel). Werkelijk iedere discussie over versterkers, CD-spelers en kabels word hear onderhand onmogelijk gemaakt door het tuig wat blijft roepen dat het allemaal geen enkel verschil laat horen. Het gaat mij helemaal niet om wat je zegt, maar hoe je het zegt. Nu heb je het weer over tuig. Debielen, idioten, tuig....... De onbeschoftheid druipt ervan af, zielig hoe jij je gedraagt hear, krijg bijna medelijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Werkelijk iedere discussie over versterkers, CD-spelers en kabels word hear onderhand onmogelijk gemaakt door het tuig wat blijft roepen dat het allemaal geen enkel verschil laat horen.Toch valt dat mee... net nog eens je topic over de Hawk versterker doorgelezen... Ik heb geen onvertogen woord kunnen vinden. (Afkloppen, en hopen dat dat zo blijft.) Dat denk ik wel, want dat gaat over je keukentafelprojectje, niet over high-end... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 31 januari 2010 Author Report Share Posted 31 januari 2010 Werkelijk iedere discussie over versterkers, CD-spelers en kabels word hear onderhand onmogelijk gemaakt door zij die blijven roepen dat het allemaal geen enkel verschil laat horen. Ach, maak je niet druk, dat is overal hetzelfde...gewoon je hoofd niet boven het maaiveld uitsteken. Dat zou je haast gaan doen h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Stel nu eens dat we alle onzin eens negeren, niet reageren op posts die blijkbaar alleen ten doel hebben de zaak te verstoren, ook posts die bol staan van beledigingen en denigrerende opmerkingen verdienen het niet om gelezen te worden, laat staan dat je er op reageert. Eigenlijk is dit topic ook zoiets, het maakt meer kapot dan je lief is.............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 En dat bedoel ik --Wat is high end--Het maakt niks uit of het zelf gebouwd is of gekocht , als jullie tevreden zijn met het geluid is toch ook high end Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Stel nu eens dat we alle onzin eens negeren, niet reageren op posts die blijkbaar alleen ten doel hebben de zaak te verstoren, ook posts die bol staan van beledigingen en denigrerende opmerkingen verdienen het niet om gelezen te worden, laat staan dat je er op reageert.Eigenlijk is dit topic ook zoiets, het maakt meer kapot dan je lief is.............. Het lijkt mij beter voor de samenleving als we sommigen gefrustreerden hier hun gal laten spuwen dan dat we het hen in het echte leven laten doen op een onvoorspelbaardere wijze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2010 Report Share Posted 31 januari 2010 Ik spreek tegenwoordig een ieder aan zoals hij/zij dat ook bij anderen doen. Oh, dus dan hoeft eigenlijk niemand hear zich aangesproken te voelen. Ik heb althans nog niemand gezien die jou idioot, mongool of tuig noemt... Waar hebben we het dan eigenlijk nog over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 En dat bedoel ik --Wat is high end--Het maakt niks uit of het zelf gebouwd is of gekocht , als jullie tevreden zijn met het geluid is toch ook high end Beste wol, "High-end" wordt door "audiofielen" (zie wikipedia) wel opgevat als een kwaliteitsaanduiding. Maar de term is afkomstig uit de marketing (verkoopstrategie), en dient alleen maar om het duurste marktsegment aan te duiden. Helaas hebben sommige "audiofielen" het idee dat "duurder" altijd "beter" is. Dat idee is een dure misvatting. Er is een moeilijk te verkennen grens waarboven producten nog wel duurder (soms zelfs v Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 En dat bedoel ik --Wat is high end--Het maakt niks uit of het zelf gebouwd is of gekocht , als jullie tevreden zijn met het geluid is toch ook high end Beste wol, "High-end" wordt door "audiofielen" (zie wikipedia) wel opgevat als een kwaliteitsaanduiding. Maar de term is afkomstig uit de marketing (verkoopstrategie), en dient alleen maar om het duurste marktsegment aan te duiden. Helaas hebben sommige "audiofielen" het idee dat "duurder" altijd "beter" is. Dat idee is een dure misvatting. Er is een moeilijk te verkennen grens waarboven producten nog wel duurder (soms zelfs v Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Ik vind het jammer dat Miracle op de reactie van Audiofreak (#69) zo afwijzend reageert.Ik heb nog een vraag open staan aan Miracle. Jammer, dat hij daar niet op reageert. Kan me niet voorstelen dat het eventjes gemist is http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=365221 (waarin ik vraag, wat nou eigenlijk het probleem is) denk je niet dat het slimmer is om dat audiofreaks probleem te laten zijn? en ik denk dat audiofreak er geen probleem mee heeft want hij kent miracle wel zo onderhand. hou het bij jezelf denk ik altijd maar ( zolang de partijen even sterk zijn dan) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 heb je een nieuwe interlink, nieuwe luidsprekerkabels of heb je een tweak waar je het over wilt hebben die een beetje "far out"lijkt dan moet je je vante voren maar wapenen want je gaat op verzet stuiten. Nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Excuses ik heb het hele draadje (nog) niet gelezen (zit vast veel op soap nivo tussen, vermakkelijk maar je hebt er weing aan ) Maar om Miracle's vraag te beantwoorden. Ik heb wel iets tegen bepaalde "high end" spullen als de vraagprijs in geen enkele relatie staat ten aanzien van het gebodene. Ik vind dat de trend van steeds duurder het laatste decennium groteske vormen is gaan aanmemen. Met name in de accessoire handel overigens. Let wel, ik heb niets tegen een duur apparaat dat gewoon aantoonbaar goed is (bv Bryston maakt best duur spul, maar levert daar ook wat voor). En nartuurlijk in de high end sector zijn de aantallen klein, dus moet de marge wel groter zijn om te overleven. Een audio forum is in de eerste instantie een plek om ervaringen te delen (wellicht wat advies te krijgen), maar wat mij betreft ook om eens met beide benen op de grond gezet te worden Ik denk dat een kritische benadering tov alles wat zoveel kost dat elders er een heel gezin er een jaar van kan leven wel op zijn plaats is (dat geldt ook voor wiskey van 500 euro, die is echt niet 10 keer beter dan die van 50 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 heb je een nieuwe interlink, nieuwe luidsprekerkabels of heb je een tweak waar je het over wilt hebben die een beetje "far out"lijkt dan moet je je vante voren maar wapenen want je gaat op verzet stuiten. Nou Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 (Van de tweede soort zou ik, buiten mijzelf, op dit forum maar twee of drie voorbeelden kunnen aanwijzen...) Dank je wel Spiekerboer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 bijv topics als "ik zoek een nieuwe interlink"iemand beschrijft zijn set en wil van een scherp randje af en denkt dat een evt andere interlink hem verder kan helpen. zeg nu eens eerlijk jitze waar gaat zo'n topic heen na ongeveer (hooguit) 2 pagina's ? gaat mij ook niet om high end of wat dan ook maar meer dat het me de keel uit begint te hangen dat iedere subjectieve ervaring persee gestaaft moet worden met objectieve meetgegevens. DAT is wat met name fora's als dit verprutst. Veel topics worden inderdaad verziekt, besef wel dat de aanstichter hiervan z'n lol haalt uit de reacties hierop, stel nu eens dat je 'm die lol niet gunt, ziet zo'n topic er een stuk beter uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 februari 2010 Report Share Posted 1 februari 2010 bijv topics als "ik zoek een nieuwe interlink"iemand beschrijft zijn set en wil van een scherp randje af en denkt dat een evt andere interlink hem verder kan helpen. zeg nu eens eerlijk jitze waar gaat zo'n topic heen na ongeveer (hooguit) 2 pagina's ? gaat mij ook niet om high end of wat dan ook maar meer dat het me de keel uit begint te hangen dat iedere subjectieve ervaring persee gestaaft moet worden met objectieve meetgegevens. DAT is wat met name fora's als dit verprutst. Veel topics worden inderdaad verziekt, besef wel dat de aanstichter hiervan z'n lol haalt uit de reacties hierop, stel nu eens dat je 'm die lol niet gunt, ziet zo'n topic er een stuk beter uit. dat klopt jitze dat zou een beter idee zijn waar ik niet dat ik al van mijzelf weet dat ik sommige opmerkingen niet over mijn kant wil/kan laten gaan. maar wat je zegt is waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts