Miracle. Posted 3 februari 2010 Author Report Share Posted 3 februari 2010 Alleen wanneer die bijdrage overduidelijk bedoeld is om de boel te verstieren, en constant het budgetspul te promoten boven de betere spullen, want dat budgetspul is "bewezen" net zo goed........ Zou je dit ook niet eens omdraaien ? Gezien inmiddels wel heel erg duidelijk is bewezen dat high-end en een hoge prijs geen garantie is voor iets wat je een benadering van het weergeven van de werkelijkheid kunt noemen. Uiteraard is het lang niet altijd zo dat duurder ook beter is, het kan zeker ook andersom, en heb ik ook al genoeg voorbeelden van gehoord. Dat is dan ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat eeuwige gehak wanneer iemand ergens een hoop geld voor uitgegeven heeft, en er blij mee is. Dan volgen er iedere keer weer, van iedere keer weer de zelfde trollen de opmerkingen: "Die verschillen zitten tussen je oren" of "een goedkoop alternatief doet het minstens net zo goed". Wanneer iemand verschillen hoort in CD-spelers, versterkers, kabels, tweaks enz. volgen dat soort opmerkingen ook steevast van die zelfde trollen. Je zult van iemand die wel een dure set heeft staan nooit lezen "wat een baggerding heb jij gekocht" of "dat setje wat jij hebt staan kan niet klinken", of welke opmerking van die strekking danook. Dat wensen die trollen wel iedere keer te doen. Dat is wat mij heel ernstig de strot uit hangt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 D Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 En daar is precies waar het omdraait v.w.b. High-end. Je moet ervan kunnen genieten. Dat kan met een hele goedkope en ook met een duurdere of een hele dure. Ik heb ook weleens een set gehoord van een paar ton en vond het uiteindelijk niks. En wat mij betreft is High-end ook een soort marketingterm. Robert Harley heeft ooit eens gezegd dat High-end voor een ieder anders is en als jij vindt dat het High-end is dan is het High-end. En daar ben ik het ook mee eens. Het zijn dus eigenlijk maar termen en zegt verder erg weinig. @ miracle, Ik denk dat je punt nu wel duidelijk genoeg is (in ieder geval voor mij). Maar of het wat heeft opgelost en of men er rekening mee houdt in de toekomst dat betwijfel ik eigenlijk wel. Er zal altijd wel weer iemand zijn die het toch doet. Zo langzamerhand is wel duidelijk dat het een terugkerend iets is op Hear en andere fora's. En dat is met veel dingen, dus ook in kabeltopics, cd speler die hetzelfde klinken, tweaks enz. Net zoals men steeds off-topic gaat in diversen topics. De vraag is dus eigenlijk : wat ga jij ermee doen met dit alles? En wat ga je doen aan je taalgebruik? Het verzoek van enkele leden om je taalgebruik wat te temperen is meer dan redelijk. Het besef hebben van dat wat jij vindt wat een kl*** merk is hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn (voorbeeld van den hul noem jij weleens van den kul). Ook dat is net zo een soort van respect hebben voor een ander en de ander in zijn waarde laten. Mijn conclusie is : Dat we met meer respect naar elkaar toe moeten omgaan en een ander meer in zijn eigen waarde moeten laten in plaatst van op elkaar te schieten of af te schieten. We schieten er uit eindelijk niets mee op en we hebben er niets aan. Duidelijk is ook wel in de loop van de forumjaren geworden dat als we elkaar buiten het forum ontmoeten dat we allemaal even aardig zijn en op een normale manier in normaal taalgebruik wel met elkaar kunnen communiceren of elkaar kunnen negeren. Dat zouden we dus hier ook moeten doen met elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 audiofreak: Hulde ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 Ok noteer jij dan ook even de Hear dag in je agenda Goodtube ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 februari 2010 Author Report Share Posted 3 februari 2010 @ miracle,Ik denk dat je punt nu wel duidelijk genoeg is (in ieder geval voor mij). Maar of het wat heeft opgelost en of men er rekening mee houdt in de toekomst dat betwijfel ik eigenlijk wel. Er zal altijd wel weer iemand zijn die het toch doet. Zo langzamerhand is wel duidelijk dat het een terugkerend iets is op Hear en andere fora's. En dat is met veel dingen, dus ook in kabeltopics, cd speler die hetzelfde klinken, tweaks enz. Net zoals men steeds off-topic gaat in diversen topics. De vraag is dus eigenlijk : wat ga jij ermee doen met dit alles? En wat ga je doen aan je taalgebruik? Het verzoek van enkele leden om je taalgebruik wat te temperen is meer dan redelijk. Het besef hebben van dat wat jij vindt wat een kl*** merk is hoeft voor een ander natuurlijk niet zo te zijn (voorbeeld van den hul noem jij weleens van den kul). Ook dat is net zo een soort van respect hebben voor een ander en de ander in zijn waarde laten. Ik denk ook dat mijn punten nu wel duidelijk zijn, en hoop dat het voor anderen nu ook duidelijk is. Vooral voor de figuren die de boel elke keer weer wensen te verzieken. Doe een goede bijdrage aan een forum of doe geen bijdrage. Wat ik ermee ga doen? In dit topic heb ik weer eens heel goed gezien wie de trollen zijn en wie serieus aan dit forum deelneemt. De trollen stonden allemaal al in mijn negeerlijst, maar ik maakte nog wel eens de fvaudt om een bijdrage van ze toch te lezen. Dat ga ik vanaf nu dus helemaal niet meer doen, en ga reacties op hun bijdragen ook negeren, en niet meer lezen. Dat zal zeker ten goede komen aan mijn taalgebruik. Tegen normale mensen, die goede bijdragen aan dit forum doen, is mijn taalgebruik over het algemeen heel fatsoenlijk dacht ik zo. Dat ik bijnamen voor bepaalde merken hanteer is niet omdat ik het slecht vind. vd.Kul bijvoorbeeld vind ik absoluut geen slecht merk. Ik heb een set vd.Kul MC Silver IT65G interlinks tussen de CD-speler en VV zitten in de slaapkamer. Ik betwijfel of ik daar ooit iets beters voor ga vinden. Van Sjonnie heb ik een navigatiegeval, waar ik ook zeer tevreden mee ben. Veel beter dan een DomDom, maar toch blijft het ding Sjonnie heten. En zo heb ik wel meer bijnamen voor merken die ik ook zelf in huis heb of gehad heb, en zeer tevreden over ben/was. Sommige dingen krijgen van mij nu eenmaal een bijnaam, en als mensen dat niet kunnen waarderen, of er iets achter zoeken is dat hun ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 Dat is dan ook niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat eeuwige gehak wanneer iemand ergens een hoop geld voor uitgegeven heeft, en er blij mee is. Dan volgen er iedere keer weer, van iedere keer weer de zelfde trollen de opmerkingen: "Die verschillen zitten tussen je oren" of "een goedkoop alternatief doet het minstens net zo goed".Wanneer iemand verschillen hoort in CD-spelers, versterkers, kabels, tweaks enz. volgen dat soort opmerkingen ook steevast van die zelfde trollen. Je zult van iemand die wel een dure set heeft staan nooit lezen "wat een baggerding heb jij gekocht" of "dat setje wat jij hebt staan kan niet klinken", of welke opmerking van die strekking danook. Dat wensen die trollen wel iedere keer te doen. Dat is wat mij heel ernstig de strot uit hangt. Ik zit me ineens af te vragen in hoeverre dat een typisch nederlands verschijnsel is, het zijn toch ook gevallen van 'je kop boven het maaiveld uitsteken'. Je zal maar net na lang sparen dat begeerde apparaat gekocht hebben.. Ik kan helaas niet vergelijken met andere landen, daar zit ik niet op zulke fora, misschien weet iemand anders dat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 februari 2010 Author Report Share Posted 3 februari 2010 Ik zit me ineens af te vragen in hoeverre dat een typisch nederlands verschijnsel is, het zijn toch ook gevallen van 'je kop boven het maaiveld uitsteken'. Je zal maar net na lang sparen dat begeerde apparaat gekocht hebben..Ik kan helaas niet vergelijken met andere landen, daar zit ik niet op zulke fora, misschien weet iemand anders dat? Op Audiogon krijgen trollen nieteens de kans. Daar word iedere bijdrage eerst door een mod gelezen en pas geplaatst wanneer het iets bijdraagt. Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een open forum, maar vaak wel een stuk informatiever, en ook met goede discussies tussen voor en tegenstanders. Je mist alleen het trollen en drammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 februari 2010 Report Share Posted 3 februari 2010 (...) Fatsoen begint bij jezelf... spiekerboer =spido=klaasfeenstra =leugenaar Je was er 1 vergeten Robin Beste Ruud, ...en in jouw geval houdt fatsoen daar ook meteen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 (...) (hoewel ... ik heb ook nog twee Plips ribbons liggen ....) Beste Robx, Die ribbons zijn echt wel heel mooi! Zijn 't de smalle, rechte, verticale? Of de ronde? Hoe dan ook: een mooie combinatie met de AD 2160 Sq8! (De impedantie van die unit loopt overigens flink Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Ok noteer jij dan ook even de Hear dag in je agenda Goodtube ? In m'n achterhoofd. Okay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Ik zit me ineens af te vragen in hoeverre dat een typisch nederlands verschijnsel is, het zijn toch ook gevallen van 'je kop boven het maaiveld uitsteken'. Je zal maar net na lang sparen dat begeerde apparaat gekocht hebben..Ik kan helaas niet vergelijken met andere landen, daar zit ik niet op zulke fora, misschien weet iemand anders dat? Op een Duits forum (over mijn speakers) gaat het veel netter en anst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Gelukkig ontstaat er nu enige lijn in dit topic, Spido's laatste bijdrage lijkt me iets te geven waarover even nagedacht moet worden, even laten bezinken............... Persoonlijk verbaas ik me ook grenzeloos over de mate waarin veel high-end adepten hun geloof vestigen op fabrikanten, recensenten en andere zelfbenoemde guru"s en de wijze waarop ze te werk gaan bij het samenstellen van een set. Matchen wordt dit genoemd, je hebt een apparaat dat iets fout doet, dan stel je niet vast dat deze dient te worden ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Duitse forums ken ik niet echt (ben de Duitse taal niet machtig), maar op diyaudio vliegt om de haverklap iemand een weekje de sin bin in (omdat ie stout geweest is). Denk dus niet dat het typische Nederlands eigenschap is om wel eens wat drammerig of kwetsend te worden. Ze zijn daar best expliciet over en tis meestal maar een korte duur. Ze hebben natuurlijk wel een legertje moderators (die veelal ook vrolijk mee forummen, omdat het ook hobbyisten zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 @spido : het zijn de rechthoekige met dat gaaswerkje ervoor. heb nog geen datasheet .... groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Gelukkig ontstaat er nu enige lijn in dit topic, Spido's laatste bijdrage lijkt me iets te geven waarover even nagedacht moet worden, even laten bezinken............... nou dat spijt me zeer Jitze maar laten we wel wezen dat degene die dat schreef een van de grote onruststokers zelf is als het gaat om topics over kabels, tweaks en alle luidsprekers behalve die van speksteen. en dan ook voor een ieder invullen dat ie geen relaiteits besef heeft!! dat sommige hier "genezen" moeten worden. waarmee hij impliceert dat een groot aantal mensen hier dus "ziek"zijn. we zullen vast allebei met een andere bril dit bericht gelezen hebben maar dat wil niet zeggen dat de ene bril schoner was dan de andere. @ audiofreak mooie woorden maar helaas komen ze mij bekend voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 oh ja en nog iets. er is geen "audiofiel" die bestaat helemaal niet. er bestaan teveel onderlinge verschillen onder de audiofielen om ze over 1 kam te scheren. DE audiofiel bestaat niet! tenminste dat denk ik het heeft iets depersonaliserends om van mensen een groep te maken waardoor het makkelijker word op ze te schieten danwel een oordeel over te vellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Als je Spido's bijdragen leest kun je inderdaad rustig stellen dat ze met regelmaat behoorlijk tegen de haren in strijken, echter als we inhoudelijk wegen moet je ook vaststellen dat het geen lichtgewicht is, zich verlagen tot scheldpartijen heb ik hem nog niet op kunnen betrappen, in elk geval niet als aanstichter. Overigens is het beslist niet de bedoeling dat we hier met z'n allen het bekende Nederlandse " polderen " in de praktijk brengen, we mogen het best met elkander oneens zijn en blijven, over de dijken gluren en dan dezen doorsteken kan een enorm gevoel van vrijheid opleveren, als we maar zouden durven. Misschien, heb ik al eerder aandacht voor gevraagd, moeten we een duidelijker onderscheid maken tussen vorm en inhoud, ook mij zou je er van kunnen betichten knuppels in een hoenderhok te gooien, geloof toch niet dat ik daarmee probeer het forum om zeep te helpen. Zodra echter het taalgebruik verruwt, denigrerende - persoonlijke getinte - opmerkingen worden gemaakt of er domweg wordt gescholden heb ik grote moeite me te bepalen tot de inhoud, verlies dan rap mijn belangstelling. Vraag me dan wel eens af wat de moderatoren eigenlijk zitten te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Ik sta bij de Ts ook op zijn trollenlijstje. Zou bij god niet weten waarom, ben een echte audiofiel ( ) geef veel geld uit aan mijn set, ook aan kabels. Daarnaast reageer ik ook bijna nooit als het om kabel vergelijk gaat. (behalve bij die extreme dure van....) Ik stoor me wel aan de wijze waarop er door sommigen wordt gereageerd op andere personen. Miracle valt mij op door zijn grof taalgebruik en het in de hoek zetten van bepaalde groepen personen. Bij zijn persoonlijke informatie heeft hij zelfs een tijdlang namen genoemd die hij rangschikt onder de idioten en debielen. Dat kan niet en daar mag van mij op gemodereerd worden. Daarnaast ben ik niet onder de indruk de argumenten die hij in dit topic gebruikt. Een probleem maken van iets dat helemaal geen probleem is. Laat mensen lekker reageren op hun manier en soms leidt dat tot wat spanning en discussie. Beter dan dat inhoudsloze geslijm op dat andere forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Volgens mij komen jullie weer in een kringetje terecht. Beetje jammer, toch ? Laat dit topic gewoon doodbloeden. Een mening over een mening geven is pure spam, als alles al gezegd is. @Hansko. Inderdaad. Een probleem maken van iets dat geen probleem is. Ik heb ook om uitleg gevraagd, maar ik word genegeerd. Dus ik heb mijn zinvolle bijdragen maar verwijderd. Miracle zit nog in de puberteit van het Audiofielen bestaan. M44 kan zich helaas niet stilhouden. Over vervuiling gesproken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Als je Spido's bijdragen leest kun je inderdaad rustig stellen dat ze met regelmaat behoorlijk tegen de haren in strijken Het blijkt voor sommigen nogal moeilijk te zijn om toe te geven. Ze hebben nog een lange weg te gaan. Langer, dan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Ik sta bij de Ts ook op zijn trollenlijstje. Zou bij god niet weten waarom, ben een echte audiofiel ( ) geef veel geld uit aan mijn set, ook aan kabels. Daarnaast reageer ik ook bijna nooit als het om kabel vergelijk gaat. (behalve bij die extreme dure van....) Ik stoor me wel aan de wijze waarop er door sommigen wordt gereageerd op andere personen. Miracle valt mij op door zijn grof taalgebruik en het in de hoek zetten van bepaalde groepen personen. Bij zijn persoonlijke informatie heeft hij zelfs een tijdlang namen genoemd die hij rangschikt onder de idioten en debielen. Dat kan niet en daar mag van mij op gemodereerd worden. Ach, ik weet wel waarom ik door TS genegeerd word. Niet voor trollen in kabeltopics of opmerkingen over dure spullen in ieder geval. Ik werd al aangemerkt als te negeren toen ik vragen stelde waardoor (zo bleek tijdens de discussie) kromme redeneringen en vooringenomen meningen ondermijnt werden. Ik reageerde namelijk op een trolbericht van hem in een vinyl-topic, waarin hij beweerde dat er zoiets als persvet bestaat. Na wat inhoudelijke vragen kwamen er (zoals inmiddels "gewoon" is geworden) onbeschoft persoonlijke opmerkingen (waarom d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 @spido : het zijn de rechthoekige met dat gaaswerkje ervoor. heb nog geen datasheet .... Hallo Robx, Deze (AD21600/T8) waren de bekendste: http://www.hifi-forum.de/viewthread-104-10927.html Er zijn meer rechthoekige types van Philips geweest: AD21601/RT8, 0021601/RT8P, 0041601/RSQ 8P. Vooral die laatste was geweldig! http://www.lautsprechershop.de/hifi/index_...aendchen_en.htm 0021601/RT8P, rechthoekig met gaaswerkje. Deze heb jij? Da's dan heel mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 jawel die onderste, dat zijn ze. zit nu nog in 2 philips speakers die ik samen voor 50 euro voor mijn kinderen kocht, wetend dat deze dingen er in zitten. krijgen zij wel een dome-ding voor terug haha (heb nog wat reserve dome-tweeters van Philips liggen). zal ze binnenkort even eruit schroeven voor het typenummer. zo te zien zo rond 91db rendement. past redelijk bij een 02160 mid-dome (zit tegen 92 db heb ik me ooit laten vertellen). hm. dank voor de info! groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 februari 2010 Report Share Posted 4 februari 2010 Volgens mij komen jullie weer in een kringetje terecht. Beetje jammer, toch ?Laat dit topic gewoon doodbloeden. Een mening over een mening geven is pure spam, als alles al gezegd is. @Hansko. Inderdaad. Een probleem maken van iets dat geen probleem is. Ik heb ook om uitleg gevraagd, maar ik word genegeerd. Dus ik heb mijn zinvolle bijdragen maar verwijderd. Miracle zit nog in de puberteit van het Audiofielen bestaan. M44 kan zich helaas niet stilhouden. Over vervuiling gesproken. nee dit soort post leidt echt tot doodbloeden dit is dus gewoon trollen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts