Jump to content

Synthese Floating One: ik zoek tweeters

synthesefan
 Share

Recommended Posts

volgens mij heb je niet zoveel gelijkstroom uit een clippende versterker nodig hoor.

maar er zijn er hier die dat beter weten

Ik heb ook gezocht op MD330, die schijn op de T330 te zijn gebaseerd. Wel vaag dat ze alleen voor CAR audio zijn?? Dat vraagt toch niet om high end tweeters?

Ik zou niet opkijken dat de tweeter T330 destijds bijna driehonderd euro heeft gekost.

Lang voordat de MD330 beschikbaar was heb ik op autoshow's ook de T330 in de hoedenplank gezien. In de caraudio-scene wordt blijkbaar ook wel met hoogwaardige materialen geknutseld. Of de Esotar in die hoedenplank op zijn plaats was laat ik hier verder in het midden.

Ja, ik kijk hier erg van op...... Maar ja, het vergroot de kansen om eentje te vinden dan wel weer....

Vandaag merkte iemand op dat een dynaudio D-28 ook gerust geplaatst kan woorden, schijn niet veel verschil te maken. Ik geloof dat niet echt....

idd dynaudio om advies vragen. zeg maar dat je deze speakers al hebt. soms vinden ze het prettiger als je al geld besteed hebt aan een product van hun.

laat ze maar meedenken.

weten ze het ook niet dan idd niet doen.

dat de tweeter kapot is kan ook aan de versterker liggen toch?

Dynaudio rechtstreeks benaderen is natuurlijk altijd een optie, niet geschoten is altijd mis....... Maar hoe dan ook, het wordt erg duur, ik geloof dat de tweeter destijds zo'n 300 euro heeft gekost.....Tja, dan wordt het alleemaal wel erg duur.

De redding zou zijn: iemand vinden die er toevallig eentje heeft liggen....

De versterker zou ook kwaad kunnen verrichten, dc helpt niet echt, eea hangt denk ik ook af van opbouw filter??

Vandaag merkte iemand op dat een dynaudio D-28 ook gerust geplaatst kan woorden, schijn niet veel verschil te maken. Ik geloof dat niet echt....
Ooit een zelfbouwontwerp gezien waarbij je zowel de D-28, de Esotec als de Esotar kon inzetten, naargelang je budget het toeliet. De D-28 en Esotar konden met hetzelfde filter uit de voeten, voor de Esotec had je een afwijkend filter nodig. Dus wat dat betreft zou het verhaal kunnen kloppen. De D-28 is een goede tweeter, zoals een Dynaudio tweeter hoort te klinken, maar de Esotar was toch wel wat meer bijzonders. De claim dat hij net zo transparant weergaf als een elektrostaat klopte naar mijn ervaring echt wel.

Ooit een zelfbouwontwerp gezien waarbij je zowel de D-28, de Esotec als de Esotar kon inzetten, naargelang je budget het toeliet. De D-28 en Esotar konden met hetzelfde filter uit de voeten, voor de Esotec had je een afwijkend filter nodig. Dus wat dat betreft zou het verhaal kunnen kloppen. De D-28 is een goede tweeter, zoals een Dynaudio tweeter hoort te klinken, maar de Esotar was toch wel wat meer bijzonders. De claim dat hij net zo transparant weergaf als een elektrostaat klopte naar mijn ervaring echt wel.

Beste,

Als hij het niet kan maken kan niemand het.

Total Speaker Repair

Wolddijk 35

9781 TJ BEDUM

MvG,

Haudio

de man die hier werkt heeft idd erg goed met mij meegedacht. nam er de tijd voor.

maar helaas ik moest verder zoeken.

Beste,

Als hij het niet kan maken kan niemand het.

Total Speaker Repair

Wolddijk 35

9781 TJ BEDUM

MvG,

Haudio

Weinig kans, maar vragen kan ik het altijd...

Ik weet niet of Remo nog steeds een speciale band met Dynaudio heeft. Je kon er jaren lang nog units kopen, terwijl dat elders niet meer mogelijk wads.

Maar nu staan ze niet meer op de site.

Leverde die Duitse link trouwens niets op? Of toch te duur?

(...) De claim dat hij net zo transparant weergaf als een elektrostaat klopte naar mijn ervaring echt wel.

Beste Richard 2,

Welke elektrostaat bedoel je?

En bedoel je met "transparant" zoiets als "onwerkelijk", "spookachtig"?

(Want de letterlijke vertaling - "doorzichtig" - slaat natuurlijk nergens op.)

Beste TS,

Waarom zou je niet een paar moderne tweeters van goede kwaliteit kiezen?

Die kosten maar een paar eurotientjes, en zijn in veel gevallen stukken beter!

Let op rendement (dB/W/1m) en nominale impedantie (Ω).

(Zonodig kan het rendement worden verzwakt voor de juiste aanpassing.)

Laat je niet afzetten, TS!!!

Ik weet niet of Remo nog steeds een speciale band met Dynaudio heeft. Je kon er jaren lang nog units kopen, terwijl dat elders niet meer mogelijk wads.

Maar nu staan ze niet meer op de site.

Leverde die Duitse link trouwens niets op? Of toch te duur?

Veel te duur.

En verder heb ik wrs. "mijn vis" verspeeld toen ik per mail om een prijsverlaging vroeg. . Balen!!!

Wrs een andere aanbieder nu mee aan de haal. Dat heb je als je risico neemt en de boel op scherp zet. :mad2:

ik krijg zo'n kans waarschijnlijk nooit meer.

Ik weet nl nooit wanneer ik te hard of te zacht loopt... :angry:

(...) De claim dat hij net zo transparant weergaf als een elektrostaat klopte naar mijn ervaring echt wel.

Beste TS,

Waarom zou je niet een paar moderne tweeters van goede kwaliteit kiezen?

Die kosten maar een paar eurotientjes, en zijn in veel gevallen stukken beter!

Let op rendement (dB/W/1m) en nominale impedantie (Ω).

(Zonodig kan het rendement worden verzwakt voor de juiste aanpassing.)

Laat je niet afzetten, TS!!!

Dank :)

Welke tweeters van een paar tientjes presteren net zo goed als de oorspronkelijke dynaudio tweeter 330 :confused:

Vergeet niet dat het holografisch effect natuurlijk best kritisch is......Elke tweeter heeft zijn eigen afstraal karakteristiek.

Rendement is niet het grootste probleem inderdaad. De karakteristieken, afstraal diagram, zelfinductie co

ik zou je ook echt niet willen adviseren zomaar een ander tweeter erin te zetten met als enige gelijkenis rendement en ohmse weerstand.

ik heb dat met jbl titanium tweeters gedaan en dan de goedkope variant gehad en dat was niet best. de dure aangeschaft en dat was wel een verademing.

verder is de tweeter technologie de laatste jaren nu niet echt zoveel vooruit gegaan.

denk ook dat het zal blijven knagen of het toch niet beter was geweest als ik die dynaudio 330................

(...) Welke tweeters van een paar tientjes presteren net zo goed als de oorspronkelijke dynaudio tweeter 330 :confused:

Vergeet niet dat het holografisch effect natuurlijk best kritisch is......Elke tweeter heeft zijn eigen afstraal karakteristiek.

Rendement is niet het grootste probleem inderdaad. De karakteristieken, afstraal diagram, zelfinductie co

(...) Welke tweeters van een paar tientjes presteren net zo goed als de oorspronkelijke dynaudio tweeter 330 :confused:

Kut, kut, kut.....

Hij heeft ze verkocht. :mad2: :mad2: :mad2:

Het scheelt je in ieder geval een hoop problemen. Dat is het pluspuntje.

Dat dan weer wel. Even los dat ik toch de vrees bleef houden dat er mogelijk nog meer beschadigingen zijn, want een Dynaudio tweeter blaas je niet zomaar op.

En als je de tweeters met bovengenoemde versie van 130 euro moet vervangen, dan zouden ze uiteindelijk nog erg duur uitpakken...

En als je de tweeters met bovengenoemde versie van 130 euro moet vervangen, dan zouden ze uiteindelijk nog erg duur uitpakken...

ja, want ze zijn 70 euro te duur gemaakt. Je kunt ze beter elders aanschaffen, als je ze al wilt, want, ze zijn immers niet eens zo goed!

soms moet je al dit soort voortekenen niet afdoen als toeval of vervelend maar meer als boodschappen.

wat zouden die boodschappen je willen vertellen dan?

ik krijg sterk de indruk dat je dit mischien gewoon niet moet doen ;)

even een andere tweeter erin pletteren gaat het niet worden hoor.

ik beloof je dat je daar spijt van krijgt

soms moet je al dit soort voortekenen niet afdoen als toeval of vervelend maar meer als boodschappen.

wat zouden die boodschappen je willen vertellen dan?

ik krijg sterk de indruk dat je dit mischien gewoon niet moet doen ;)

even een andere tweeter erin pletteren gaat het niet worden hoor.

ik beloof je dat je daar spijt van krijgt

Ben ik met je eens. Je moet dan toch al gauw aanpassingen aan het filter doen. Wat te denken van discrepanties in het rendement? Impedantie? Fasegedrag.....

anyway, toch blij dat ik ze niet heb gekocht. Wacht wel even.

Ik zoek nu naar de "telefoonhoorns" :P

Weet je wel zeker dat je tweeters defect zijn?

Schroef er eens eentje uit en doe een weerstandsmeeting of sluit ze eens rechtstreeks aan op de versterker bij zacht volume.

Voor hetzelfde geld is er iets in je wisselfilters kapot en maak je je voor niets druk om nieuwe tweeters......

Syntheses hebben vaak zeer gecompliceerde wisselfilters.