Jump to content

HDMI en speaker kabels

JdK
 Share

Recommended Posts

Hi,

Ik verneem graag jullie mening over HDMI en speaker kabels. Ik ben nl. op zoek naar goede en ook mooie kabels om speakers aan te sluiten en mijn blu-ray. In mijn zoektocht op internet ben ik oa. TCI (True Colours Industries) tegengekomen. Een mooi merk lijkt mij en ik zag ze ook te koop bij Hearshop.nl. Zijn er mensen die ook kabels van dit merk hebben en hun mening willen geven? Ik ben er erg van gecharmeerd dus overweeg deze aanschaf. Dank alvast!

Hoi JdK, en welkom op dit forum.

Dit merk kabels kende ik nog niet. Het ziet er iig wel degelijk uit met mooie pluggen, en zeker niet te duur.

Met kabels blijft het vaak toch uitproberen wat het in jouw set doet. Wat het bij een ander heel goed doet hoeft dat bij jou niet te doen. Met deze kabels zul je iig niet zo'n heel dikke bult in je budget vallen als het niet is wat je zoekt.

Mvg. Miracle.

TCI, haarshop? Nooit van gehoord.

Ik heb een maandje terug een Oehlbach XXL HDMI kabel bij een ebay shop gescoord. Topkabel voor beeld (bd-HD beamer), scherpe prijs en gratis thuis bezorgd

http://stores.shop.ebay.de/KLANGWANDEL-Hig...r__W0QQ_armrsZ1

Overigens onder de 5 meter maakt de HDMI kabel niet zoveel uit.

De typebenamingen die TCI hanteert bij hun ls-kabels hebben ze schaamteloos "gejat" van de gangbare interconnectserie van Audioquest. Dat zegt verder niks over de kwaliteit van de TCI-kabels, maar het geeft wel aan hoe ze de kabels aan de man proberen te brengen.

Maar goed, gewoon uitproberen zou ik zeggen.

Een goede HDMI kabel hoeft niet al te duur te zijn. Probeer ook eens een HF-100 kabel van Supra, zijn goedkoper als de TCI en geven perfect beeld.

Dat vermoedde ik ook al, maar mag je niet zeggen (tegen de forum regels).

Dat hearshop niets met Hear te maken had, kostte me ook een paar minuten om uit te zoeken. Slim gedaan dat wel (als startende ondernemer moet je toch wat :) )

HDMI voert een digitaal signaal. Een goedkoop kabeltje doet dit perfect.

Voor bijvoorbeeld beamers is vanwege grotere afstand dan de genoemde 5 meter, een betere kabel verstandig. Maar geef niet teveel geld uit!

Kwaliteitsverschil zit voornamelijk in de connector.

Guest kikkervisje
't Zal wel reclame zijn, niks anders.

Eerste en nog enige bericht van deze figuur, en net zo op AF gepost.

Groet,

M :ph34r: rc

Noemt ie zich daar AF.nl ?

Hallo allemaal, bedankt voor de tips. En ik ben net zoals jullie (tenminste dat denk ik) een consument en in dit geval op zoek naar kabels. Ik heb verder niets met hear.nl of hearshop.nl te maken. Inderdaad op een paar fora aangemeld omdat ik me meer in audio wil verdiepen. Valt mij overigens wel op dat hier en op het htforum serieuzer geareageerd wordt dan op audiofreaks.nl. Ik neem de tips mee. Groeten!

Niet doen je wordt er geBreemwasjt :unsure:

Ze maken gelijk gehakt van je bedoel je :ph34r::lol:

Daar toch niet?

Of mis ik wat?

Toch wel grappig dat JdK een gewone sterveling blijkt te zijn.

Heb ik ook nog een tip. Dacht dat ik met Renkforce kabels al goedkoop uit was, nu blijken koolstofkabels het einde te zijn voor een habbekrats (tientje).

En mijn dure speakerkabels zijn vervangen door v.d Hull Skyline hybrid (of zo) voor 6 euro de meter.

Kappa zegt nu: plaatsing, plaatsing, plaatsing, en jij zegt: dat was al zo.

Dus ik ben er niet op achteruit gegaan, zeg ik.

M :ph34r: rc