Midcall Posted 10 februari 2010 Report Share Posted 10 februari 2010 Overigens nog zon merk dat ondergewaardeerd word vind ik Chord , prachtig gemaakt en de keren dat ik het hoorde konk het ook prachtig,.... kwaliteitsspul gr hj Alleen jammer dat het zo schreeuwend lelijk is. Ik vind het geluid niet zo heel bijzonder, beetje vergelijkbaar met MF waar ik ook niet zo enthousiast van wordt. BAT vind ik nu weer een ondergewaardeerd merk, maargoed, zo dwalen we steeds verder weg van het topic... of zijn we met zn allen een beetje uitgepraat over de nieuwe ML lijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 februari 2010 Report Share Posted 10 februari 2010 Maar ik begrijp in ieder geval dat er dus meer sumo-grote versterkers zijn, die de aandacht waard zijn ...Dit is er een; in ieder geval een van de afstammelingen van de Sumo: eentje dan, omdat je zo aandringt, James Bongiorno's Spread Spectrum Technologies Ampzilla 2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 10 februari 2010 Author Report Share Posted 10 februari 2010 Ieder zijn meug arjen , mijn toko opent waarschijnlijk over een tijdje , mocht je interesse hebben moet je maar een keer komen luisteren. gr hj No problem Al enig zicht op de te voeren merken? behalve speakers van eigen makelij (met diamanten hogetonen weergevers )nog niet , ik zou graag iets doen met analoog , elementverkoop een goed platenspeler merk en het bijbehorende afstellen voor een kleine vergoeding , en in ieder geval het liefst iets met (zware) neutrale dynamische eindtrappen geen gerommel in de marge gewoon degelijk kwaliteitsspul. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 februari 2010 Report Share Posted 10 februari 2010 BAT is inderdaad een mooi merk. Gaat gewoon zijn eigen weg. Datzelfde goede gevoel heb ik ook met Pass, Bryston, Ayre (en vast nog wel een aantal meer). Gelukkig kan ik het niet allemaal betalen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 Doe er dan wel een plaatje bij! Ok, een van de voorouders: Deze zou iemand hier in het bijzonder moeten aanspreken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 BAT is inderdaad een mooi merk. Gaat gewoon zijn eigen weg. Datzelfde goede gevoel heb ik ook met Pass, Bryston, Ayre (en vast nog wel een aantal meer). Gelukkig kan ik het niet allemaal betalen Als je het niet allem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 Leuk, zo'n hele topic over de 5-serie van Mark Levinson. Ik kan er verder niet serieus over oordelen want ik heb ze nog nooit thuis gehad, net als de 4-serie overigens. Van beide series heb ik wel meerdere diverse modellen beluisterd tijdens shows maar dat is ook alleen maar een momentopname onder veelal ongunstige omstandigheden. Ik ben wel een zeer tevreden 3-serie gebruiker: 380S v.v., 390S cd-speler en 333-eindversterker. Die componenten zijn in stapjes de set ingekomen en vooraf uitvoerig vergeleken met hun voorgangers in mijn set. Overigens liep de 3-serie een tijd gelijk op met de KSA-serie. Er zijn ooit meerdere (gelijk eindigende) vergelijkingstesten tussen de No.333 en de KSA-300S geweest waarbij op bepaalde vlakken Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 net als audiopaul kan ik er weinig over zeggen omdat ik nooit een ML thuis rustig heb mogen beluisteren. ik vind het vintage spul van hun kwijlopwekkend, het moderne spul oogt erg mooi (binnen en buiten, ook qua opbouw) en ik heb nog geen ML set slecht horen presteren op een show. de prijzen vind ik echter absurd. waarmee ik niet zeg dat het het niet waard kan zijn. en al helemaal geen oordeeel over degene die het er voor over heeft zo als ik ook geen oordeel heb over degene die er wel een oordeel over heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 februari 2010 Author Report Share Posted 11 februari 2010 Om er tot slot nog maar aan toe te voegen dat hetgeen anderen steriel noemen voor mij zonder eigenklank betekent , en dat .......verveelt niet , veel andere wel, de nagra plp noemen er ook veel steriel , je kunt het ook hoogst neutraal noemen . http://www.ampzilla2000.com/specs.html Een ML dealerschap zal niet lukken als je vanuit je woning verkoopt , deze http://www.ampzilla2000.com/specs.html of de kleinere broer is misschien wel wat , al zal het design waarschijnlijk door hollanders verguisd worden dus moeilijk verkoopbaar ., als ze het op eidolons goed doen zegt dat voor mij overigens wel wat gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 http://www.ampzilla2000.com/specs.html Een ML dealerschap zal niet lukken als je vanuit je woning verkoopt , deze http://www.ampzilla2000.com/specs.html of de kleinere broer is misschien wel wat , al zal het design waarschijnlijk door hollanders verguisd worden dus moeilijk verkoopbaar ., als ze het op eidolons goed doen zegt dat voor mij overigens wel wat Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen, ik drop hier een tamelijk exotische doch zeer goede versterker die verder helemaal niemand hear op dit forum kent en nu wil jij ze vanuit je huiskamer gaan verkopen .......... ongehoord op basis van specs en omdat ze lelijk zijn en totaal niet "over-sized" of "over-engineerd" ???? als je echt iets leuks wilt verkopen kijk dan eens naar zijn "trinaural processor", kun je er misschien ook nog een extra spiekertje mee wegzetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 Ik weet niet of ik nu moet lachen of huilen, ik drop hier een tamelijk exotische doch zeer goede versterker die verder helemaal niemand hear op dit forum kent...Tja, helemaal onbekend zijn ze toch niet? Maar blijkbaar is de gelegenheid om er lijfelijk kennis mee te maken beperkt. Om ze op basis van uiterlijk en een specificatieblad te beoordelen is natuurlijk grote onzin, maar dat geldt eigenlijk voor alles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 februari 2010 Author Report Share Posted 11 februari 2010 Van mij mag je huilen en lachen tegelijk , het merk kende ik wel van fotos , ik heb het nooit gehoord , jij wel of ken je het ook alleen van fotos , is het niet wat voor jouw dan seed , ik zou zeggen ga je gang en mail naar bongiorno, ik ben alleen op zoek naar goede eindtrappen om te gaan voeren en ik zei misschien is het wel wat, thats all. Ps bedoel je met "ongehoord "dat ij ze ook nooit hebt gehoord gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 Ps bedoel je met "ongehoord "dat ij ze ook nooit hebt gehoord ongehoord in beide betekenissen van het woord en ja ik ken deze versterker, het is de enige "grote" versterker die op mijn shortlist staat die ik in combinatie met hoogrendements speakers zou (willen) gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 februari 2010 Author Report Share Posted 11 februari 2010 The levinson beats the living crap out of the ampzilla ,denk ik persoonlijk ,.maar goed prijstechnisch misschien wel interessant . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 The levinson beats the living crap out of the ampzilla ,denk ik persoonlijkOp basis waarvan trek jij deze conclusie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 februari 2010 Author Report Share Posted 11 februari 2010 Op basis vd ampzilla zonder bovendeksel , een grote voeding met een klein gedeelte met wat eindtorren zo lijkt het. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 februari 2010 Report Share Posted 11 februari 2010 ........................., ik drop hier een tamelijk exotische doch zeer goede versterker die verder helemaal niemand hear op dit forum kent ................... Weet je dat h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 februari 2010 Report Share Posted 12 februari 2010 net als audiopaul kan ik er weinig over zeggen omdat ik nooit een ML thuis rustig heb mogen beluisteren. In mijn geval geldt dat dan voor de 4 en de 5-serie. Overigens zijn al mijn ML-componenten als winkelmodel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 februari 2010 Report Share Posted 12 februari 2010 in mijn geval voor alle series Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 12 februari 2010 Report Share Posted 12 februari 2010 The levinson beats the living crap out of the ampzilla ,denk ik persoonlijkOp basis waarvan trek jij deze conclusie? Ik denk dat dit nu het type snobistische voorstelling van zaken is waar ik eerder al op doelde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 12 februari 2010 Author Report Share Posted 12 februari 2010 Ik denk dat het het beste is dat we er een elektronicavakman bijhalen, bijv KT 88 die kent de MLs neem ik aan , en ook modellen van vele andere fabrikanten , die kan hoogst waarschijnlijk wel zeggen of het ML verhaal snobistisch en gebakken lucht is of dat ML zich inderdaad onderscheid van vele flinke ringkerntrafo plus wat eindtorren fabrikanten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 februari 2010 Report Share Posted 12 februari 2010 Waarom moet er in godsnaam iemand bij gehaald worden om uitsluitsel over het snob gehalte te geven. Het slaat toch allemaal nergens op zeg! Ik heb ze nog nooit gehoord dus kan er niks van zeggen. Het uiterlijk van die serie waar de 336 in zit vind ik erg stoer. Maar ja dat zegt niks over het geluid.. Hou nou toch op zeg met dat to snob or not to snob? Shit zeg. Vind je het goed klinken? Ja of nee... Waarom niet? Prima! Mooi! Dat is je mening. Dat zegt allemaal niks, helemaal niks of het nou wel of niet goed is! Dus.... Ik wacht tot ze in de winkel staan, het liefste een beetje in de buurt haha. Wil ze graag horen. Smaken mensen, die verschillen nog al eens, wel zo belangrijk om dat gvd eens van elkaar te accepteren. Ik heb zelfs ooi getwijfeld om een Vincent sv 238 te kopen in plaats van mijn huidige AA. Ik, ik dus, moi, me, vond het ding bij mij goed klinken klaar uit. heb ik dan slechte oren? Nope, of uiteindelijk wel van al die concerten en carnaval HAHAHA. Ach! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 februari 2010 Report Share Posted 12 februari 2010 Smaken mensen, die verschillen nog al eens, wel zo belangrijk om dat gvd eens van elkaar te accepteren. Ik heb zelfs ooi getwijfeld om een Vincent sv 238 te kopen in plaats van mijn huidige AA. Ik, ik dus, moi, me, vond het ding bij mij goed klinken klaar uit. heb ik dan slechte oren? Nope, of uiteindelijk wel van al die concerten en carnaval HAHAHA. Ach! Idd Andre, ieder heeft zijn eigen oren, en laten we dat idd eens van elkaar accepteren. De Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Veel "origineel" Europese en Amerikaanse fabrikanten laten hun halfproducten en onderdelen in China produceren. De eindmontage kan dan in Amerika plaats vinden zodat er een etiket "Proudly designed en produced in the USA" op kan worden geplakt. Aangezien we in EU niet de beschikking hebben over die onderdelen, en alleen maar kwalitatief betere onderdelen ter beschikking hebben ...Ook de "kwalitatief betere" onderdelen komen steeds vaker uit China. De kans dat een Chinese versterker ook met originele Chinese onderdelen kan worden gerepareerd wordt steeds groter. Dat is mooi meegenomen voor de eigenaar van een Chinees. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 februari 2010 Author Report Share Posted 13 februari 2010 Update : mijn 431 (met tranen in de ogen)is verkocht voor de vraagprijs , de graaf gm 200 ook al grotendeels , ik denk dat de 532 H spoedig bij me thuis staat yippie . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts