Audiopaul Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Update : mijn 431 (met tranen in de ogen)is verkocht voor de vraagprijs , de graaf gm 200 ook al grotendeels , ik denk dat de 532 H spoedig bij me thuis staat yippie . gr hj Tja.... 't is natuurlijk wel "maar" een halve 532 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 februari 2010 Author Report Share Posted 13 februari 2010 Nee ze kunnen niet tellen in elkhardt , 400 gedeeld door 2 is ook geen 300 watt . Ik ben erg benieuwd naar die constant current technologie , dit zou veel sneller (dynamischer ) moeten zijn als een constant voltage ontwerp , al ben ik geen elektronicus . Het design vind ik wel wat sober de 532 vind ik mooier maar is een stuk duurder en zoals gezegd maar 100 watt meer , ik ga er in ieder geval 100 watt op vooruit gr hj 532 techniek hieronder, de 532 h staat nog niet op de ML site. Additionally, special care was taken in the design and implementation of the voltage regulator circuitry. Multiple stages of regulator circuits are employed, using a combination of series and shunt elements, custom-tailored to the audio circuitry for which they provide power. These discrete, low-noise, wide-bandwidth circuits are in close proximity to the audio signal path that they power, but placed on a separate circuit board to minimize interaction with the audio signals and prevent the corruption of low-level signals. The result is higher resolution, better bass definition, greater focus and more precise control of dynamics. Similarly extraordinary measures were taken with the design of the toroidal power transformers, which filter mains-born noise from the secondary power supply and help ensure that any capacitance that normally exists between the windings is knocked down to prevent it from finding its way into the delicate audio circuits. The power supplies are placed very close together to maximize magnetic field cancellation, and as far away from the audio signal path as possible to further reduce the potential for interference. The compact design of the N Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 februari 2010 Author Report Share Posted 13 februari 2010 Inderdaad zeer waarschijnlijk wel , per 1 april ben ik als er geen gekke dingen gebeuren verhuisd naar het multiculturele centrum van nederland , ik weet niet hoelang de levertijd is van die dingen dus of ik hem dan al gelijk heb weet ik niet , maar al mijn luidsprekers zijn er te beluisteren, ( de illusion is sinds vandaag uitgevoerd met een diamanten hogetonen unit ) en dus te kopen en langzamerhand ook wel meer merken waarschijnlijk , er is wel 1 maar ,........ik heb geen cd speler en koop er ook geen 1 , dus mocht je op een cd speler willen luisteren dan moet je hem meenemen en cd s ook Hier nog wat techniek het nieuwe CFA (current feedback ampllifier ) http://www.avguide.com/article/news-mark-l...mplifiers-cedia gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 er en zoals gezegd maar 100 watt meer , ik ga er in ieder geval 100 watt op vooruit300 of 400 Watt, dat is maar 1,2 dB verschil. Dat is nauwelijks waarneembaar. Kiezen voor luidsprekers met een hoger rendement heeft vaak meer effect als maximale spl je doel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 februari 2010 Author Report Share Posted 13 februari 2010 Het gaat niet zozeer om SPL maar om controle , meer vermogen, meer stroom, meer controle vd luidsprker unit en een zuiverder weergave , meer dynamiek ook , ik speel nu met de hawk 2 maal 20 watter en dat speelt ook wel, alleen een beetje slapjes . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Update : mijn 431 (met tranen in de ogen)is verkocht voor de vraagprijs , de graaf gm 200 ook al grotendeels , ik denk dat de 532 H spoedig bij me thuis staat yippie . heb je de 532 H nu eigenlijk al gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 februari 2010 Author Report Share Posted 13 februari 2010 Nee nog niet, waarschijnlijk zeer binnenkort wel. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 ... ik speel nu met de hawk 2 maal 20 watter en dat speelt ook wel, alleen een beetje slapjes .Tja, misschien zou je luidsprekers zo kunnen bouwen dat ze het ook goed doen op een Hawk versterker.Zo slecht zijn die versterkers toch niet? Bovendien zou een potenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Ook de zogenaamd "kwalitatief betere" onderdelen komen steeds vaker uit China. De kans dat een Chinese versterker ook met originele Chinese onderdelen kan worden gerepareerd wordt steeds groter. Dat is mooi meegenomen voor de eigenaar van een Chinees. Ook ik kom helaas steeds meer "kwaliteits" onderdelen en apparaten tegen die gewoon in China gemaakt worden, maar nog steeds onder de originele naam, voor veel (te veel) geld verkocht worden. Of dat de "kwaliteit" ten goede komt wens ik te bestrijden, enkel de prijs word er "iets" beter om, maar ik betaal graag iets meer voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Toch blijf IK de voorkeur geven aan kwaliteit, en betaal daar graag wat meer voor.Chinezen moeten nog veel leren over kwaliteit, maar dat gold ook voor Japanse producten uit de jaren '70 en '80. Inmiddels hebben de Japanners het wat kwaliteit betreft wel geleerd (al geeft het gebruik van de hangende gaspedalen van Amerikaans fabricaat in de Toyota's wat anders aan), over enige tijd leren de Chinezen het ook wel. Voor de meeste mensen zal de bereiken kwaliteit toch afhangen van de beste prijs/kwaliteitverhouding, daar kunnen de Chinezen een belangrijke rol bij spelen, net zoals de Japanners dat hebben gedaan. De beste kwaliteit tegen iedere prijs is maar voor weinigen weggelegd, ik zou me niet verbazen als je daarvoor tegenwoordig ook in Oost-Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 februari 2010 Report Share Posted 13 februari 2010 Toch blijf IK de voorkeur geven aan kwaliteit, en betaal daar graag wat meer voor.Chinezen moeten nog veel leren over kwaliteit, maar dat gold ook voor Japanse producten uit de jaren '70 en '80. Inmiddels hebben de Japanners het wat kwaliteit betreft wel geleerd (al geeft het gebruik van de hangende gaspedalen van Amerikaans fabricaat in de Toyota's wat anders aan), over enige tijd leren de Chinezen het ook wel. Voor de meeste mensen zal de bereiken kwaliteit toch afhangen van de beste prijs/kwaliteitverhouding, daar kunnen de Chinezen een belangrijke rol bij spelen, net zoals de Japanners dat hebben gedaan. De beste kwaliteit tegen iedere prijs is maar voor weinigen weggelegd, ik zou me niet verbazen als je daarvoor tegenwoordig ook in Oost-Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 Om er tot slot nog maar aan toe te voegen dat hetgeen anderen steriel noemen voor mij zonder eigenklank betekent , en dat .......verveelt niet , veel andere wel, de nagra plp noemen er ook veel steriel , je kunt het ook hoogst neutraal noemen . http://www.ampzilla2000.com/specs.html Een ML dealerschap zal niet lukken als je vanuit je woning verkoopt , deze http://www.ampzilla2000.com/specs.html of de kleinere broer is misschien wel wat , al zal het design waarschijnlijk door hollanders verguisd worden dus moeilijk verkoopbaar ., als ze het op eidolons goed doen zegt dat voor mij overigens wel wat gr hj Plinius ontbeert momenteel ook een NL importeur. Wellicht is dat ook wat voor je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 (...) Goedkoop is duurkoop is een oud gezegde, wat altijd op zal blijven gaan. Beste Miracle, "Goedkoop is duurkoop"? Zolang er klanten zijn die daar in willen geloven, en er handelaars zijn die hen dat wijsmaken... Ja! Er is, voor zover ik weet, niks mis met ML, hoor. Vooral de oudere types, die Mark zelf nog ontwierp, schijnen best goed te zijn. Maar er is Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 februari 2010 Author Report Share Posted 14 februari 2010 Maar ja als ik dit dan lees http://www.soundstage.com/revequip/krell_fpb300c.htm krell had al KCM krell current mode operation in 2001 , hier staat ook de meer power filosofie beschreven zoals ik dat ervaar en ook de gebalanceerde voordelen volgens krell meer controle over de speaker ., On top of these proprietary technologies, Krell also employs several fundamental construction philosophies that have served well over the years. For one thing, the amplifier is fully complementary (balanced). This doubles the amount of circuitry involved, but, of course, Krell maintains that symmetrical circuit paths independently running the positive and negative amplification signals not only reject noise and insure integrity, but also lock the speaker into a push-pull relationship. In other words, balanced operation guarantees speaker control. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 Miracle, hou aub op met mopperen op chinezen. Zij zijn het probleem niet. Zij weten als geen ander wat kwaliteit is, het voldoen aan de wensen van de klant en doen dat ook exact! Richt je pijlen nu eens op "die klant", de opdrachtgever (fabrikant / importeur ). Zij definieren het produkt en om het on topic te houden, Mark Levinson is een van hen. 80% van de high end draaitafels wordt in china geproduceerd 60% van het metaalwerk van de high end versterkers komt uit china ca. 40% van de onderdelen voor nieuwe west europese auto's komt uit china 90% van de GSM's komt uit china en nog maar te zwijgen over de bulk van de halfgeleiders etc etc etc, zonder noemenswaardige problemen en de rest komt uit korea en daar heeft niemand het over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 februari 2010 Author Report Share Posted 14 februari 2010 http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/29/...x9-in-guangzhou zo slecht zien die chinezen er toch niet uit gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 Wat je beschrijft is niet typisch Chinees. KEF deed in de jaren 70 al zoiets: er werden standaard tolerantie (10 of 20%) componenten ingekocht, en daaruit werden de condensators geselecteerd die precies de waarde had die ze nodig hadden voor het "ideale" filter. De rest werd gewoon weer als partij doorverkocht. Deze methode was voor hun goedkoper dan hele nauwkeurige componenten inkopen. Als je dan nietsvermoedend een 4,7 uF condensatortje gaat vervangen door een mooie nauwkeurige condenstator dan kan het zo zijn dat de waarde totaal verkeerd was. Op zich helemaal niks mis mee met deze methode. Het primaire doel van een onderneming is immers geld verdienen met nieuwe producten, niet het ontwerpen van producten die na 10 of 20 jaar weer makkelijk gereviseerd kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 14 februari 2010 Report Share Posted 14 februari 2010 Miracle, hou aub op met mopperen op chinezen. Zij zijn het probleem niet. Zij weten als geen ander wat kwaliteit is, het voldoen aan de wensen van de klant en doen dat ook exact! Richt je pijlen nu eens op "die klant", de opdrachtgever (fabrikant / importeur ). Zij definieren het produkt en om het on topic te houden, Mark Levinson is een van hen. 80% van de high end draaitafels wordt in china geproduceerd 60% van het metaalwerk van de high end versterkers komt uit china ca. 40% van de onderdelen voor nieuwe west europese auto's komt uit china 90% van de GSM's komt uit china en nog maar te zwijgen over de bulk van de halfgeleiders etc etc etc, zonder noemenswaardige problemen en de rest komt uit korea en daar heeft niemand het over... Bijkomend voordeel is dat doordat het relatief goedkoop in China (en andere goedkope landen) in elkaar wordt gezet, onze hobby nog enigszins betaalbaar blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 februari 2010 Author Report Share Posted 14 februari 2010 Ik ga hem eerst wel luisteren uiteraard , maar ik kan me niet voor stellen dat ML een minderwaardig produkt uitbrengt eerder beter , missschien word het ook eerst wel een 2 e hands krell en als de ML wat langer uit is uiteindelijk wel de 532 H . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 14 februari 2010 Author Report Share Posted 14 februari 2010 Om er tot slot nog maar aan toe te voegen dat hetgeen anderen steriel noemen voor mij zonder eigenklank betekent , en dat .......verveelt niet , veel andere wel, de nagra plp noemen er ook veel steriel , je kunt het ook hoogst neutraal noemen . http://www.ampzilla2000.com/specs.html Een ML dealerschap zal niet lukken als je vanuit je woning verkoopt , deze http://www.ampzilla2000.com/specs.html of de kleinere broer is misschien wel wat , al zal het design waarschijnlijk door hollanders verguisd worden dus moeilijk verkoopbaar ., als ze het op eidolons goed doen zegt dat voor mij overigens wel wat gr hj Plinius ontbeert momenteel ook een NL importeur. Wellicht is dat ook wat voor je? Ja die SA 250 schijnt bijv ook top te zijn , maar er zijn er wel meer goed qua eindtrap , ik geloof ook niet dat het allemaal dramatische verschillen zijn , alleen extra power is wel lekker , ik speel nu met mijn zelfgemaakte hawk A 18 (die raak ik toch nooit kwijt zelfbouw ) en ik moet zeggen er is niks mis mee ik moet alleen de voortrap wat verder uitsturen maar hij klinkt wel mooi warm en ook wel dynamisch , alleen heb je niet veel headroom bij de A 18 , maar na al deze jaren "high end" zou ik zeggen luidspreker het belangrijkst gevolgd door een goede analoge bron incl phono trap , de eindtrap is van iets minder belang ,hele dure kabels ,netkabels en spannings verzorging al helemaal; niet. Ps die hawk A 50 (of A60 is het misschien tegenwoordig al) zou ik ook best wel ens willen horen op mijn huidige set, hup holland hup gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 Toch blijf IK de voorkeur geven aan kwaliteit, en betaal daar graag wat meer voor.Chinezen moeten nog veel leren over kwaliteit, maar dat gold ook voor Japanse producten uit de jaren '70 en '80. Inmiddels hebben de Japanners het wat kwaliteit betreft wel geleerd (al geeft het gebruik van de hangende gaspedalen van Amerikaans fabricaat in de Toyota's wat anders aan), over enige tijd leren de Chinezen het ook wel. Voor de meeste mensen zal de bereiken kwaliteit toch afhangen van de beste prijs/kwaliteitverhouding, daar kunnen de Chinezen een belangrijke rol bij spelen, net zoals de Japanners dat hebben gedaan. De beste kwaliteit tegen iedere prijs is maar voor weinigen weggelegd, ik zou me niet verbazen als je daarvoor tegenwoordig ook in Oost-Azi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 . (...) over enige tijd leren de Chinezen het ook wel.(...) Die Chinezen hebben jou al heel, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 (...) over enige tijd leren de Chinezen het ook wel.(...) Die Chinezen hebben jou al heel, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 (...) over enige tijd leren de Chinezen het ook wel.(...) Die Chinezen hebben jou al heel, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 Wake up, Lichard...and SEE!All is LOST! Evelything has been SOLD! Thele's NOTHING. NOTHING LEFT!! All youl base ale belong to us.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts