Seed7 Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 All youl base ale belong to us.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 Heb een tijdje geleden een heel interessant boek gelezen: Why your world is about to get a whole lot smaller van Jeff Rubin. Rubin betoogd over de bekende peak-oil theorie, waarbij we inmiddels al over onze productiepiek van olie zijn en laat daarbij zien dat olieproducerende landen en nieuwe economieen dramatisch meer olie verbruiken. Hierdoor zal de olieprijs snel blijven stijgen. De olieprijs zal daardoor ten opzichte van loon en regelgeving een veel belangrijkere component worden in vestigingsbeleid van bedrijven. Wellicht nog net op tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 @ Miracle, Betrouwbaar..... Als die vincent nog snelle kapot zou gaan als dat mijn AA dat gedaan heeft dat was bij de test thuis al uitgebrand. Mijn AA is zoals je al dan niet weet anderhalf jaar terug goed kapot geweest. En dat was volgens mij als ik me het goed herinner een constructie fout.... Italianen staan ook niet beken om hun duurzaamheid.... Sander (KT88) weet precies wat er toen mee was. @Mvielenveeltig.... Toch een R in je L betoog.... Oja, weet iemand waar het plaatsje Hengero ligt? @ allen of anrdromeda............ wat heeft die H te zeggen bij ML Want dat hadden ze bij de 33 ook. Ik dacht altijd, simpel als ik ben dat dit dan de hoge versies waren hahaha. Misschien klopt dit wel. Maar dan komt er van de 532 toch geen H en zijn de 53 wel H..... Is het nog te begrijpen? Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2010 Author Report Share Posted 15 februari 2010 Andre , ik dacht dat het stond voor H elft van het vermogen dat gaat in ieder geval wel op voor de 33 en 33 h de 1 is 150 watt en de ander 300 watt. Maar bij de 532 en 532 h gaat het ook weer niet op , de 1 is 400 wat en de ander 300 watt, dus ik weet het ook niet ,de logica wat betreft produkt aanduidingen is een beetje vaag. Ik ben overigens wel een beetje gaan twijfelen bij de 532h wat betreft het gewicht , het ding is circa 35 kilo zwaar , zit er wel een grote zware voeding in vraag ik me af , dat koper bepaalt grotendeels het gewicht, de 431 van 200 watt woog circa 55 kilo gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 februari 2010 Author Report Share Posted 15 februari 2010 Dat zou dan de eerste zijn voor ml , ik kan over de opbouw van de 532 h niks terugvinden over een schakelende voeding , chord heeft het ook en klinkt ook goed . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 februari 2010 Report Share Posted 15 februari 2010 Dat zou dan de eerste zijn voor ml , ik kan over de opbouw van de 532 h niks terugvinden over een schakelende voeding , chord heeft het ook en klinkt ook goed .Klopt, ik had mijn post alweer verwijderd omdat hij onjuist was. Maar jij was sneller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 februari 2010 Report Share Posted 16 februari 2010 Ik ben overigens wel een beetje gaan twijfelen bij de 532h wat betreft het gewicht , het ding is circa 35 kilo zwaar , zit er wel een grote zware voeding in vraag ik me af , dat koper bepaalt grotendeels het gewicht, de 431 van 200 watt woog circa 55 kilo 't is me toch wat, zomaar 20 kg lichter ..... kanniet goed zijn, hadden ze dan toch gelijk over ML? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 februari 2010 Report Share Posted 16 februari 2010 Ik ben overigens wel een beetje gaan twijfelen bij de 532h wat betreft het gewicht , het ding is circa 35 kilo zwaar , zit er wel een grote zware voeding in vraag ik me af , dat koper bepaalt grotendeels het gewicht, de 431 van 200 watt woog circa 55 kilo 't is me toch wat, zomaar 20 kg lichter ..... kanniet goed zijn, hadden ze dan toch gelijk over ML? Nou nou, inderdaad wel een lichtgewichtje zeg! Mijn 333 weegt zo'n 70 kg, dan kan die 35 kg. natuurlijk nooit goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 februari 2010 Report Share Posted 16 februari 2010 't is nog erger dan ik dacht, 70kg > 55kg > 35kg, ze zijn daar bij ML echt helemaal de weg kwijt, zou ik niet aan beginnen Andro, zo'n midi-setje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 februari 2010 Report Share Posted 18 februari 2010 De deuren goed dicht houden dus, anders waait ie met de tocht zo naar buiten. Mag jij raden wie daar staat om 'm op te vangen... Wat ik wel vreemd vind waarom bouwen ze twee versies? Een met de helft van het vermogen? Is ie dan ook goedkoper? Of klinkt ie beter? En als ie beter klinkt waarom maak je die ander dan? Dat is wat ik dan weer raar vind..... Ik had 'm wel zwaarder geschat dan de 35kg want het is geen kleine jongen. Maar eeh die 333 die heeft volgens mij ook iets van 300w toch? Dan mag ie ook zwaarder zijn.... Laten we maar niet weer over gewichten beginnen.... want dan klopt het niet wat vermogen betreft met dat dingetje van mijn... Maar ok. Groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Ik ben overigens wel een beetje gaan twijfelen bij de 532h wat betreft het gewicht , het ding is circa 35 kilo zwaar , zit er wel een grote zware voeding in vraag ik me af , dat koper bepaalt grotendeels het gewicht, de 431 van 200 watt woog circa 55 kilo Ik denk dat je gelijk hebt: met 35kg kan het niks meer zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 februari 2010 Author Report Share Posted 20 februari 2010 beste audiocollegas (paar uitgezonderd ) weet misschien iemand het telefoon no van iemand die zich krell fan noemt en regelmatig handelt in krell en wilson op oa audiomarkt hij woont in eindhoven meen ik , ik ben zijn tel kwijt en kan het met google ook niet vinden , bij voorbaat dank . PS mijn 431 is verkocht en staat een paar audiostatics aan te sturen in gronigen de man had hiervoor een 331 en is enorm over de andere te spreken , azijnpissers op dit forum daargelaten , de man is bovendien muzikant en speelt contrabas , hij was ook erg te spreken over de illusion diamond . gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 beste audiocollegas (paar uitgezonderd ) weet misschien iemand het telefoon no van iemand die zich krell fan noemt en regelmatig handelt in krell en wilson op oa audiomarkt hij woont in eindhoven meen ik , ik ben zijn tel kwijt en kan het met google ook niet vinden , bij voorbaat dank . PS mijn 431 is verkocht en staat een paar audiostatics aan te sturen in gronigen de man had hiervoor een 331 en is enorm over de andere te spreken , azijnpissers op dit forum daargelaten , de man is bovendien muzikant en speelt contrabas , hij was ook erg te spreken over de illusion diamond . gr hj ik stuur het nummer wel even per pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2010 Author Report Share Posted 22 februari 2010 Hoi arjen bedankt , ik heb je net teruggemaild , jammer het snoepje is net verkocht (de fpb 300 cx ), nou maar uitkijken naar iets anders , emotional audio heeft ook geregeld hele mooie zware eindtrappen in het programma , wat denk je van de " forsell " ook apart spul of the gryphon antileon groeten hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 @HJ, Kijk dan ook eens hier : Highend broker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 @HJ, Kijk dan ook eens hier : Highend broker Da's enkel bemiddeling voor zover ik begrijp. Ik zie op hun site regelmatig dingen tekoop staan die al geruime tijd ergensanders ook tekoop staan, met de zelfde foto's. Het komt op mij iig niet heel betrouwbaar over. Wie wel goede ervaringen met ze heeft: Melden AUB. Ik zie wel regelmatig erg mooi spul bij ze staan, maar durf het niet aan, met de werkwijze die op de site aangegeven staat. @HJ: Bij Emotionalaudio moet je echt eens gaan luisteren. Hetgeen hij tekoop aanbied is van onberispelijke kwaliteit, en heel vaak erg mooi spul. Die Forsell (beetje vreemde merknaam, maarja) versterkers zijn echt heel mooi spul. Geen megavermogens, maar versterkers die Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 @HJ: Bij Emotionalaudio moet je echt eens gaan luisteren. Hetgeen hij tekoop aanbied is van onberispelijke kwaliteit, en heel vaak erg mooi spul.Die Forsell (beetje vreemde merknaam, maarja) versterkers zijn echt heel mooi spul. Geen megavermogens, maar versterkers die Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 22 februari 2010 Author Report Share Posted 22 februari 2010 de high end broker heeft ook een 300 cx nieuw ,maar ik kon het niet eens worden over de prijs , misschien doe ik hier een bod op , mooi zon " beest " in je woonkamer krell monos http://www.soundandmore.com/showad.php?sectio=18&an=307 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Wie wel goede ervaringen met ze heeft: Melden AUB. Ik zie wel regelmatig erg mooi spul bij ze staan, maar durf het niet aan, met de werkwijze die op de site aangegeven staat. High End Broker: Ik heb nieuw spul bij hun gekocht. Regelmatig bij ze langs geweest. Niets mis mee. Tweedehands is altijd een ander verhaal. Dan weet je niet wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan. Ik schaal hem onder betrouwbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 februari 2010 Report Share Posted 22 februari 2010 Wat vind je van Perreaux (750 watt mono blokken)? http://www.hifi.nl/tweedehands/?item=69239 http://www.perreaux.com/products/prisma/75...ower_amplifier/ Haarlem is niet zo ver van Amsterdam. Persoonlijk lijken me de BAT mono's fraaier, maar iets minder krachtig waarschijnlijk http://www.hifi.nl/tweedehands/?item=69233 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Wie wel goede ervaringen met ze heeft: Melden AUB. Ik zie wel regelmatig erg mooi spul bij ze staan, maar durf het niet aan, met de werkwijze die op de site aangegeven staat. High End Broker: Ik heb nieuw spul bij hun gekocht.... Idem, en toen (een jaar of vier terug) voor de zekerheid in Groningen af gaan halen. Allemaal prima service. Onder 'feedback' staan overigens louter positieve Audiogon reacties. Leuk om weer eens naar z'n site te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Andro, 'k snap er geen zak meer van, wat wil je nu eigenlijk, bevalt ML je niet meer? Nu is ML voor mij nooit een "eindversterker fabrikant" geweest, meer van vv's en cd spulletjes en Krell meer van ev's ipv de rest die ze op de markt gezet hebben. Die Graaf van je zou ik echt nooit weg doen (tenzij de energie rekening een probleem wordt), elke luidspreker die je daarmee niet tot jou tevredenheid kunt aansturen hoort gewoon op de schroothoop thuis! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Die Graaf van je zou ik echt nooit weg doen (tenzij de energie rekening een probleem wordt), elke luidspreker die je daarmee niet tot jou tevredenheid kunt aansturen hoort gewoon op de schroothoop thuis! Vind ik nogal kort door de bocht. Een Apogee Scintilla of voor mijn part een Magnepan 20.1 zou dus naar de schroothoop kunnen? (@ Spido: jaja, ik weet het! ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 februari 2010 Author Report Share Posted 23 februari 2010 Wat ik wil is eens wat anders , de mens is een wezen wat verandering nastreeft tenminste een aantal daarvan . Ik ben pas de boel gaan verkopen nadat ik de diamanten tweeters uitvoerig had gestest , de ML is natuuurlijk makkelijker in onderhoud als de graaf en de korreligheid / rauwheid die ik meende te horen en waarvan ik dacht dat het aande ML lag bleek dus een eigenschap te zijn vd ceramische thiel tweeter ( in mijn luidsprekers in ieder geval) nu is het hoog wonderschoon ook met transistor , het is dus ook per def geen transistor eigenschap als wel word beweerd , nu ik de hawk 2 maal 20 watt eraan heb gehangen , weet ik weer wat ik mis met grote eindtrappen namelijk dynamiek en controle , en omdat ik altijd het maximale wil ,gaat er nu een ook weer een stroomleveraar komen , misschien wat groter als de ml 431 overigens een heel goede eindtrap met veel pride of ownership maar na 4 jaar scheiden de wegen en heeft hij een ander baasje , en hij is zeer tevreden mee op zijn audiostatics de graaf is ook een goede eindtrap hoor gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 februari 2010 Report Share Posted 23 februari 2010 Oh, zeker niets ten nadele van de Graaf, maar het blijft een OTL waar je niet zomaar elke speaker aan kunt hangen (al valt het an sich wel mee, het is een prima ontwerp). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts