Jump to content

Nieuwe 5 serie Mark levinson

andromedaaudiodesign
 Share

Recommended Posts

Die Graaf van je zou ik echt nooit weg doen (tenzij de energie rekening een probleem wordt), elke luidspreker die je daarmee niet tot jou tevredenheid kunt aansturen hoort gewoon op de schroothoop thuis!

Vind ik nogal kort door de bocht.

Een Apogee Scintilla of voor mijn part een Magnepan 20.1 zou dus naar de schroothoop kunnen?

(@ Spido: jaja, ik weet het! :D )

Zelfs een Stage met XLM mid/hoog units is niet te doen voor een OTL. Heb dat hier geprobeerd, maar de buizen leken wel discoverlichting. :o

De Stage met XLM dipt ook gerust naar 0,7Ohm, en zelfs lager wanneer de laagunits zichtbaar in beweging gaan komen. B)

Een set Beyma 15G40 woofers met Fostex 1405 compressie drivers hoef ik ook niet met een OTL aan te gaan sturen.

Ondanks het hoge rendement van 97Db/W/m, en het redelijk gunstige impedantie verloop van 8 tot 5,9Ω maken die speakers toch echt een discolamp van een OTL versterker, ongeacht welke. Zelfs al is er een wat kleine uitgangstrafo op een buizenversterker gebruikt trekt deze dit soort speakers ook niet. Een 30 watt buizengebakkie met voldoende grote uitgangstrafo's (en uiteraard voldoende oververmogen in de voeding) stuurt die speakers wel weer op zijn sloffen aan.

Zo kan ik nog wel wat speakers opnoemen waar je geen OTL aan moet hangen.

Zouden al die speakers de schroothoop op moeten Seed? Volgens mij echt niet.

De ene speaker is gebouwd om met alle versterkers te kunnen werken, de volgende heeft meer stroom nodig, weer een ander meer spanning, weer een ander beide, en weer een ander vraagt een heel stabiele versterker.

Dat een moeilijke speaker in jouw ogen niets waard is wil nog niet zeggen dat dat ook werkelijk zo is. ;)

Die dingen zijn vaak met een filosofie ontworpen, nl. zo perfect als mogelijk weer kunnen geven, en dat je daar dan een versterker bij nodig hebt die dat aankan lijkt mij niets meer dan logisch.

Hoi KT , veel van die krells en de ref series van ML zijn volledig gebalanceerd , wat mede denk ik, samen met de grote voeding en vermogen er part aan is voor de weergave kwaliteit , welk merk schat je hoger in aan geavanceerde techniek krell of ml of zijn er andere?

of vind je het niks de merken die ik noem?

gr :angry: hj

De graaf is toch geen stroom versterker of wel :D dat is leuk voor smg tjes of mg1 en daar heb je het mee gehad :rolleyes:

De GM200 is een versterker (punt). Het ding kan probleemloos 2 Ohm lasten aansturen en levert 200 Watt, wat willen we in g..'s naam nog meer? Wil je er car stereo subs van 0.5 Ohm mee aansturen?

Hoi KT , veel van die krells en de ref series van ML zijn volledig gebalanceerd , wat mede denk ik, samen met de grote voeding en vermogen er part aan is voor de weergave kwaliteit , welk merk schat je hoger in aan geavanceerde techniek krell of ml of zijn er andere?

of vind je het niks de merken die ik noem?

gr :angry: hj

Ik schat zowel ML (Madrigal) als Krell erg hoog in qua ontwerpen.

Voor wat betreft bouwkwaliteit heb ik nog steeds een voorkeur voor ML, Krell zit m.i. nogal eens vrij beroerd in elkaar en kost veel tijd om (netjes!) te (de)monteren.

Waarbij ik moet aantekenen dat ik doorgaans de wat oudere modellen op de bank krijg dus wellicht is dat bij de nieuwere types verbeterd.

ML heeft met de nieuwe klasse D techniek een grote inhaalslag gemaakt, althans voorzover ik dat nu kan beoordelen.

Gehoord heb ik ze helaas nog niet.

Volledig gebalanceerd kan heel mooi zijn, maar het kan ook minder opleveren dan veelal wordt geclaimd.

Een mooi schema en de uitvoering daarvan zijn 2 heel verschillende dingen.

Dat een moeilijke speaker in jouw ogen niets waard is wil nog niet zeggen dat dat ook werkelijk zo is. ;)

Miracle,

Ja.

Goed dan, enige nuancering, ja ik ben van mening dat we met dit soort speaker/versterker combi's absoluut de verkeerde weg zijn ingeslagen. Een goede speaker moet met pak 'm beet een 20 watt versterker met een dempingfactor van 20 zeer goed aanstuurbaar moet zijn. Even de maximum geluidssterkte buiten beschouwing gelaten.

Het leuke is dat veel voor torruh moeilijk aanstuurbare speakers, electrostaten, voor OTL's geen probleem zijn. Die kunnen nu eenmaal met hoge impedanties overweg. Maar dat geheel ter zijde... OTL's zijn helaas een absurd principe, maar ja de meeste italiaanse auto auto zijn ook maf, maar daarom niet minder interessant (icm de juiste spiekers) en ja, net zo fout als impedanties van 1 Ohm met idiote capacitieve belasting.

Verder is de heftigheid van de reacties erg grappig, daaruit blijkt dat slechts weinigen de GM200 echt kennen en dat men in het geheel niet begrijpt waar mijn posting nu werkelijk over gaat. Goedmoedig cynisme wordt hear helaas blijkbaar absoluut niet begrepen, lees aub deze hele draad nog eens aandachtig door .... en denk daarbij aan een andere draad over "high end".

heel veel knipogen en smilies

Verder is de heftigheid van de reacties erg grappig, daaruit blijkt dat slechts weinigen de GM200 echt kennen en dat men in het geheel niet begrijpt waar mijn posting nu werkelijk over gaat.

Ik heb in mijn gansche audioleven 2 maal met de GM200 te maken gehad, en beide keren was ik (sorry Andro) niet bijster onder de indruk.

De laatste keer was een herstelling trouwens.

De enige OTL die mij eens heeft kunnen overtuigen was een Futterman, ik dacht de H1 met de aparte voeding, op Quad ESL.

mijn Futterman heeft veel weg van een PWM versterker :rolleyes:

en daarom ga ik een met hypex werken ik heb hem gehoord bij KT

ik ga ze van de week bestellen en bouwen en luisteren wat de indrukken zijn,

want ik wil horen wat een versterker wel kan en niet kan <_<

mijn Futterman heeft veel weg van een PWM versterker :rolleyes:

en daarom ga ik een met hypex werken ik heb hem gehoord bij KT

ik ga ze van de week bestellen en bouwen en luisteren wat de indrukken zijn,

want ik wil horen wat een versterker wel kan en niet kan <_<

@ik wil horen wat een versterker wel kan en niet kan. :rolleyes:

Wollie een versterker versterkt het signaal niets meer en niets minder. :cool2::huh::lol:;)

@HJ,

Kijk dan ook eens hier :

Highend broker

Da's enkel bemiddeling voor zover ik begrijp.

Ik zie op hun site regelmatig dingen tekoop staan die al geruime tijd ergensanders ook tekoop staan, met de zelfde foto's.

Het komt op mij iig niet heel betrouwbaar over.

Wie wel goede ervaringen met ze heeft: Melden AUB. Ik zie wel regelmatig erg mooi spul bij ze staan, maar durf het niet aan, met de werkwijze die op de site aangegeven staat.

@HJ: Bij Emotionalaudio moet je echt eens gaan luisteren. Hetgeen hij tekoop aanbied is van onberispelijke kwaliteit, en heel vaak erg mooi spul.

Die Forsell (beetje vreemde merknaam, maarja) versterkers zijn echt heel mooi spul. Geen megavermogens, maar versterkers die

Er staan inderdaad wel veel stempels :D , maar wel mooie producten, om mijn twijfels wat betreft de voeding uit te sluiten ga ik waarschijnlijk voor deze monos de KRELL 450 mcx , mocht er mooie voorbij komen is ie voor andro :D

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http...%26tbs%3Disch:1

sorry voor de taal maar er zitten een paar leuke fotos tussen , lijkt wel hongaars of zoiets

en deze , http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audi...o-70097506.html alleen vertrouw ik het niet helemaal deze advertentie wel mooie fotos echt een beest van een versterker

gr :angry: hj :D

Er staan inderdaad wel veel stempels :D , maar wel mooie producten, om mijn twijfels wat betreft de voeding uit te sluiten ga ik waarschijnlijk voor deze monos de KRELL 450 mcx , mocht er mooie voorbij komen is ie voor andro :D

sorry voor de taal maar er zitten een paar leuke fotos tussen , lijkt wel hongaars of zoiets

en deze , http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audi...o-70097506.html alleen vertrouw ik het niet helemaal deze advertentie wel mooie fotos echt een beest van een versterker

Koop gewoon mooie Boulder mono blokken de 850 of zo, of misschien een Soulution voor/eind combo. Hoef je nooit meer wat anders :lol:

mordante ben je soms nieuw op dit forum :rolleyes::D ,zit wel lekker veel elektronica in de Soulution is die daarom zo duur :D ja het is een hiy-end versterker want die zijn lekker duur :angry::D

mordante ben je soms nieuw op dit forum :rolleyes::D ,zit wel lekker veel elektronica in de Soulution is die daarom zo duur :D ja het is een hiy-end versterker want die zijn lekker duur :angry::D

Nee, ik ben niet nieuw op dit forum. Maar de rest van je zin begrijp ik niet. Mischien moet je proberen wat minder emoticons te gebruiken en wat meer aandacht aan je spelling te schenken. Misschien begrijpen mensen je beter als je hele zinnen maakt. Het hoeft niet foutloos maar begrijpbaar zou al een hele verbetering zijn.

De Soulution voor/eind combo heb ik gehoord met een Nagra CDP en Verity Audio speakers, klonk zeker niet verkeerd. Op dezelde speakers heb ik ook de Boulder voor/eind combo gehoord ook met de Nagra CDP was ook niet slecht. Maar het is moeilijk beoordelen. Als ik veel geld aan een set zou uitgeven weet ik niet of ik wel zoiets zou kopen. Er zijn zoveel mooie opties.

De tekst lijkt mij Zweeds. Ik zou deze Krells alleen overwegen als je ook de bijbehorende Krell voorversterker erbij neemt. Krell eindversterkers zijn lastig qua matching en geeft een grote meerwaarde als je ook het door Krell bedachte Cast systeem kan gebruiken. Zonder Cast te gebruiken gooi je een meerwaarde weg waardoor ze naar mijn mening niet concurrerend meer zijn tegen wat je nog meer voor die prijs kan kopen.

Die Belgische advertentie gaat volgens mij om 1 enkele monoversterker, geen set. Vandaar ook de vertaling van 1-each-mono.

*gaap* Heb je