Jump to content

Nieuwe 5 serie Mark levinson

andromedaaudiodesign
 Share

Recommended Posts

Stel je runt bv een webshop, mag je dat niet vanuit je woonkamer doen?

Maar ja, Nederland is natuurlijk wel regelg**l

Een internetshop zal het probleem niet zijn. Maar ik kan me voorstellen dat er moeilijk wordt gedaan als je de woonkamer als demoruimte voor commerciële verkoop gaat gebruiken. Je moet dan aan allerlei wetgeving voldoen. Denk alleen maar aan wetgeving rond geluidhinder.

Guest KT88

Om nog maar te zwijgen van Buma/Stemra, Sena enz. enz.

Ik werk ook vanuit huis, maar omdat mijn klanten niet in de werkruimte komen en het meeste per post, koerier of zelf wordt gehaald en gebracht heb ik daar verder geen gezeur over.

Ik heb overigens mijn gemeente wel gevraagd of ik mijn activiteiten (herstellingen/ontwikkelen voor bedrijven) vanuit huis mocht voeren en dat is geen enkel probleem.

Pas als je gaat verkopen of diensten aanbieden aan particulieren moet je aan allerlei regelgeving voldoen.

Als het stuks prijzen zijn die op je site staan dan zijn die wel stevig. Geen makkelijke markt, zeker niet in deze tijd.

Je zult je moeten onderscheiden van de rest. Dat doe je wel al een beetje met de pyramide.

Wellicht eens experimenteren met actieve correctie componenten (ipv hele dure passieve componenten). Kijk bv eens wat je met zoiets kunt bereiken (of met de nieuwe spullen van Hypex).

Okay, voor een analoog liefhebber is dat wellicht niet helemaal ideaal. Maar je kunt het ook alleen voor experimenteren gebruiken.

• Members

... en hulp van het high end wereldje krijg je niet in nederland het is een strijd :D

groeten hj

En dan druk je je nog matig uit...

Geduld, niet opgeven en vasthouden aan je eigen filosofie, dan kom je er wel!

Het lijkt me inderdaad niet verboden om als zelfstandige om je eigen woonhuis mede ook te gebruiken voor je zakelijke activiteiten (mits er geen speciale zaken gebeuren waarvoor vergunning nodig is, met chemicalieen rommelen zo). Stel je runt bv een webshop, mag je dat niet vanuit je woonkamer doen?

Maar ja, Nederland is natuurlijk wel regelg**l

Ja, dit mag gewoon, dat valt onder thuiswerk zeg maar.

Maar zodra er klanten worden ontvangen en er verkoop vanuit het woonhuis plaatsvindt moet er ontheffing worden aangevraagd op het bestemmingsplan. En dat is ook wel logisch, buren kunnen namelijk overlast krijgen wanneer winkels erg succesvol blijken en er veel aanloop van klanten ontstaat. Parkeergelegenheid is bijvoorbeeld niet berekend op dit soort activiteiten. Wellicht dat het bij Andro allemaal niet zo'n vaart loopt, maar dat ontslaat hem niet van de plicht dit te melden bij de gemeente om toestemming te krijgen voor zijn activiteiten.

Ik snap zijn zure reactie alleen niet zo, het interesseert mij geen barst hoe en wat hij verkoopt, dat moet hij helemaal zelf weten, ik wijs er alleen maar op hoe een en ander in elkaar zit. Ik denk dat hij de KvK zou kunnen bellen om eea te verifieren. Natuurlijk kan hij ook zijn kop in het zand steken, de gemeente zal er uit zichzelf vast niet achter komen. Maar er hoeft maar 1 buurtbewoner een belletje te plegen en hij is al snel serieus de sigaar (gemeente Amsterdam kennende op dit gebied).

Toch zijn er genoeg audio verkopers die vanaf een huis werken, ik vraag me af of die allemaal vergunning hebbe.

Ik denk bv aan audio cube in Utrecht. Altijd heel gezellig langs geweest in zijn voormalige woonhuis.

Midcall ik snap niet waarom je je zo drukmaakt over dingen die je totaal niets aangaan en bovendien mijn probleem zijn , hoe denk je anders dat bedrijfjes moeten opstarten er zijn er zoveel die importeren/verkopen vanuit huis de garage enz , Bovendien heeft andromeda erg weinig respect voor de nederlandse overheid die ned verkoopt aan de duivel (europese unie )

gr :angry: hj :D

Midcall ik snap niet waarom je je zo drukmaakt over dingen die je totaal niets aangaan en bovendien mijn probleem zijn ,

Wie begint hier over luidsprekerverkoop en dealerschap vanuit de woonkamer? Dan kan je verwachten dat je antwoord krijgt. En niet iedereen praat je dan naar de mond.

Troost je met de gedachte dat je mij nooit als klant zal krijgen, het is uiteindelijk ook een kwestie van gunnen (hier staat geen smiley achter).

Midcall ik snap niet waarom je je zo drukmaakt over dingen die je totaal niets aangaan en bovendien mijn probleem zijn , hoe denk je anders dat bedrijfjes moeten opstarten er zijn er zoveel die importeren/verkopen vanuit huis de garage enz , Bovendien heeft andromeda erg weinig respect voor de nederlandse overheid die ned verkoopt aan de duivel (europese unie )

Mijn god zeg.... een beetje meedenken wordt weer lekker gewaardeerd.

Ga je toch lekker je speakertjes thuis verkopen aan Jan en alleman, veel succes! <_<

Midcall ik snap niet waarom je je zo drukmaakt over dingen die je totaal niets aangaan en bovendien mijn probleem zijn ,

Wie begint hier over luidsprekerverkoop en dealerschap vanuit de woonkamer? Dan kan je verwachten dat je antwoord krijgt. En niet iedereen praat je dan naar de mond.

Troost je met de gedachte dat je mij nooit als klant zal krijgen, het is uiteindelijk ook een kwestie van gunnen (hier staat geen smiley achter).

perfekt dan toch , jij blij . :D ik blij

groeten :angry: hj

Ach zowel de speakers als de elementen zijn niet goedkoop. Het zal dus wel los lopen met de aanloop van luisteraars en potentiele kopers denk ik (tis naar een klein marktgebied). Mocht dat ooit veranderen (in gunstige zin), dan neem ik aan dat Andro ook wel ergens een mooie demo ruimte kan huren.

Desalniettemin kan het natuurlijk nooit kwaad om bij de gemeente of kvk te informeren naar de regelgeving.

Verder wel respect dat Andro zijn passie volgt (live your dream of zoiets). Risico nemen hoort daarbij. Naar advies luisteren ook natuurlijk ;)

Hai ivan , tis een 2 e hands paartje van 20 maanden oud , het zijn krell evo 400 mono blokken hun laatste ontwerp , naar mijn mening zijn er behalve grote vermogens niet echt dramatische verschillen tussen eindtrappen met deze kun je wel je speakers maximaal onvervormd uitsturen in ieder geval :rolleyes:

De speakers zijn een 3 weg ontwerp met een thiel hoogrendements unit voor het midden gebied met een aandrijving met behulp van een zeer krachtige neodyium magneet , verder is het een model waar een ceramische hoogunit in kan en voor maximale resolutie en zuiverheid in het hoog een 20 mm diamanten unit , de bas is een 26 cm scanspeak revelator met een papieren konus .

Bovendien is in dit ontwerp en met deze units het mogelijk om zonder hoogrendementsaanpassing te spelen er zit dus voor de tweeter geen enkele weerstand dat leek me ook wel eens leuk om mee te experimenteren.

Beluisterbaar in amsterdam , overigens ook gewoon gewoon met normale thiel tweeter te verkrijgen , ik ontwerp ook nog speakers waarbij het mid word verzorgd door een eton hexacone membraan

PS een buizen eindtrap kan wel wat anders klinken bijv een audioresearch ref 110 dat klinkt zijde zacht maar of het allemaal neutraal is zou ik niet durven zeggen tis net wat je mooi vind

Mooie mono blokken zijn dat van Krell. Veel plezier ermee andro.

gr henkes

Ik heb inmiddels al weer bijna 10 jaar een ML No. 333 in de luisterruimte staan. Twee jaar geleden zijn de elco's nog gecontroleerd en die waren nog als nieuw. Krell heeft bepaalde kwaliteiten net als ML, die van ML spreken mij iets meer aan. Harde klappen kan de 333 ook geven op Thiel CS3.7.

Mijn ML levert absurde vermogens (als het moet) en blijft onvoorwaardelijk stabiel.

Er is na al die jaren geen drang om naar wat anders om te zien en dat geeft een hoop rust wat dat betreft. Ik hoor al genoeg ander spul en thuis geniet ik lekker van wat er staat.

Veel plezier trouwens met je Krells. ;)

Dank je paul

Ik vind de krells zeker niet slecht maar ze neigen wat naar de steriele kant van neutraal , even wennen denk ik.

Met die koetsu gaat het steeds beter de naaldkracht op 2 gram gezet afsluit weerstand 1 kohm en geen jumper op de capacitieve loading en met riaa corr .

hier nog een hollander die speakers en draaitafels bouwt en wat voor een creaties prachtig gewoon, gevonden via je site paul

http://www.theanalogdept.com/korton.htm

Die ortofon A 90 schijnt ook erg goed te zijn alleen kan ik hem hier bij de imp niet terug vinden ,hij staat onder een andere naam misschien ,als in de u naait ons steeds daar heet ie A 90 ook niet extreem duur .

Correctie verder in het artikel staat dat het een gelimiteerde uitgave is max 400 stuks en toch prijzig 4200 in de US

http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/messages/86/862474.html

• Members

Die ortofon A 90 schijnt ook erg goed te zijn alleen kan ik hem hier bij de imp niet terug vinden ,hij staat onder een andere naam misschien ,als in de u naait ons steeds daar heet ie A 90 ook niet extreem duur .

Correctie verder in het artikel staat dat het een gelimiteerde uitgave is max 400 stuks en toch prijzig 4200 in de US

http://www.audioasylum.com/audio/vinyl/messages/86/862474.html

Dat heb je als verschillende importeurs hetzelfde merk voeren.

Als je wilt weten waar je deze kunt bestellen, doe dan even een pm of e-mail.

[quote name='andromedaaudiodesign' date='16 mei 2010 - 14:44 ' timestamp='1274013878'

hier nog een hollander die speakers en draaitafels bouwt en wat voor een creaties prachtig gewoon, gevonden via je site paul

http://www.theanalogdept.com/korton.htm

Mooie WAF :o

Ultima-2%20009.JPG

Mijn hemel,

Wat een gedrochten! Nou ja, over smaak? valt niet te twisten.

Wat doet die supertweeter daar achter op dat paaltje?

Wel knap dat je zoiets kunt bedenken en nog maken ook.

Groet,

Leobus