Jump to content

Westminsters

alabaster
 Share

Recommended Posts

vraag anders wie de recone job op zich heeft genomen. dan valt er wellicht wat te googelen

is waarschijnlijk meer een re-foam job. al weet ik niet hoe ze dat noemen met rubber randen.

ik weet wel via een engels forum dat sommige nog zweren bij de oude westminsters

Als de speakers recentelijk zijn gereconed en daarna verkocht wordt ik altijd erg wantrouwend van. Als ze al enige jaren geleden zijn gereconed zou ik me er al iets minder ongemakkelijk bij voelen.

Als ze al niet goed gereconed zijn dan kan Lockwood dit per kant voor ongeveer

De vorige eigenaar zal waarschijnlijk jaren genoten hebben van z'n Westminsters. Toch zijn er diverse upgrades doorgevoerd. Waarschijnlijk, omdat het 'nog beter kon'. Of men niet helemaal tevreden was en hoopte op verbetering door upgrade.

Uiteindelijk kiest men, omdat het apparaat niet meer voldoet, voor iets nieuws. Da's nogal menselijk. Of dat nieuwe dan ook daadwerkelijk beter is, is niet altijd een gegeven.

Vraag is dan, moet je het willen om voor zo'n 'afdankertje' nog zo relatief veel geld uit te geven of moet je wellicht toch kijken of er voor dat geld inmiddels niet wat beters te koop is <_<

Ja, wat Goodtube zegt. Ik denk ook dat het een tamelijk uniek model is om uberhaupt tegen te komen. Weet niet hoe het klinkt, maar het ziet er gaaf uit:

pi_623.jpeg

Zal wel mooi staan bij mijn chesterfield bankstel. :rolleyes: Als ik het geld had zou ik ze ook wel willen, alhoewel ik denk dat mijn huiskamer te klein is voor deze flinke jongens.

gr henkes

Als de speakers recentelijk zijn gereconed en daarna verkocht wordt ik altijd erg wantrouwend van. Als ze al enige jaren geleden zijn gereconed zou ik me er al iets minder ongemakkelijk bij voelen.

Als ze al niet goed gereconed zijn dan kan Lockwood dit per kant voor ongeveer

• Members
Nee hoor, die vrouw is van een normaal postuur. Die "kachels" zijn echt zo groot :blink:

Ik denk zelfs dat die vrouw vrij groot is! Die conus is een 38cm en de kasten zijn 1,40 m. hoog met en heerlijk gewicht van bijna 140 kg. het stuk!

Dit is nou eens een echt full range systeem...

Nee hoor, die vrouw is van een normaal postuur. Die "kachels" zijn echt zo groot :blink:

Ik denk zelfs dat die vrouw vrij groot is! Die conus is een 38cm en de kasten zijn 1,40 m. hoog met en heerlijk gewicht van bijna 140 kg. het stuk!

Dit is nou eens een echt full range systeem...

als die conus 38 cm is is die kast wel 1,70m :)

• Members
[...]

als die conus 38 cm is is die kast wel 1,70m :)

Dat is gezichtsbedrog, die DC zit een cm of 25 de kast in, dat vertekend dus op de foto. Het is echt een 38 cm DC en de kasten zijn echt 1,40 m. hoog...

Met een supertweeter er bovenop (op de Westminsters dus)?

Is dat origineel zo bij deze dualconcentric?

Beste Heino,

Nee, dat is-ie niet. En hij levert ook een dubieuze bijdrage.

http://www.usspeaker.com/Tannoy%20Supertweeter-1.htm

Tannoy-ST50-Supertweeter.gif

Het max. rendement van type ST50 is 93 dB, en van ST100 en ST200 is dat 95 dB.

Het rendement van de Westminster (Royal SE) zelf is 99 dB.

Je zou dus verwachten, dat je van de supertweeters - wanneer die op maximale luidheid zijn ingesteld - niet veel zou merken.

Hij wordt dan immers overstemd door de hoofdluidspreker. Op z'n best zou hij kunnen zorgen voor een wat opgepept hoog en een grotere (en dus betere?) spreiding van hoge frequenties.

Onlangs had ik het genoegen een paar Tannoy 38 cm dual concentric systemen te beluisteren, die van fabriekswege waren uitgerust met een kast van een soort kunststof sandwich panelen in een metalen frame. Iets nieuws, iets revolutionairs of zo. Maar van alweer een paar jaar geleden. Wie de naam weet, mag het zeggen!

Daar stonden ook van die ST100 supertweeters op.

Je kunt die wat meer naar voren of naar achteren schuiven op de kast, je kunt ze harder of zachter zetten, en je kunt ook de frequentie kiezen waarop hij op volle kracht begint te werken.

Merkwaardig genoeg zijn daarvoor frequenties gekozen die z