Jump to content

Outlook verouderd maar wat nu?

carl
 Share

Recommended Posts

Net een nieuwe computer gekocht. Het is een stille HP geworden. We wilden outlook installeren maar kennelijk is die verouderd. Wat nu te doen - iemand suggesties ?

Gewoon Windows Live Mail installeren. Kost niets en is een perfecte client, zeker als je meerdere emailadressen hebt. Niks geen gedoe met rules en zo maar al je mailboxen gewoon toevoegen. Alles komt netjes in de juiste mailbox binnen en wordt ook weer verstuurd vanuit dezelfde mailbox. Windows Live Mail is trouwens ook een prima feeds- en nieuwsgroepenlezer.

Gewoon Windows Live Mail installeren. Kost niets en is een perfecte client, zeker als je meerdere emailadressen hebt. Niks geen gedoe met rules en zo maar al je mailboxen gewoon toevoegen. Alles komt netjes in de juiste mailbox binnen en wordt ook weer verstuurd vanuit dezelfde mailbox. Windows Live Mail is trouwens ook een prima feeds- en nieuwsgroepenlezer.

Bedankt pAUL IN JOU HEB IK WEL VERTROUWEN (ik moet nog even wennen aan het toetsenbord.)

Hoi Paul,

Ik zit een beetje met hetzelfde dilemma. Jij maakt er gebruik van blijkbaar? Weet je toevallig of dit zo'n beetje dezelfde mogelijkheden heeft als Outlook (mail/agenda)? En ook goed synchroniseerd met de iPhone? Dan is het wellicht ook wat voor mij.....

Groeten,

Ren

Werk dat ook met aliassen? De mail daarvan komt uiteindelijk in dezelfde pop-mailbox op de server terecht....

;)

Enige nadeel is dat het over zetten van mail naar een nieuwe PC als je daar ook Thunderbird op gebruikt hebt het wel iets lastiger gaat. maar het kan allemaal wel.

Groetjes George

Gewoon IMAP gebruiken (Maar wel mail lokaal downloaden) :D

Het is idd wat lastiger te hanteren dan die M$ meuk maar daarmee wel een stuk gecontroleerder.

;)

Enige nadeel is dat het over zetten van mail naar een nieuwe PC als je daar ook Thunderbird op gebruikt hebt het wel iets lastiger gaat. maar het kan allemaal wel.

Groetjes George

Gewoon IMAP gebruiken (Maar wel mail lokaal downloaden) :D

Het is idd wat lastiger te hanteren dan die M$ meuk maar daarmee wel een stuk gecontroleerder.

;)

Dan ben je wel beperkt aan de maximum grote van je mailbox bij de provider.

Ik gebruik zelf ook vaak webmail en als lokale client Windows Live Mail, die geheel gratis is en vorig jaar in de ComputerTotaal! de voorkeur genoot boven een flink aantal andere clients waaronder Thunderbird. Welke client je voorkeur geniet is persoonlijk en dus afhankelijk van je eisen en voorkeuren.

Ik heb 6 verschillende mailboxen (geen aliassen) en kan die individueel beheren binnen Live Mail. Met Outlook 2000/2002 moest ik daarvoor allerlei regeltjes (rules) verzinnen en daarna ook nog eens geregeld de verzonden mails naar de juiste mailbox verplaatsen. Thunderbird is ook prima maar had nadelen die ik alweer vergeten ben. :D

Vreemd dat bij de basisversie Office 2007 geen Outlook meer wordt meegeleverd en je jezelf moet behelpen met die met het OS meegeleverde Windows Mail die echt flut is.

Nou kan ik via het werk wel e.e.a. regelen maar voor mij voldoet dit prima. Thuis moet een pc voldoen en hoeft er niet het nieuwste van het nieuwste op, ik steek beroepsmatig meer dan al genoeg tijd in ICT.

Web mail heeft meestal wel ruimte genoeg (bvb hotmail) maar gebruik je de mailbox van je provider dan ben je vaak beperkt tot 5Mb.

Ik ben eigenlijk nog geen provider tegen gekomen die meer bied.

Groetjes George.

Bij XS4all heb ik 1 Gb per mailbox en bij Gmail zit ik op 7,5 Gb per mailbox. Hoeveel ik bij m'n webhostingsbedrijf heb moet ik even nakijken maar dat zal ook niet krap zijn. Valt dus wel mee....

Web mail heeft meestal wel ruimte genoeg (bvb hotmail) maar gebruik je de mailbox van je provider dan ben je vaak beperkt tot 5Mb.

Ik ben eigenlijk nog geen provider tegen gekomen die meer bied.

Groetjes George.

Bij XS4all heb ik 1 Gb per mailbox en bij Gmail zit ik op 7,5 Gb per mailbox. Hoeveel ik bij m'n webhostingsbedrijf heb moet ik even nakijken maar dat zal ook niet krap zijn. Valt dus wel mee....

1 Gb is heel netjes bij KPN is deze maar 5MB en bij Ons (Tele2) ook.

Nu ben ik benieuwd wat andere aan mailbox ruimte bieden.

bij de weg 1Gb aan ruimte is voor een mailbox wil je IMAP gebruiken ook niet echt veel te noemen.

bij de weg 1Gb aan ruimte is voor een mailbox wil je IMAP gebruiken ook niet echt veel te noemen.

Kpn geeft meen ik 20 Mb per mailbox (5 mailboxen totaal): Totaal 100 MB. Idd niet erg veel voor IMAP.

Bij xs4all heb je 5 mailboxen: Totaal 5 Gb, was al jaren 200 MB, later 500 MB en nu al weer een tijdje dus 1 GB per mailbox.

Op mijn werk weet ik niet hoeveel ik heb (volgens mij onbeperkt) maar na 3,5 jaar zit er in mijn mailbox nog geen 300 MB. Valt dus wel mee.

Maar veel mensen zitten tegenwoordig bij Gmail en dan is het al helemaal geen probleem meer.

;)

Kpn geeft meen ik 20 Mb per mailbox (5 mailboxen totaal): Totaal 100 MB. Idd niet erg veel voor IMAP.

Bij xs4all heb je 5 mailboxen: Totaal 5 Gb, was al jaren 200 MB, later 500 MB en nu al weer een tijdje dus 1 GB per mailbox.

Op mijn werk weet ik niet hoeveel ik heb (volgens mij onbeperkt) maar na 3,5 jaar zit er in mijn mailbox nog geen 300 MB. Valt dus wel mee.

Maar veel mensen zitten tegenwoordig bij Gmail en dan is het al helemaal geen probleem meer.

;)

Gmail is inderdaad ideaal. Ik gebruik het als ik op mijn werk zit voor mijn prive mail. Al mijn mail sluis ik namelijk tevens naar Gmail.

En het is via IMAP op elke client te bekijken als je dat zou willen.

En het bevat een met Outlook compatibele agenda, d.w.z. agendanotificaties vanuit Outlook herkent hij in de mail en biedt aan om ze in de agenda te zetten.