Jump to content

Versterkerupgrade

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Normaal post ik hier de laatste jaren niet meer maar ik had hier een zowel geliefd als verguisd persoon :D

beloofd, hier mijn bevindingen te posten.

Aangezien het me hier niet lukt op normale wijze (kl@#te techniek)

het hele verhaal, incl.foto,s te plaatsen, hierbij een link naar de buren !

http://forum.audiofreaks.nl/index.php?topic=19610.0

Ik heb hem ook een weekje gehad. Indrukwekkend soundstage. Maar te scherp voor klassiek. (zoals je zie luisterde jij daarna weinig meer naar klassiek) Ik luister vooral naar klassiek en kon het na een paar uur niet meer verdragen.

Ook dit moet je m.i.z., beoordelen in combinatie met je hele set.

Heb niet de indruk dat de Marantz scherp is maar er zullen ongetwijfeld versterkers

zijn die "milder" klinker.

Ik heb hem ook een weekje gehad. Indrukwekkend soundstage. Maar te scherp voor klassiek. (zoals je zie luisterde jij daarna weinig meer naar klassiek) Ik luister vooral naar klassiek en kon het na een paar uur niet meer verdragen.

Ook dit moet je m.i.z., beoordelen in combinatie met je hele set.

Heb niet de indruk dat de Marantz scherp is maar er zullen ongetwijfeld versterkers

zijn die "milder" klinker.

Nee sorry ik bedoelde die Dussun. Marantz is over het algemeen niet scherp.

Hoeveel kost-ie dan? (als ik dat mag vragen).

Wat de techniek hear betreft (gezien je eerste post): gebruik je wel een Nederlands profiel?

Links onder moet staan IPB 2.2.0 default Nederlands. I.i.g niet Engels, daar lukt haast niks mee.

M :ph34r: rc

Ik heb je positiviteit over de Dussun V6i eigenlijk nooit zo goed begrepen. Ik ken bijna alle Chinese versterkers in dat segment erg goed, ongetwijfeld doet hij het erg goed in vergelijking met de reguliere merken in dit prijssegment, maar ik vindt het maar een a-muzikaal hard kreng tov vergelijkbare versterkers van Shanling, Bada of Jungson. Dussun mag dan bekend zijn vanwege de Mark Levinson truc, maar er is zelfs nog zoveel beter te koop voor datzelfde geld.

Ik heb je positiviteit over de Dussun V6i eigenlijk nooit zo goed begrepen. Ik ken bijna alle Chinese versterkers in dat segment erg goed, ongetwijfeld doet hij het erg goed in vergelijking met de reguliere merken in dit prijssegment, maar ik vindt het maar een a-muzikaal hard kreng tov vergelijkbare versterkers van Shanling, Bada of Jungson. Dussun mag dan bekend zijn vanwege de Mark Levinson truc, maar er is zelfs nog zoveel beter te koop voor datzelfde geld.

zal wel meevallen toch !

Wellicht een fraaie AMP voor de "modders"

Voor ca. 450 euro koop je reeds goede exemplaren van ca. 2 jaar oud,

moet wel wel iets fraai van te maken zijn toch !

Als je toevallig speakers heb, die van nature zelf niet "fel" of te "crispy" zijn en veel

power kunnen hebben, vind je niet veel beters voor dit geld.

Tenzij je AMP,s koopt van > 10 jaar oud

Ik zie in je onderschrift de Dussun D9,

hoe verhoudt deze zich tot zijn zwaardere broers m.b.t. "muzikaliteit"