Jump to content

Audio Selectief Analoogdagen 2010

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Had ik weer.... :(

Om 13:00 nog "even" wat ophalen Surhuisterveen. Was gezellig daar dus rond 14:00 naar

Sneek.... Bij Drachten: "linker zijruit eruit" :blink: Even langs Gorredijk naar een vriend

en mijn garage gebeld.... die net mijn raam provisorisch gerepareerd heeft.

Achteraf bleek dat het raam zélf niet stuk was maar kunstsof onderdelen van het

elektrisch raam meganisme .... Gelukkig was het mooi weer, met propjes in mijn

oren ben ik met 120... naar huis gesjeesd. Ik wil denk ik géén cabriolet :D

Jammer dus de audiodag gemist :( Morgen (zaterdag) heb ik andere afspraken.

Wel lekker rijden op die A7 mijn nieuwe lichte autootje én 100paarden hij gromde en op de afsluitdijk

had ik mazzel 2x achter me de bomen net dicht bij de sluizen.

Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben :)

Groet,

Jack

Achteraf bleek dat het raam zélf niet stuk was maar kunstsof onderdelen van het

elektrisch raam meganisme ....

Garages (Renault dealers) willen nog wel eens beweren dat die clipjes niet los te krijgen zijn en je dan een hele (dure) set aansmeren. Die clipjes zijn dus WEL los te krijgen!.....

Imitatie zijn die dingen idd los te krijgen.

Hebben wij (de garage waar ik werk) ook al een paar keer geprobeerd.

Zien er exact het zelfde uit als de originele (overigens bij Audi(Als U Duwen Interesseert), VW(Volkomen Waardeloos/VuilnisWagen enz.), (Sl)Opel (Onderdelen Per Emmer Leverbaar), en BMW (Bakfiets Met Waterkoeling) het zelfde geval), lijken ook voldoende buigzaam om gemonteerd te kunnen worden, maar.......in 6 van de 10 gevallen barasten die dingen al tijdens de montage, en de rest gaat binnen enkele weken kapot.

Uiteraard zijn er uitzonderingen, die niet kapot gaan, maar neem liever de nieuwe, gemodde uitvoering, van het volledige mechanisme als je nog langer met je auto wilt rijden.

Kost hooguit €50,- meer, maar bespaard ook weer montagetijd.

Zo heb ik vanmorgen nog een raammeganisme van een VW T5 vervangen in een half uur.

Als ik alleen de kunststof geleider/dragers vervangen had, die gebroken waren had me dat anderhalf uur gekost, inclusief het terug kantklossen van de geleidekabels. = €50,- meer dan het vervangen van het gehele meganisme, wat €45,- kostte, en veel langer mee gaat dan het oude systeem, en ook nog stiller werkt.

Ik heb de klant dus een beter product geleverd voor €5,- minder kosten.

Goedkoop is duurkoop. ;)

Even heel kort !!

Super gezellige dag gehad en een zeer warme ontvangst van diversen importeurs gehad bij binnenkomst, waar ik zelfs even stil van werd. :)

Wederom mooie sets gehoord, die naarmate de dag vorderde alleen maar nog mooier gingen klinken.

Diversen oud-forumleden ontmoet (o.a. Donic) en dat was erg gezellig weer.

Vele praatjes aangeknoopt met importeurs en aan het einde van de dag compleet suf geworden ervan, zodat er tijdens het chinees eten niet veel uit mijn mond kwam. Wel veel geluisterd naar andere leuke conversaties tussen de forumleden Carl en Bellavista en Lestat. Het was goed om Carl weer te zien en ook eindelijke eens Bellavista in levende lijve te ontmoeten. Leuke (collega)gesprekjes gevoerd met Lestat over het boeiende schrijversvak.

De verzorging was weer tiptop in orde en erg leuk blijft het om Henk en Aleida en Maarten-Jan overal te zien opduiken en passievol en veel plezier uitstralend een praatje makend met iedere bezoeker. De sfeer was als gewoonlijk ongedwongen en zeer plezierig. Alle demo's waren van een goed niveau.

Ook heb ik mezelf flink verwend met vele lp's van onze Lp goeroe ( :D;)) Gerrit Nutters. ik ben weer zo blij als een klein kind en ik weet wat ik de rest van het weekeinde ga doen.... JA, plaatjes draaien.

Mijn dank aan het AS team en de deelnemende importeurs en fabrikanten.

De forumleden die morgen gaan, heel veel plezier en geen ruzie maken met elkaar. :D:P;)

Edited by audiofreak

Ik heb (natuurlijk) een erg leuke dag gehad. Ik vond het ook erg leuk om Bellavista , Gruiter en James Bond te leren kennen - hoewel James kende ik al van gezicht. Lestat en Audiofreak zijn natuurlijk oudgedienden die ik altijd graag weer zie net als Rick Paap, Rob en Marten Jan. Die Jan Kees is trouwens ook een aanwinst in de branche - nuchtere vent met kennis van zaken.

Henk zelf houd ik er even buiten anders raakt hij zijn natuurlijke bescheidenheid kwijt. Lest is Aleida en die is natuurlijk best!

Ik heb weer heel veel dingen geleerd. En op mijn Oracle V kan ik beter een Lyra zetten dan de Oracle VI aan te schaffen en mijn Benz erop te zetten. Ik ben eerlijk gezegd een beetje aan de Benz elementen aan het twijfelen op dit moment. Ik denk dat ze in vergelijking met JA of Lyra te veel achtergrondruis hebben zie ook mijn bijdrage bij analoog.

Gisteren met Hans Van Liempd de middag en avond in Sneek geweest. Was erg gezellig en de harde kern van het forum was weer aanwezig.

Het getoonde en gehoorde spul goed kunnen beluisteren en bekeken. ben het helemaal met Carl eens dat de set van Rik Paap erg goed klonk. De Master Contemporary C met die DPS draaitafel en het nieuwe Lyra element klonk erg goed. Wat mij betreft de mooiste set van de 4 die werden gepresenteerd.

De set daar tegenover met de Isophon luidsprekers (dacht Ik) vond ik wat schel klinken. Moet aan de speakers liggen, want de draaitafel combi die erbij was is natuurlijk erg mooi.

De Oracle vergelijk in de andere ruimte was ook erg mooi. Het verschil tussen wel of niet dempen erg goed te horen. ook een mooie set en hoewel de meningen verschilden vond ik die doorzichtige speakers van Crystal Cable erg mooi klinken, vooral het midden en hoog. De laatste set achterin met de nieuwe Thorens in combinatie met Sugden en Focal JmLab speakers was absoluut de minste. Erg saai en vlak. Kon mij niet bekoren.

Al met al een erg leuke dag en ook het eten bij de bekende chinees weer erg lekker. Maakte ook erg dorstig trouwens, gelukkig was er ook bier.

Hoi iedereen,

Normaal ging ik gisteren "onaangekondigd" naar Sneek rijden ... ja Henk en Onno had ik gebriefd ... had er veel zin in ... maar een overlijden heeft er anders over beslist...

Wel fijn dat iedereen het naar zn zin had, de nieuwe lyra super bevonden worden

Het muzikale en amicale veelvuldig aanwezig waren ...

Iemand die iets kan zeggen over de nieuwe blueamp phono + welke combi waar deze stond te spelen

Amp??? die de CC aanstuurde ?

Veeeel groetjes

Stef

Wat mij betreft was het weer een erg gezellige dag, die wat minder druk bezocht was dan de eerdere keren dat ik er geweest ben.

Voordeel daarvan is dat er wel beter te luisteren is, maar nog steeds niet echt goed te beoordelen is wat wel of niet de moeite waard is om thuis te gaan uitproberen.

Hoogtepunt van de dag was uiteraard weer de Chinees. Veel roddelen en gekkigheid uithalen en ondertussen lekker eten.

Groet, Miracle.

Dat het minder druk dan andere jaren was...?? Ikdagutnie..

Ik heb in ieder geval een prachtige dag gehad.

M.b.t. de sets.

1. Rick Paap met de Master Contemporary C.

Ondanks de slechte opstelling in de rumourige winkel en dat het zittend niet aan te horen was vanwege de hoeveelheid laag, toch de beste set. Neutraal, krachtig en dynamisch.

2. De Focals op Sugden met Thorens draaitafel.

Hier ben ik het dus helemaal niet met Hansko eens. Wat dit "setje" aan muziek liet horen zit heel dicht tegen de set van Rick. Ik ben daar na m'n eerste indruk nog eens terug geweest. Ik bergijp niet wat jullie hier mis aan vonden.

3. De Crystal luidsprekers met de Clearaudio draaitafel en VTL versterking.

Ik vond bij deze set het laag niet in overeenstemming met wat er voor de set betaald moet worden. Het midden en hoog is daarintegen weer erg mooi. Met de Clearaudio draaitafel vond ik het gehele beeld iets beter dan met de Oracle draaitafel. Wel was goed te horen hoe de dempers op de Delpi 6 goed hun werk deden. Met dempers was het laag aanzienlijk strakker dan zonder. Voor het stereobeeld zat ik iets te ver uit het midden om daar met de Oracle iets van te kunnen zeggen. De Clearaudio deed dit in ieder geval prachtig, maar wél met wat weinig focusering.

4. De Isophonset.

Daar was het lastig luisteren omdat deze in de koffiehoek stonden. Maar wat ik hoorde, was toch wel erg veel laag en wat hard in het middengebied.

Het eten was zoals tijdens de eerdere versie weer erg gezellig, ondank dat een groot deel van de tafel regelmatig leeg was i.v.m. het onmisbare nicotine. Leuk was, dat dat de Oracle en Golden-/Blacknote draaitafels iets meer op elkaar gaan lijken. Beide ontwikkelaars hadden n.l. duidelijk interesse in de toegepastte technieken bij de ander.

Bedankjes:

Henk en Aleida... voor de geweldige gastvrije organisatie.

Sodejuu voor de geweldige vlaai.

De demogevers/importeurs voor hun duidelijk uitleg betreffende de toegepaste technieken en muziekkeuze.

:)

:blink: Ai Ai Ai, heb ik de overbekende heerlijke vlaai gemist. Verdorie !!:D;)

Maar daarintegen hebben jullie een geweldig concert gemist van Blof in Carré, mits je natuurlijk van Blof houdt.

Gisteravond werd mij weer eens duidelijk waarom het gaat, namelijk muziek.

Alle sets op de analoog show maakten muziek, de één beter dan de andere, maar een slechte set heb ik niet gehoord.

Het gaat dan ook meer om smaak in mijn optiek. Wel is het zo dat de ene set je meer aanspreekt dan een andere set.

Bij Blof klonk het ook niet echt high-end en kon je ook niet spreken over diepte en breedte en alles aanwijsbaar met veel zwart ertussen. Muziek maken dat kunnen ze wel en dat was dan ook goed te horen met een zaal die plat ging en soms het overnam kwa zang. Tja, en dan vergeet je gauw om kritisch te luisteren en laat je je gewillig meevoeren op de muziekklanken. En dan is het ook niet storend om het laag wat soms wat overdone en wollig klonk.

Op de analoogshow was er een set die een teveel aan hoog had in mijn optiek en beleving, maar er kwam wel muziek uit en mij deed vergeten om kritisch te gaan luisteren, dus liet ik mij gewillig meevoeren met de muziek.

Zo blijkt maar weer dat het beoordelen van een set op een show zeker niet zaligmakend is en hooguit je een indruk kan geven en zelfs dat is dat nog ter lering en ter vermaak. Zo concludeerde ik vanmiddag terugdenkend aan de analoogshow, tijdens het beluisteren van de nieuwe lp's die gekocht waren op de analoogshow. Het is net als op de Hearmeetings als op de analoogshow een gezellig samenzijn en oude en ook bekende forumgenoten te (weer)zien en leuke interresante praatjes te hebben met elkaar. Daarnaast biedt de analoogshow voor ons als consument en bezoeker de unieke gelegenheid om eens de fabrikant te spreken. En zo heb je dan allen een leuke en gezellige dag samen.

Ik heb het prima naar mijn zin gehad in Sneek. Helaas was mijn bezoek wat kort en heb niet echt kunnen luisteren. Heb iets mee gekeregn van de Oracle set, maar niks van de clear audio of de kamer waar de JM labs stonden. Om eerlijk te zijn hoorde ik ook weinig verschil tussen de A en B van blue amp, er zat echter wel een verschil van dik

Op de analoogshow was er een set die een teveel aan hoog had in mijn optiek en beleving ....

Toch denk ik dat je een teveel aan hoog bij heel veel LS vindt tegenwoordig. Dat ervaar ik niet alleen zelf maar ook mijn lijfblad Hifi world klaagt daar regelmatig over.

Overigens jammer dat de Oracle VI wel met en zonder dempers met elkaar is vergeleken maar niet (of minder) met zijn "goedkopere" broeder.

Wat ik bij die demper eigenlijk niet goed begrijp is dat je met een subchasis beoogt het chasis te ontkoppelen om vervolgens met een demper dat chasis weer te koppelen. Dan zou ik eerder op een massa draaitafel overgaan of redeneer ik niet goed?

Wat ik bij die demper eigenlijk niet goed begrijp is dat je met een subchasis beoogt het chasis te ontkoppelen om vervolgens met een demper dat chasis weer te koppelen. Dan zou ik eerder op een massa draaitafel overgaan of redeneer ik niet goed?

.

Dat heeft hij volgens mij ook verteld waarom: het ontkoppelen van een draaitafel heeft vaak invloed op een bepaald frequentiebereik. Wellicht had de Mk V een bepaalde onrust in een bepaald gebied die hij juist met deze oplossing kan opvangen in de Mk VI.

Een dergelijke demping zou bv bij een ander subchasis niet kunnen werken.

afhankelijk van de constructie van de demper heb je geen / heel weing koppeling met de omgeving tot redelijk veel. Een demper kan b.v. een soort citroenstampertje in een pot honing zijn, de honing is dan het enige bindende element.

M.b.t. de sets.

Ondanks de slechte opstelling in de rumourige winkel en dat het zittend niet aan te horen was vanwege de hoeveelheid laag, toch de beste set. Neutraal, krachtig en dynamisch.

Hier ben ik het dus helemaal niet met Hansko eens. Wat dit "setje" aan muziek liet horen zit heel dicht tegen de set van Rick. Ik ben daar na m'n eerste indruk nog eens terug geweest. Ik bergijp niet wat jullie hier mis aan vonden.

Ik vond bij deze set het laag niet in overeenstemming met wat er voor de set betaald moet worden. Het midden en hoog is daarintegen weer erg mooi. Met de Clearaudio draaitafel vond ik het gehele beeld iets beter dan met de Oracle draaitafel. Wel was goed te horen hoe de dempers op de Delpi 6 goed hun werk deden. Met dempers was het laag aanzienlijk strakker dan zonder. Voor het stereobeeld zat ik iets te ver uit het midden om daar met de Oracle iets van te kunnen zeggen. De Clearaudio deed dit in ieder geval prachtig, maar w

M.b.t. de sets.

Ik vond bij deze set het laag niet in overeenstemming met wat er voor de set betaald moet worden. Het midden en hoog is daarintegen weer erg mooi. Met de Clearaudio draaitafel vond ik het gehele beeld iets beter dan met de Oracle draaitafel. Wel was goed te horen hoe de dempers op de Delpi 6 goed hun werk deden. Met dempers was het laag aanzienlijk strakker dan zonder. Voor het stereobeeld zat ik iets te ver uit het midden om daar met de Oracle iets van te kunnen zeggen. De Clearaudio deed dit in ieder geval prachtig, maar w

M.b.t. de sets.

Ik vond bij deze set het laag niet in overeenstemming met wat er voor de set betaald moet worden. Het midden en hoog is daarintegen weer erg mooi. Met de Clearaudio draaitafel vond ik het gehele beeld iets beter dan met de Oracle draaitafel. Wel was goed te horen hoe de dempers op de Delpi 6 goed hun werk deden. Met dempers was het laag aanzienlijk strakker dan zonder. Voor het stereobeeld zat ik iets te ver uit het midden om daar met de Oracle iets van te kunnen zeggen. De Clearaudio deed dit in ieder geval prachtig, maar wél met wat weinig focusering.

4. De Isophonset.

Daar was het lastig luisteren omdat deze in de koffiehoek stonden. Maar wat ik hoorde, was toch wel erg veel laag en wat hard in het middengebied.

Het eten was zoals tijdens de eerdere versie weer erg gezellig, ondank dat een groot deel van de tafel regelmatig leeg was i.v.m. het onmisbare nicotine. Leuk was, dat dat de Oracle en Golden-/Blacknote draaitafels iets meer op elkaar gaan lijken. Beide ontwikkelaars hadden n.l. duidelijk interesse in de toegepastte technieken bij de ander.

Bedankjes:

Henk en Aleida... voor de geweldige gastvrije organisatie.

Sodejuu voor de geweldige vlaai.

De demogevers/importeurs voor hun duidelijk uitleg betreffende de toegepaste technieken en muziekkeuze.

Die Focal/Sugden/Thorens set klonk vlak, weinig dynamiek, saai dus. De (toch wel) dure speakers kwamen helemaal niet tot leven. Een wereld van verschil met de Rick Paap set. Die klonk open, dynamisch, met veel drive, zowel met lp als cd. Misschien was de ruimte te klein voor deze toch wel grote jongens en kwamen ze niet tot hun recht.

Ik denk daar dus heel anders over. helemaal niet saai en vlak. Misschien heb je met de verkeerde muziek of met een nog koude set geluisterd.

Ik was wel tijdens het luisteren een groot stuk vlaai van Sodeju aan het verorberen. Misschien was dit het? :D

Ik vond die Focals slecht klinken - teveel in het hoog. Wat ik ook niet begrijp is dat in die kleine ruimte niet gedemonstreerd wordt met monitors. Kennelijk willen ze altijd met duur en groot demonstreren. Jammer hoor.