spido Posted 17 februari 2010 Report Share Posted 17 februari 2010 Hierbij, geliefde medeforummers, het voorstel om "De Mooiste Melodietjes: Muziek met een Herinnering" hier vast te leggen. Omdat ik oud ben, ja z Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 17 februari 2010 Report Share Posted 17 februari 2010 Laat ik dan maar gelijk het begin van Het Verval vastleggen: Dale Hawkins - Susie Q Tijdloos nummer en geweldig gitaarwerk. http://www.youtube.com/watch?v=3vzBznukA60...player_embedded Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 17 februari 2010 Report Share Posted 17 februari 2010 kan er niets aan doen, 'k zal wel een sentimentele oude zak worden: Grieg - Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 februari 2010 Report Share Posted 17 februari 2010 kan er niets aan doen, 'k zal wel een sentimentele oude zak worden: Grieg - Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 februari 2010 Report Share Posted 17 februari 2010 kan er niets aan doen, 'k zal wel een sentimentele oude zak worden: Grieg - Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 mei 2010 Author Report Share Posted 29 mei 2010 In gestreepte pyjamaatjes, nog stinkend naar Sunlight zeep na de zaterdagse poedelbeurt, mochten we nog even televisiekijken. Tot half elf, zelfs! (En als we heel stil waren, liep het soms wel uit tot kwart vóór...) De Weekend Show, met Johnny Kraaykamp en Rijk de Gooijer, bijvoorbeeld. Of Dorus in zijn cabaret Saint Germain des Prés, met de opwindende Sacha Denisent en de grappige Aart Brouwer en Henk Elsink. Met hammondorgel-virtuoos Cor Steyn en de nòg virtuozer mondharmonica-artiesten van het Hotcha Trio. Of Pension Hommeles, van Annie M.G. Schmidt (tekst) en Cor Lemaire (muziek), met Donald Jones, Henk van Ulsen, Kees Brusse, Mieke Verstraete, Maya Bouma, Mimi Kok, Walter Kous en vele anderen. Of een aflevering van Alfred Hitchcock Presents (enge films!) Of de Perry Como Show, de Lucy Ball Show, of Bonanza... Het waren de jaren vijftig, vrienden. We waren kinderen. En alles op TV was nog prachtig. Maar toen verscheen opeens de show van Nat "King" Cole op de schimmige zwart/wit schermpjes. Wat kon die geweldig swingend pianospelen! En wat zong hij indrukwekkend! Hier een voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=tFyKAUBkdOs&feature=related Met muziek is het als met high fidelity, vrienden: het mooiste is allang gewéést... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 9 juni 2010 Report Share Posted 9 juni 2010 Ik heb er ook nog wel een paar. Malando had in die tijd regelmatig een uitzending op de radio. Geen idee hoe het heet, maar de herkenningsmelodie zit nog in mijn hoofd. Ik meen de KRO had begin jaren '60 een nummer van Bert Kaempfert als pauzemuziekje. African Beat of A swinging Safari. Welke van de twee het is weet ik niet, maar het is niet die van het waterlelie sprookje van de Efteling Natuurlijk niet te vergeten de tune van de poppensserie The Thunderbirds. En als ik A summer place hoor van Percy Faith, met die ijle strijkers, dan waan ik mij weer in het Prinses theater aan de Schiedamse weg in Rotterdam West. Daar zagen we in de jaren '60 films van Rooie Roggers (Roy Rogers) en een komiek waar ik de naam even van kwijt ben (een of andere rockzanger had dezelfde naam). Verreweg het meest was nog in Zwart/Wit. De geluidsdempende werking die uitging van de combinatie van veel zware vloerbedekking en dik velours viel me toen al op. A summer place Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 juni 2010 Report Share Posted 11 juni 2010 We werkten destijds (zomer 1940) in Bletchley Park ("Station X") aan de decodering van de Enigma en Lorenz machines. Het waren de jaren vijftig, vrienden. We waren kinderen. En alles op TV was nog prachtig. Als virtuele maakt je het mee... Voordat je geboren bent aan decodering werken.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 11 juni 2010 Report Share Posted 11 juni 2010 dit is en was mijn favo uit © 1979 Changes I feel unhappy I feel so sad I've lost the best friend That I ever had She was my woman I loved her so But it's too late now I've let her go I'm going through changes We shared the years We shared each day In love together We found a way But soon the world Had its evil way My heart was blinded Love went astray I'm going through changes It took so long To realize And I can still hear Her last goodbyes Now all my days Are filled with tears Wish I could go back And change these years I'm going through changes SHE AND ME Album : BLACK SABBATH VOL 4 © 1972 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 juni 2010 Report Share Posted 20 juni 2010 Wat een desillusie, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts