Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Speciaal voor Henk Jan. Ik sta redelijk sceptisch tegen allerlei high-end geprijsde interlinks, omdat de meeste printplaten van audioapparatuur ook uit ge-etst koper printplaat, bestaat. Toch hoor ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Wat ik ook niet helemaal begrijp maar waar ik wel heel erg tevreden mee ben en waar ik al een aantal z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Ook zoiets .... jaren in de veronderstelling dat het radio signaal van de kabel "slechter" is dan wat ik zo uit de ether pluk. Nou d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Ruis? Ooit tijdens een cursus bij Menno van er Veen een digitale opname gehoord die meettechnisch subliem was.... maar kil, steriel klonk... Vollia in de eenzelfde opname werd dacht 30% ruis toegevoegd en het klonk veel mooier en voller. En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Sommige dingen, die voor mij werken k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 februari 2010 Report Share Posted 20 februari 2010 Och Jack, Er zijn zoveel dingen die ik niet kan verklaren als techneut maar die het toch voor mij doen. Ik denk dat jij als geen ander begrijpt dat je dat soort zaken niet overal kunt rondbazuinen.......zeker niet als je ook nog eens commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 Ik ben eelt op mijn ziel aan het kweken KT88 Maar inderdaad, vroeger ging je Hear direct op de "brandstapel" Eerlijk gezegd zal het me worst zijn..... het zijn leuke dingen om te overdenken. Bovendien m Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 februari 2010 Report Share Posted 21 februari 2010 Okay , is misschien ook wel prettig zon " down to earth" topic , vooropgesteld dat ik geen elektrotechneut ben, maar er wel veel elektrotechniek zat in mijn opleiding , de middelbare school voor scheepswerktuigkundigen . Zomaar wat puntjes": De meneer die mijn ml 431 kocht zei ,zit er geen mooi net snoer bij , nee dus de 431 word geleverd met een computersnoer nieuw uit de doos de 3 serie had een speciaal dik en lekker audiofiel " kan de stroom er lekker door netsnoer , als die er niet in geloven who am i , de kosten zullen het niet zijn bij die bedragen. ik test altijd veel tweeter serie condensatoren soms ook hele dure , van plus minus 150 euro ex fabrieksprijs per stuk (duelund ) is mooi maar tegenwoordig zit er in 1 van mijn duurdere modellen weer 1 van 1, 50 per stuk , als het luidsspreker concept goed is maakt het niet veel uit , het klinkt iets anders , maar is anders beter , is anders natuurgetrouwer ? Ik ben blij met profigold 6 meter is betaalbaar en het is voor mij een natuurgetrouwe kabel , nogmaals anders ??? klinkt een andere kabel " anders " so what. Ik geloof in en richt me op duidelijker en vooral mechanische verbeteringen zoals een enorm stijve konus (diamant) , wat een perfecte zuigerwerking zou kunnen hebben , met een kaarsrechte spl tot ver boven de hoorgrens , wat ik dan hoor word voor mij de realiteit en maatstaf,maw er is weer iets vervorming uit de keten , ik zegt niet dat bijv een mooie scanspeak tweeter slechter is bijv , allemaal persoonlijk en smaak en inderdaad in een aantal gevallen is duurder zeker niet beter , alleen misschien wel anders Nog iets die duurdere WBT s je weet wel die met dat plastic om de connector , schraap het vergulde er maar eens af , gewoon pisbakken ijzer, daarom gebruik ik mundorf dat is wel een vrijwel puur koperlegering Ik ga liever dus met tastbaardere dingen aan de gang , al er is overigens ook genoeg dat ik niet snap , wat was er voor de big bang? Ons universum dijt al 14 miljard jaar uit vanuit een punt en er is te weinig materie om weer te comprimeren , nog 5 miljard jaar schijnt ons zonnetje dan is de kernfusie voorbij omdat er niks meer te fuseren valt , het einde van ons zonnestelletje . Ook leuk om over na te denken , daarom heet mijn bedrijf ook andromeda" stelsel" audio , ons dichstbijzijnde grote stelsel, misschien hebben ze daar ook wel een planeetje met zon forum gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 "strakke bas" Het leuke van dit forum is als je hier een tijd rondzwerft dat je ook leden ontmoet tijdens een meeting of gewoon eens bij een ander thuis gaat luisteren... Mijn laatste bezoek bij Mumsoft was wel een eye opener. Naast opmerkelijk veel details heeft hij een mooie bas weergave. ( "strakke bas" hoor ik forumlid Ruud al zeggen ) Van Marc had ik ook een "test" cdtje van Yello te leen gekregen dat bij een nummer van Stereoplay zat. Draaien! d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 Ik sta redelijk sceptisch tegen allerlei high-end geprijsde interlinks, omdat de meesteprintplaten van audioapparatuur ook uit ge-etst koper printplaat, bestaat. Niet alle apparatuur bestaat uit "ge-etst koper printplaat" met wat onderdeeltjes daarop Jack. Sommige apparaten zijn hardwired, anderen hebben een zilverlaag op de printplaat, of verzilverd koper, of vernikkeld (zoals AudioResearch) of zelfs verguld koper (zoals de Acoustech PH-1 MKII). Ook dat heeft allemaal invloed op de klank van de apparatuur. Neem bijvoorbeeld de Acoustech PH-1 (de phonotrap die ik heb). Ik heb daar de 1e versie van, nog met enkel ge-etste koperbanen op de print. Bij de MKII hebben ze die banen verguld, wat de klank behoorlijk veranderd, helaas niet verbeterd. Daarbij word de klank van apparatuur niet enkel bepaald door de printbanen, maar vooral door de combinatie van die printbanen (of hardwiring enz.) en de gebruikte onderdelen daarop, en de kast daaromheen (een houten kast zal niet zo afschermen als een ijzeren, en een alu weer anders, en een koperen weer anders. Toch hoor ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 Ruis? Ooit tijdens een cursus bij Menno van er Veen een digitale opname gehoord die meettechnisch subliemwas.... maar kil, steriel klonk... Vollia in de eenzelfde opname werd dacht 30% ruis toegevoegd en het klonk veel mooier en voller. En d Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 Nou moe... Toen ik mijn spiekertjes pas had heb ik ze laten horen aan een goede vriend die wel van een stevig muziekje houdt. Ja, hij vond ze goed klinken, maar die bas, ach ja, zulke slanke geluidszuiltjes, daar kon je natuurlijk niet te veel van verwachten. Ik heb het zo gelaten. Wel eens met een schuin oog naar subwoofers gekeken, want ook andere bezitters van Phonar Veritas 5 speakers hebben het soms over de slanke bas. Maar zoals gezegd, niets gedaan. Wel zijn ze uit logeren gegaan bij B.Gehakt. Puntje 7 uit het artikel van J. v.d Heide: (ged.) 7. Lage tonen worden buitengewoon natuurlijk en vol weergegeven, ook over relatief kleine luidsprekers. is nu dus van toepassing. Kortom, Jack, gewoon nog wat anabole stero Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 inderdaad, veel druk uit de zuiltjes. en duidelijk 'gearticuleerd'. draagt veel bij aan de indruk die bas maakt. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 27 februari 2010 Report Share Posted 27 februari 2010 Ik denk dat het niet zo zeer aan de weergevers ligt Marc Immers de radio Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 "(...) .... achterop heb ik een poort .... da' s g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 Duidelijk Spido en door grotere uitslag van de woofers loop ik het risico op m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 Nog even een A/B testje gedaan tussen de LP en CD van Enya Zo' n rustige zondagochtend waar iedereen nog in bed ligt leent zich daar mooi voor. LP opgezet en het laag is nu wat dun, de rolletjes wasemkapfilter uit de poort en het is nu perfect. Bij CD-weergave is het laag te vet, stop ik echter de rolletjes terug dan is het prachtig. Conclusie boxen en poort zijn goed op elkaar afgestemd, cd-speler geeft nog teveel laag. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 ik vind dat de platenspeler te weinig laag geeft, kijk eens voor een beter element Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 ik vind dat de platenspeler te weinig laag geeft, kijk eens voor een beter element Hoe kan je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 In de "rommel bak" kom ik 2 Auricaps van 100nF tegen. Dit zijn m.i. goede neutrale condensatoren voor niet al te veel geld. http://www.audience-av.com/capacitors/a_description.php "High resolution" staat er op Het is een fluitje van een cent, om die dingen even in mijn Rotel te solderen. Wel even opletten de rode draad is de signaal kant en de zwarte zeg maar de "uitgang" CD van Enya weer in de lade en jahoor w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 tubke was een grapje ik weet helemaal niet wat jij aan apparatuur heb staan, en ik weet ook niet wat je aan componenten in je cd speler hebt zitten en nog iets ik laat mijn platen speler niet mijn mooie manger speakers vernielen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 ik weet helemaal niet wat jij aan apparatuur heb staan, Zie mijn homepage. http://www.tubejack.nl/ Niet helemaal up-to-date en ik weet ook niet wat je aan componenten in je cd speler hebt zitten Niets bijzonders, gewoon goed. en nog iets ik laat mijn platen speler niet mijn mooie manger speakers vernielen Daar moet een weergever t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 heb je wel een een acryl draaitafel met je benz gehoord op uw instalatie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 heb je wel een een acryl draaitafel met je benz gehoord op uw instalatie Nee, mijn Thorens TD-2001 was volgens Haudio goed genoeg. En hij speelt inderdaad erg fijn. Bij de grote voorjaars schoonmaak krijgt hij een nieuwe orginele snaar en verse olie van QS Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 Leuk, dit topic, Jack. Dus de soldeerbout heeft weer even in de versterker gezeten (2x zelfs) Grappig; gisteren heb ik toch weer de triode mode geactiveerd. Eigenlijk wil ik een schakelaar, maar dat heeft ook nadelen (langere bedrading, hoge spanning, schakelaars meestal maar tot 250V, verboden om te schakelen tijdens luisteren) Ik ben het met je eens dat UL wel lekker is, de ballen mode, en dynamisch. Van UL naar Triode vind ik alsof de Loudness is vervallen. Bij hogere volumes is het niet zo erg meer, maar bij lagere volumes geeft UL wat meer druk. Maar, ik vind triode wel errug mooi. Schoon. Of het een blijvertje is weet ik niet. Ik ben al zo vaak omgeschakeld - gewoon om moe van te worden - maar ja het is ook niet zoveel werk. De andere optie -Supertriode- is niet mijn ding. Toch zou het mooi zijn als er nog iets tussen UL en Triode in zit. Een UL met een beetje feedback ofzo, of Triode met "loudness". Alhoewel; het draait nu de hele dag, ik wen er weer aan, en er zit laag genoeg in Of gewoon een ander setje buizen. Zo wil ik in de fasedraaier de 6N23p ook eens proberen. Misschien doet een setje KT88 het in Triode wat mooier dan de 6550 (volgens de meesten wel). Dit moet ik nog maar eens een keer testen, eigenlijk. Heb nu zowel Svetlana als Tung sol 6550. En welke KT88 moet je dan hebben, de JJ 's ? Of toch SED of zelfs Gold Lions. Kweet niet. Meneer Kaktus ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts