Jump to content

verslagen van de Heardag 2010

mumsoft
 Share

Recommended Posts

luisteren.JPG

En natuurlijk serieus luisteren

V.L.N.R. beginnend vanaf de zitbank:

zitbank : Pioneertje, Tubejack, Mumsoft.

1e rij : AZH, Goodtube, Kappa7, Mordante, Miracle,

2e rij : Ruud (niet zichtbaar) henkes (net zichtbaar), Sodejuu, Hansko, Staand Arden (met colbert en spijkerbroek)

3e rij : Staand Ronald (Sence of music), Staand audiofreak, zittend M44

Hans van Liempt zie je ookm niet, want die staat achter het fototoestel.

Duidelijk bedankt audiofreak.Nu weet ik tenminste wie Goodtube is en M44.De andere wel bekend.

Dat quoten lukt niet erg bij mij . :unsure:

gr henkes

Probeer de knop "reply" rechtsonder eens... ??

:huh:

Het hele verhaal quoten begrijp ik wel Hans van Liempd, Maar ik wilde een gedeelte quoten ?

gr henkes

Het hele verhaal quoten begrijp ik wel Hans van Liempd, Maar ik wilde een gedeelte quoten ?

gr henkes

ook dan gebruik je de reply knop. Tenminste, dat doe ik wel, en vervolgens veeg ik weg wat er niet in hoeft. Als je maar tussen de brackets blijft zodat de quote een kop en staart heeft.

@ henkes,

hearreplypaint.jpg

het vakje wat met zwart is omcirkeld is de knop die je kan gebruiken om een stukje te quoten. Als je die knop gebruikt krijg je twee tags te zien en binnen die tags kun je je stukje tekst quoten

Quoten kan je met de reply knop of met de quote knop.

Om meerder quotes in 1 bericht te krijgen klik je bij het desbetreffende bericht de quote knop aan en evenzo bij een ander bericht en dan op reply, dan zie je je 2 quote terug in je bericht.

Wil je nu van beiden of van de enkele quote's een stukje quoten, dan kan dat eigenlijk op twee manieren.

De eerste is zoals ik hierboven zei met de knop in de zwarte omcirkelde vakje OF alles deleten in de quote wat je niet erbij wilt hebben.

Hoop dat het duidelijk is voor je.

[/quote]Hoop dat het duidelijk is voor je.

OOO :biggrin: bedankt audiofreak.

Ik betwijfel het :D

Ik was even aan het uitproberen. :unsure: .

Het zal me nu wel lukken .Geef me maar een mooie zin dan quote ik er een stuk uit.

gr henkes

Er wordt hear al genoeg gekl.., ehh gekwoot :lol:

Je moet gewoon zorgen dat je de "begin tag" (staat altijd tussen blokhaken) en de "eind tag" (zelfde als de begin tag maar met de een /) blijven staan. Als er meerdere quotes genest zijn, kan dat even puzzelen zijn wat bij wat hoort.

dus

[quote] tussen de tags staat de tekst die gequote wordt. Je mag hier stukken van verwijderen. Of aanpassen, maar dat laatste is eigenlijk niet netjes ... [/quote]

Na een drukke week kan ik eindelijk even iets schrijven over de Hear-dag. Allereerst: Bedankt Onno, Michel, Marco en Ronald, voor de organisatie en gastvrijheid. Ik heb het erg naar mijn zin gehad, vooral om weer eens te spreken met 'gelijkgestemden'. Leuke gesprekken gehad over o.a. apparatuur en muziek.

Bij het luisteren leek uit de reacties van de luisteraars het vaak alsof de meningen unaniem zijn. In gesprek en op het forum lees/hoor je de meer genuanceerde reacties. Voor mij was de verassende conclusie dat ik het CD geluid ook duidelijk voordelen vond hebben: Bijvoorbeeld in 'duidelijkheid', en daardoor ook wel rustig. De platen vond ik vaak mooier op gebied van de minder duidelijke informatie die je hoorde, maar dat betekende niet dat ik 'meer' hoorde op vinyl dan op cd... Liefst zou ik beide werelden verenigd zien, en de Dubaiplatenspeler bracht hier wel wat van in de praktijk.

De workshop elemant inbouwen nam bij mij heel wat angst weg zelf eens aan de slag te gaan, goed helder en rustig uitgelegd, mooi gedaan.

Helaas moest ik rond 16u al weer weg, voor andere 'belangrijke' zaken.

Volgende keer weer!

ps. Zoontje van Ronald, op een halve meter van luidsprekers die 2x hoger zijn dan hij zelf: 'Gaat ie nu heel veel geluid maken? Ik ben een beetje bang...'