robx Posted 24 februari 2010 Report Share Posted 24 februari 2010 ik constateer dat de wifi zender in de huiskamer, 5 meter van de audioset af, een flinke negatieve invloed op de muziek heeft. zender aan - muziek plat. soms zit ik even te luisteren en ga ik me langzaam ergeren aan het geluid, bedenk ik na enige tijd dat die zender nog aan is. op de voeding van de wifizender (draadloze router) zitten al wat extra ferrietringen. telkens aan en uit doen is lastig, de router is even bezig met opstarten. dus werken (ik werk veel thuis) en optimaal muziek luisteren is lastig te doen. suggesties om de invloed van die wfi zender op de audio set te ruimen? groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 24 februari 2010 Report Share Posted 24 februari 2010 Gewoon je PC of laptop met een UTP-kabel aansluiten, dan kan het WiFi uit. Mijn draadloos netwerk geeft zo weinig signaal dat het 7 meter verderop bij mijn set hoog uit 20% is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 februari 2010 Report Share Posted 24 februari 2010 Tja als je set zo gevoelig is dan ook even aan de buren vragen of ze even alle mobieletjes, DECT en WiFi's uit willen zetten. Ik heb er hier eigenlijk helemaal geen last mee. Hier zit het meeste bedraad met UTP, maar dat is hoofdzakelijk omdat HD tracks (24bit@96kHz) streamen over WiFi teveel drop-outs geeft. Je kunt overigens in de meeste WiFi acces points het vermogen van de zender instellen en dus lager zetten. Waar je beslist niet aan moet beginnen is een netwerk via het stopcontact. Dat spul stoort nog veel erger dan WiFi (en hopelijk voor jou hebben je buren dat ook niet). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2010 Author Report Share Posted 25 februari 2010 kee zal eens zoeken in menu naar minder vermogen, thx ja ben me bewust van alle diverse zenders om me heen. en dan heb ik nog wel allerlei gedoe tegen dit soort storing (die ook wel werkt, maar wifi uit doet nog steeds veel). groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 februari 2010 Report Share Posted 25 februari 2010 Om mijn pc aan te sluiten heb ik een plat ethernetkabeltje bij Conrad gekocht. Dat kon ik gemakkelijk onder de vloerbedekking wegwerken. Mijn router zet op gezette tijden wifi aan en weer uit. Dat regel ik in het menu. Maar hij is ook gehackt (met ck), en er draait een klein programmaatje achter een knopje waarmee ik handmatig wifi aan en uit kan zetten. I.d.d. is ook de sterkte regelbaar. Er is een wettelijk maximum, maar kennelijk ook een audiofiel maximum. Nog iets. De gevlochten kabels van Hans van Liempd moeten ongevoelig zijn voor dit soort invloeden. Misschien valt daar een proefje mee te doen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 25 februari 2010 Report Share Posted 25 februari 2010 Verhuizen naar Rottumeroog zou ook helpen. Maar houd een normale metalen (staal/alumium/koper) behuizing niet vrijwel alle RFI (?) straling tegen. Of heeft het zin om extra lagen aan te brengen van t een of ander? En dan je kabels nog en connectoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2010 Author Report Share Posted 25 februari 2010 ja .. zou je denken dat je kast wel een boel tegenhoudt. zal ook wel. maar dat restje ... goed hoorbaar. ik las er al veel over, en dacht dan 'jaaaaaa jaaaaa het zal wel' maar kan het langzaam aan (doordat de hele boel meer laat horen) zelf ook goed waarnemen. dus autosuggestie heeft me waarschijnlijk lang ervan weerhouden dit te horen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 februari 2010 Author Report Share Posted 25 februari 2010 en toen nog even de wlan van de pc uit en ook de dect telefoon (dank voor de herinnering aan dat ding) uit. ook hoorbaar. dat wordt een lage straling-dect en een kabel voor de pc. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts