Jump to content

V blokjes voor Lenco L 75

henkes
 Share

Recommended Posts

Foto-Y8QQIDZ3-D.jpg

Deze 2 witte blokje ,zie foto,zijn bij mijn lenco versleten. Deze foto is van het internet gehaald. Die van mij zijn zwart en van rubber. Doordat een kant meer versleten is dan de ander komt de arm scheef te staan.Ik heb het tijdelijk opgelost door zelf 2 stukjes rubber erin te maken. Het werkt wel ,maar ik weet niet voor hoelang,maar beter is natuurlijk de originele onderdeel. Heeft iemand voor mij een tip hoe ik aan deze blokjes kom ? Ik heb al diverse site,s gemaild maar krijg geen reactie.

gr henkes

Lenco Heaven forum, daar kun je ze ook bestellen. Onder Marketplace.

http://www.lencoheaven.net/forum/

hoi Ivan10 bij Lenco Heaven lukte het niet. Maar via een link kwam ik terecht bij Svalander Audio,en nu zijn ze al onder weg naar spijkenisse :rolleyes:.

Er is ook een nieuwe naald onderweg een Goldring 1042. Dan als het goed is kan ik weer een tijdje vooruit. Maar ik gebruik niet meer een beschermkapje :angry: want daardoor is mijn vorige naald gesneuveld.

gr henkes

Fijn! Geen geld zeg! Tja was dit ook maar zo makkelijk bij mij gegaan:

http://www.svalanderaudio.com/vinyl/lenco.php

Deze zijn van rubber, zie ik. Zelf heb ik een setje een van metaal en een van een steen-achtig iets of was het nu... Oh, nee 1 set van kwarts en de ander van messing. Moet nog een keer de moed verzamelen om het in te bouwen. Succes, Henkes!

Deze zijn van rubber, zie ik. Zelf heb ik een setje een van metaal en een van een steen-achtig iets of was het nu... Oh, nee 1 set van kwarts en de ander van messing. Moet nog een keer de moed verzamelen om het in te bouwen. Succes, Henkes!

Bedankt Ivan10 zal wel lukken..Maar ik zie dat ik een onderdeel kwijt ben. :confused:

l75armbearing.jpg[/url][/img]

Ik mis nr. 8 half round washer. Op Lenco Heaven forum heb ik een zoek topic gemaakt,misschien dat iemand deze heeft liggen.

gr henkes

Lenco Heaven forum, daar kun je ze ook bestellen. Onder Marketplace.

http://www.lencoheaven.net/forum/

Wel een hele mooie forum om door te bladeren.[lencoheaven] Vooral de zelfbouw lenco,s daar zitten een paar hele mooie platenspelers tussen.

gr henkes

Bedankt Ivan10 zal wel lukken..Maar ik zie dat ik een onderdeel kwijt ben. :confused:

Ik mis nr. 8 half round washer. Op Lenco Heaven forum heb ik een zoek topic gemaakt,misschien dat iemand deze heeft liggen.

gr henkes

Ga eens bij de fietsenmaker kijken.

Best kans dat hij die heeft liggen, die worden gebruikt om spaken niet door de velg te trekken.

:)

gr henkes

ik heb nog een complete arm van een L75 hier op het frame staan, je mag die komen ophalen in poortugaal.

Er is ook een nieuwe naald onderweg een Goldring 1042.

Geweldig element Henkes, met een originele Gyger-S naald.

Even een LP of 50 in laten spelen, wat ook al een genoegen is om naar te luisteren, maar daarna word het alleen maar nog mooier.

Bij het afstellen met een testplaat zul je wss ondervinden dat wanneer het element zo'n 0,1-0,15Gr (verschilt uiteraard per arm, en kan daar ook nog vanaf wijken) zwaarder staat dan opgegeven, en de arm ongeveer 2

Ik heb nu een luxe probleem, op de lenco heaven forum heb ik ook een aanbod gekregen.Deze aardige kerel [tomatamot] heeft ook een compleet arm voor me.

@Tetefunken dat is geweldig ik stuur je een pm .

@Miracle ja ik kijk er naar uit om met deze naald te spelen,Ik denk eind maart begin april in mijn bezit te hebben. Dan heb ik ook de lenco in top conditie.

gr henkes

Foto-Y8QQIDZ3-D.jpg

Deze 2 witte blokje ,zie foto,zijn bij mijn lenco versleten. Deze foto is van het internet gehaald. Die van mij zijn zwart en van rubber. (...)

Die witte blokjes zijn van een soort zacht plastic dat na verloop van (lange) tijd hard wordt. De zwarte blokjes zijn van neoprene, naar ik me meen te herinneren, en blijven heel lang soepel.

Harde blokjes (van metaal) lijken me niet ideaal voor deze arm/draaitafel-combinatie, omdat ze de arm minder zullen isoleren dan zachte, dempende blokjes: ze zullen meer van de motortrillingen/resonanties (rumble) doorgeven aan de arm.

Als ik zie op Lenco heaven wat een mooie verbouwde lenco,s daar gemaakt worden,is het jammer dat ik niet veel vrije tijd heb,anders wist ik het ook wel,geweldig hoe deze mannen met hun hobby bezig zijn. Petje af.

gr henkes

Als ik zie op Lenco heaven wat een mooie verbouwde lenco,s daar gemaakt worden,is het jammer dat ik niet veel vrije tijd heb,anders wist ik het ook wel,geweldig hoe deze mannen met hun hobby bezig zijn. Petje af.

gr henkes

Wat ook wel leuk is is dat deze lenco liefhebbers over de hele wereld zitten van Minnesota USA tot Gloucestershire UK- Hong Kong CHINA-Rotterdam Netherlands. En overal maken ze of verbouwen ze lenco draaitafels. Vind ik opzig wel heel bijzonder.Zo even reclame gemaakt voor lenco kon het niet laten

.

gr henkes

• 2 weeks later...

Van middag de nieuwe v blokjes geplaatst deze zijn niet geheel het zelfde als de originele die er in zaten,aan deze zitten geen dopje die zorgen dat ze niet kunnen verschuiven. Maar dat heb ik opgelost door een drupje seconde lijm te gebruiken. Dankzij telefunken en een formlid van lenco heaven is nu mijn lenco weer compleet,de draaiende delen nog een drupje olie gegeven en nu draait hij als nooit tevoren. Ik kan niet wachten tot mijn Goldring 1042 binnen is.Voorlopig draai ik met een Goldring Elan,dat is even behelpen :D .

gr henkes

• 4 weeks later...

Van middag is de Goldring 1042 geleverd. Na de eerste nummer van lp Miles Davis and the modern jazz giants begin ik al met een glimlach,dit is duidelijk een verbetering. Nu na een middag draaien kan ik vertellen dat ik deze naald muziekaal en met veel detail vind klinken, Voorlopig wordt het alleen maar plaatjes draaien. :rolleyes:

gr henkes