WanFie Posted 25 februari 2010 Report Share Posted 25 februari 2010 Sinds enige tjd is er een update voor de Astin Trew 3500 CD speler. Dit wordt dan de 3500+... Astin Trew zegt er zelf dit van... The AT3500plus builds on the strengths of the AT3500. The plus version includes super pure single crystal copper internal cabling and damping components bonded to many of the I.C.'s on the DAC board. This upgrade offers greater focus and transparency, tighter bass and lower noise floor without losing the AT3500's natural tonality and analogue sounding musicality. The AT3500plus is supplied with a manufacturer's certificate showing it to be an authorised Astin Trew upgrade. The small additional cost makes it a winning value-for-money upgrade. Omdat ik iemand met en zonder de + kende werd mij door de eigenaar van de "kale" versie gevraagd of we de spelers niet eens konden vergelijken. Hansko is de eigenaar van de Astin Trew met de +, dus daar hebben we de spelers vergeleken. Daar aan gekomen had Hansko z'n phonovoortrap al uit het rek genomen zodat de te vergelijken speler meteen aangesloten kon worden om op te warmen. Na de koffie begonnen we eerst met de speler van Hansko, de + versie dus. Dit omdat deze speler toch het best opgewarmd was. Nou moet je altijd even aan een set wennen, dus er werden enkele CD's in de speler gedaan. Hierna gingen dezelfde CD is de speler zonder plus... en ik zag de eigenaar van de speler verbaast rondkijken... Ik was eigenlijk ook verbaast. De speler zonder plus speelde n.l. aanzienlijk frisser dan de + versie.. Ik dacht meteen... dat zal toch niet aan de modificatie liggen..., want dan kun je beter niks doen. Daarna gingen er nog enkele CD's in de plus speler en toen bleek dat het welliswaar allemaal wat ronder klonk, maar dat er met de plus, een steviger en beter doortekend laag-midden gebied was. Saxofonen e.d. klonken daardoor realistischer, maar wel wat saaier dan op de andere speler. Vreemd... Toch maar eens aan Hansko gevraagd of er niet iets anders was wat ons parten speelde... en jawel, op de ongemodde speler zat een dure Kharma kabel en op de andere speler wel een zilveren kabel, maar wel een heel andere. Het was dus duidelijk, behalve dat we naar verschillende spelers luisterden, luisteren we ook naar verschillende kabels... Omwisselde die boel dus maar. Daarna hebben we eerst naar de ongemodde geluisterd, maar dat waren we snel beu, saai en weinig dynamisch... Dan maar dezelfde CD in de gemodde op de Kharma kabels... WOUW... daar werd me even een gordijn opgetrokken.. wat een verschil. De saxofonen klonken nog net zo doortekend als met de oude kabel, maar tegelijk gebeurde er kwa ruimtelijkheid en presentatie zoveel dat we de ene naar de andere CD wilde horen hoe dit hier klonk. Na enkele CD's was duidelijk dat de combinatie kabel en plus versie een ongewoon mooi klinkend stel is. van laag tot hoog, van breedte tot diepte, van microinfomatie en weet ik wat je allemaal kunt verzinnen om de klank te omschrijven... het was er allemaal op een bijzonder realistisch niveau. Ik denk dat Arden en KT88 binnenkort weer een speler gaan ombouwen... Hansko, nog bedankt (ook namens Wim) voor de mogelijkheid om de spelers te mogen vergelijken. Ik denk overigens dat je zelf ook wel benieuwd was wat de verschillen precies waren. Dit, omdat de spelermodificatie n.l. gelijk liep met de aanschaf van nieuwe eindversterkers weet je nooit waar de verbetering aan ligt. Nu voor een deel wel dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 februari 2010 Report Share Posted 25 februari 2010 Was weer een leuk avondje luisteren en vergelijken. Met de recensie van Hans ben ik het helemaal eens. Het is een hele mooie upgrade voor de AT 3500 en zijn geld dubbel en dwars waard. De Kharma interlink is inderdaad erg mooi en had ik altijd al tussen phono en vv zitten. De andere tussen de vv en cd speler. Met de aanschaf van de Tube Elysium 845 mono's vond ik al dat vooral de cd speler er erg op vooruit was gegaan, dat lag dus voor een deel ook aan de upgrade van Astin Trew. Van kabel wisselen zal dus nu wel de volgende stap zijn.... is geen straf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 februari 2010 Author Report Share Posted 26 februari 2010 Het blijft lastig om te horen waar de veranderingen zitten wanneer je meer dan een ding tegelijk vervangt. Maar ik vond de verschillen tussen de interlinks toch wel heel erg groot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 februari 2010 Report Share Posted 26 februari 2010 Hans en Hans Hebben jullie in de kennissenkring of winkel in de buurt geen mogelijkheid om de AT1000 te beluisteren naast de 3500 en/of plus? just a question Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 februari 2010 Author Report Share Posted 26 februari 2010 Hans en HansHebben jullie in de kennissenkring of winkel in de buurt geen mogelijkheid om de AT1000 te beluisteren naast de 3500 en/of plus? just a question Gr Stef Bij De Stemvork staat alleen de AT3000. Misschien bij Sense of Music in leiden..?? Ik denk dat Arden dit beter kan beantwoorden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 26 februari 2010 Report Share Posted 26 februari 2010 Hans en HansHebben jullie in de kennissenkring of winkel in de buurt geen mogelijkheid om de AT1000 te beluisteren naast de 3500 en/of plus? just a question De AT1000 is een voorversterker, je bedoelt ws. de AT3000 vs. de AT3500. Voor de 3000 is geen plus-versie beschikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 februari 2010 Report Share Posted 26 februari 2010 Hans en HansHebben jullie in de kennissenkring of winkel in de buurt geen mogelijkheid om de AT1000 te beluisteren naast de 3500 en/of plus? just a question De AT1000 is een voorversterker, je bedoelt ws. de AT3000 vs. de AT3500. Voor de 3000 is geen plus-versie beschikbaar. Yep idd Sander, was te snel ... voor eind is de 1000 en 5000 Komt wel goed Ben benieuwd hoe goed de 3000 is zonder de 3500 plus te kennen, want laat ons wel wezen. Hoor je de plus dan ga je niet terug nr de 3000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 maart 2010 Members Report Share Posted 1 maart 2010 Zeer duidelijk de verschillen omschreven tussen de 2 spelers! Kort en krachtig samengevat in dat WOUW! Deze speler laat ook zo een beetje wel horen wat het maximaal haalbare in deze prijsklasse is. Ik ben ook wel benieuwd of Hans de speler nu nogmaals naast zijn Droplet zal zetten voor een vergelijk en wat dan de uitslag zal zijn. Een vergelijk met de AT3000 is dan ook niet reeel, het verschil tussen deze 2 spelers is zo groot (wat gezien het prijsverschil ook wel mag) dat je wanneer geluisterd naar de AT3500+ echt niet terug wil naar de AT3000. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 maart 2010 Author Report Share Posted 1 maart 2010 Ik ben ook wel benieuwd of Hans de speler nu nogmaals naast zijn Droplet zal zetten voor een vergelijk en wat dan de uitslag zal zijn. Moeten we zeker eens doen... Misschien wil je daar bij zijn..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 En dat komt dan allemaal door andere interne bekabeling en demping van IC's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 En dat komt dan allemaal door andere interne bekabeling en demping van IC's? En een ander buisje, cryogeen behandeld.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 Zeer duidelijk de verschillen omschreven tussen de 2 spelers! Kort en krachtig samengevat in dat WOUW! Deze speler laat ook zo een beetje wel horen wat het maximaal haalbare in deze prijsklasse is. Ik ben ook wel benieuwd of Hans de speler nu nogmaals naast zijn Droplet zal zetten voor een vergelijk en wat dan de uitslag zal zijn. Een vergelijk met de AT3000 is dan ook niet reeel, het verschil tussen deze 2 spelers is zo groot (wat gezien het prijsverschil ook wel mag) dat je wanneer geluisterd naar de AT3500+ echt niet terug wil naar de AT3000. Beetje ongelukkig uitgelegd van mij Marco ja idd de 3000 vergelijken met de plus is een beetje appelen en citroenen Hans en hans hebben een hele mooie set en door de 3000 in zo'n set te plaatsen, krijg je mss een individueel beeld van hoe goed de 3000 is voor zn 1000 euro ongeveer. In dat budget in de league zit. Ik geraak wel eens bij jou Marco of ergens anders gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 1 maart 2010 Members Report Share Posted 1 maart 2010 Ik ben ook wel benieuwd of Hans de speler nu nogmaals naast zijn Droplet zal zetten voor een vergelijk en wat dan de uitslag zal zijn. Moeten we zeker eens doen... Misschien wil je daar bij zijn..?? Met plezier, dit moeten we maar een keer afspreken! En dat komt dan allemaal door andere interne bekabeling en demping van IC's? En een ander buisje, cryogeen behandeld.... Onder andere ja. Er worden nog wel wat meer componentjes vervangen hoor, het verschil tussen de 2 spelers is in ieder geval aanzienlijk. Meer als wat het prijsverschil doet vermoeden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts