spido Posted 19 maart 2010 Report Share Posted 19 maart 2010 Voor de liefhebbers is daar dan nog een verhandeling, genaamd "Some Observations Regarding Huge Hung Voice Coils As A Substitute For The Absence Of Certain Well-Developed Organs, Vital For Procreation" door R. O. T. F. Laughin-Myasoff B.S., MIEE. (JAES, vol. 69) Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen, als ik de link kan terugvinden zal ik 'm hier posten. Beste KT88, :lol: Waar je dat hebt gelezen?? In een stimuli-vrije ruimte met zachte wanden, vermoed ik. In een overwegend wit gebouwencomplex, (af)gelegen in een bosrijke omgeving... :lol: Beste Duck-Twacy, Als Erik Thiel luidsprekers goed genoeg had gevonden, had-ie ze al jaren geleden gekocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 19 maart 2010 Report Share Posted 19 maart 2010 Voor de liefhebbers is daar dan nog een verhandeling, genaamd "Some Observations Regarding Huge Hung Voice Coils As A Substitute For The Absence Of Certain Well-Developed Organs, Vital For Procreation" door R. O. T. F. Laughin-Myasoff B.S., MIEE. (JAES, vol. 69) Ik weet alleen niet meer waar ik dat heb gelezen, als ik de link kan terugvinden zal ik 'm hier posten. Beste KT88, :lol: Waar je dat hebt gelezen?? In een stimuli-vrije ruimte met zachte wanden, vermoed ik. In een overwegend wit gebouwencomplex, (af)gelegen in een bosrijke omgeving... :lol: Nu je het zo zegt, herinner ik mij weer dat genoemde observaties werden gedaan "in a controlled environment". Dat zou dus zomaar eens kunnen kloppen Spido. Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 OOk een leuke unit (eigenlijk 2) http://www.juoiga.nl/download/techpaper_scs3.pdf Woefer erbij voor t soeplaag en klaar is Erik Die driver bestaat ook voor de zelfbouwmarkt, maar is zo duur (ik meen iets van 600 Euro) dat je beter de kant en klare versie kunt kopen voor 800. Maar de vraag is wat je hiermee opschiet vergeleken met bijvoorbeeld de Tannoy D300 (ook een dual concentric met 17 cm. woofer). Ik snap de kampen heir wel, omdat ik zelf ook een aantal Tannoys heb gehad. Niets zo controversieel en gevoelig voor allerlei randvoorwaarden als een Tannoy Dual Concentric. In de winkel klonken de D300's het beste in z'n prijsklasse wat betreft dynamiek en pin-point stereo beeld. Echt een uitschieter. Maar thuis wachtte mij een agressief gekleurd geluid met inderdaad een weke bas, omdat de 17 cm. voor m'n gevoel in een te grote kast was ingebouwd en geen harde ophanging heeft. Met andere versterkers heb ik het weten op te lossen. Toen kwam ik voorbij een stel Little Red Monitors, die nog veeeel agrssiever klonken, maar meer potentieel hadden. Hier was gewoon iets mis met het (originele) filter. Het schijnt normaal te zijn om maar je eigen filter te ontwerpen voor die oude Tannoys (die Spido ook bedoelt).Daarna beginnen ze pas echt goed te klinken! Je hebt dus in het kort mensen die houden van een rustig gedetailleerd geluid waarnaar je uren kunt luisteren, met een groots stereobeeld dat tot ver in de diepte rijkt en met een neutrale afstemming. Andere mensen vinden dit saai. Die willen dynamiek en pit en het gevoel hebben dat ze in de controle-kamer zitten van de studio. Die mensen houden meer van het typische Tannoy geluid. Ik ben zelf verslaafd geraakt aan die Tannoy ervaring maar probeer met zelfbouw meer detaillering en rust erin te brengen. Wellicht een goed idee voor Erik? Zoek iets leuks in de Pro-wereld, zoals bij PHL. De zelfbouw hiermee heeft vaak een warme afstemming en enorme dynamiek. Op de Duitse zelfbouwbeurs Hifi-Music-World rond het einde van het jaar in Gelsenkirchen (vlakbij de grens) te beluisteren bij Dieter Achenbach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Volgens mij is ie hier voor 432 euro te koop http://www.juoiga.nl/thiel.html Niet goedkoop, maar mijn CQuenze bas/mid en Morel Supreme dome kosten samen ook iets van 580 euro (per speaker). De neodymium versie is wel duurder http://www.lautsprechershop.de/hifi/index_...fi/thiel_en.htm Eem mooie 15" Tannoy uit de jaren 70 heeft natuurlijk weer heel andere charmes Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 (...) Een mooie 15" Tannoy uit de jaren 70 heeft natuurlijk weer heel andere charmes Beste Duck-Twacy, Ja, vrijwel onweerstaanbare charmes, nietwaar? Zulke systemen - m Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 ? zit klaas feenstra nu al in de ban? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 <!--quoteo(post=368419:date=10 Mar 2010, 21:46:12:name=Andre Kel)--><div class='quotetop'>QUOTE(Andre Kel @ 10 Mar 2010, 21:46:12) <a href="index.php?act=findpost&pid=368419"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->(...) Dat kan jij wel zeggen Spido, maar wie weet slaapwandel jij wel... God weet wat je dan doet in je alter ego modus hahaha.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd--> Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 maar dat heb ik ook altijd als ik gezopen heb Proost! En welkom terug, bengel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 ? zit klaas feenstra nu al in de ban? Ja, die actie van je was van korte duur Maar ook ik zeg welkom terug Frummel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 april 2010 Report Share Posted 7 april 2010 sorry maar ik moest even een binnenkomertje maken. het is er nu weer uit en klaar dank fij terug te zijn. al was het achteraf een groot misvertand. maar met wat de mods wisten was het een terechte ban. raar maar waar Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 april 2010 Report Share Posted 8 april 2010 (...) een groot misvertand (...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 april 2010 Report Share Posted 8 april 2010 half 4 'snachts........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 april 2010 Report Share Posted 8 april 2010 He Erik, hoe staat het met de plannen??? En wat heb je eigenlijk met de betonnnix gedaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 9 april 2010 Author Report Share Posted 9 april 2010 De Betonnix staat in de garage. plannen heb ik nog niet. ben nu druk aan het experimenteren met microfoons en opstellingen de Tannoy's klinken overgens nog steeds naar mijn zin. nog geen moment spijt gehad van de aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 april 2010 Report Share Posted 9 april 2010 de Tannoy's klinken overgens nog steeds naar mijn zin. nog geen moment spijt gehad van de aankoop ...............en dat voor speakers in een spaanplaat kast, met nepfineer erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 9 april 2010 Report Share Posted 9 april 2010 De Betonnix staat in de garage. plannen heb ik nog niet. ben nu druk aan het experimenteren met microfoons en opstellingen de Tannoy's klinken overgens nog steeds naar mijn zin. nog geen moment spijt gehad van de aankoop BetonNIX.... erg grappig. (maar het zal wel een typfout zijn). In ieder geval gefeliciteerd met je tannoy's en vele uurtjes luisterplezier gewenst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 april 2010 Report Share Posted 10 april 2010 de Tannoy's klinken overgens nog steeds naar mijn zin. nog geen moment spijt gehad van de aankoop ...............en dat voor speakers in een spaanplaat kast, met nepfineer erop. qua fineer was erik nooit zo kieskeurig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 april 2010 Report Share Posted 10 april 2010 Ach met luidsprekers geldt: "your mileage may vary" (wordt toch voor 80% bepaald door de match met de luisterruimte) http://www.audioheritage.org/vbulletin/showthread.php?t=23879 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 april 2010 Report Share Posted 10 april 2010 Btw Erik, als de zaken goed gaan: http://link.marktplaats.nl/337278625 Denk wel dat een orgeldeuntje daar leuk uitkomt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 april 2010 Report Share Posted 11 april 2010 Gefeliciteerd met de D700 speaker. In tegenstelling tot wat anderen hier menen is de D700 een mooie speaker. Enorm dynamisch. Heeft alleen een klein beetje liefde nodig bij de keuze van de versterker, een iets stabielere en muzikalere versterker is een voorwaarde. Verder komt zo'n D700 het best tot zijn recht in een behoorlijk grote kamer. Als je dan goed wat aandacht besteedt aan de plaatsing dan kun je er jarenlang van genieten. Je krijgt dan een enorme dynamiek gekoppeld aan een groot stuk rust en gemak. Laat anderen maar lullen zou ik zeggen. Ik heb ook al jaren niet of nauwelijks meer gepost op de fora omdat ik lekker aan het genieten ben van mijn set ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Gefeliciteerd met de D700 speaker. In tegenstelling tot wat anderen hier menen is de D700 een mooie speaker. Enorm dynamisch. Heeft alleen een klein beetje liefde nodig bij de keuze van de versterker, een iets stabielere en muzikalere versterker is een voorwaarde. Verder komt zo'n D700 het best tot zijn recht in een behoorlijk grote kamer. Als je dan goed wat aandacht besteedt aan de plaatsing dan kun je er jarenlang van genieten. Je krijgt dan een enorme dynamiek gekoppeld aan een groot stuk rust en gemak. Laat anderen maar lullen zou ik zeggen. Ik heb ook al jaren niet of nauwelijks meer gepost op de fora omdat ik lekker aan het genieten ben van mijn set ... Een D700 enorm dynamisch? Meen je dit, of neem je ons in de maling? Zoveel cynisme verdient Erik nu toch ook weer niet? Ook al zijn die Dx00's van Tannoy niet bepaald hoogvliegers, zoals de meesten hier wel onderschrijven, Erik lijkt er best happy mee (als hij ze nog heeft). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 30 april 2010 Report Share Posted 30 april 2010 Gefeliciteerd met de D700 speaker. In tegenstelling tot wat anderen hier menen is de D700 een mooie speaker. Enorm dynamisch. Heeft alleen een klein beetje liefde nodig bij de keuze van de versterker, een iets stabielere en muzikalere versterker is een voorwaarde. Verder komt zo'n D700 het best tot zijn recht in een behoorlijk grote kamer. Als je dan goed wat aandacht besteedt aan de plaatsing dan kun je er jarenlang van genieten. Je krijgt dan een enorme dynamiek gekoppeld aan een groot stuk rust en gemak. Laat anderen maar lullen zou ik zeggen. Ik heb ook al jaren niet of nauwelijks meer gepost op de fora omdat ik lekker aan het genieten ben van mijn set ... Een D700 enorm dynamisch? Meen je dit, of neem je ons in de maling? Zoveel cynisme verdient Erik nu toch ook weer niet? Ook al zijn die Dx00's van Tannoy niet bepaald hoogvliegers, zoals de meesten hier wel onderschrijven, Erik lijkt er best happy mee (als hij ze nog heeft). Het is natuurlijk altijd makkelijk om andermans apparatuur af te zeiken. De vraag is alleen wat je daarmee bereikt. Ik heb niks voor of tegen de starter van deze post. Ik ken hem niet eens. Wat wel prettig voor hem is dat hij een speaker heeft die voor langdurig muziekplezier kan zorgen en dat is toch wel een zeldzaamheid. Overigens is het kiezen van een speaker de meest persoonlijke keuze en voor een groot deel afhankelijk van smaak. Bekijk je reactie om te beginnen eens tegen dat licht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 mei 2010 Report Share Posted 1 mei 2010 Wat een tragiek! Erik had - in principe - zo ongeveer de beste luidsprekers die momenteel kunnen worden gerealiseerd! Maar hij maakte - ondanks goed vermaan: raad eens van wie? - een grote, ja essentiële fout: hij weigerde de middentoners te ontstressen met behulp van een goede (MKP)seriecondensator. Hij onderwierp ze daardoor onbeschermd, dus filterloos, aan dezelfde vermogensbeproevingen als zijn - daartoe van nature of godswege - uitnemend toegeruste woofers, in hunne schier onvervormbare betonnen behuizingen. Waarom, en waartoe, toch deze halsstarrigheid, Erik? Nu geniet (?) Erik kennelijk van zondige (want oncontroleerbare) conusopbrekingen - vervormingen in de meest letterlijke en stoffelijke zin! - die in hunne zondigheid en hunne schandelijkheid zelfs de tepelindrukkingen bij Ohola en Oholiba tot kleine misstappen degraderen! ( Ezechiël 23: 1-49 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 1 mei 2010 Report Share Posted 1 mei 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 mei 2010 Author Report Share Posted 3 mei 2010 Wat een tragiek! Erik had - in principe - zo ongeveer de beste luidsprekers die momenteel kunnen worden gerealiseerd! Maar hij maakte - ondanks goed vermaan: raad eens van wie? - een grote, ja essenti Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts