Jump to content

Betonnix er uit Tannoy d700 er in........

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

Ik blijf bij mijn eerste stelling dat als je een klein beetje aandacht aan de Definition besteedt je er iets moois voor terug krijgt.

Ik heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan mijn verdere mening te geven. Om maar in muziektermen te spreken: ik draai al te lang mee om dezelfde liedjes telkens weer te horen. Uit bijeenkomsten weet ik dat hetgeen ik als goed geluid nastreef anders kan zijn dan wat een ander nastreeft. Met mij noemen velen anderen die van mijn soort geluid houden het geluid wat ze nastreven "muzikaal". Even zo uit de losse pols zijn daar een aantal zaken voor nodig: soepelheid in de presentatie van de muziek tot in het extreme, rust gekoppeld aan dynamiek en ruimtelijkheid. Ik kan er best mee leven als iemand dat soort geluid superkut vind. Ik vind het ook prima als iemand anders een heel ander geluid nastreeft en zal hem zelfs proberen te helpen als dat zo is. Ik kan niet zozeer slecht luisteren naar

(...) tijd terug vond je dat ik rijp was voor het gekkenhuis omdat ik de realiteit ontkende.(...)

Beste m44,

D

Beste m44,

Jawel... maar de subjectieve werkelijkheid van de

(...) open er maar een topic over dan leg ik het je wel een keer uit B)

Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkelijkheid en besteed ook aandacht aan de links ("Ontologie", "Ding an sich", enz.)

Ach de werkelijkheid (voorzover we die kunnen doorgronden) is nog veel fantastischer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snarentheorie

(...) Ach de werkelijkheid (voorzover we die kunnen doorgronden) is nog veel fantastischer

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snarentheorie

Beste Duck-Twacy,

De "string theory" (snaartheorie) maakt vermoedelijk voor de meeste mensen geen deel uit van hun werkelijkheid.

Te theoretisch, hè?

Bij "string" denken de meeste mensen aan iets tastbaarders, vermoed ik.

0__4224_1.jpg of x02_145797.jpg, bijvoorbeeld...

Lees http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkelijkheid en besteed ook aandacht aan de links ("Ontologie", "Ding an sich", enz.)

ouwe koek.

wikiwijsheden.

als je op dat nivo het erover wilt hebben ben je mijn aandacht niet echt waard.

probeer het later nog eens.

als je zelf hebt nagedacht bijv. <_<

concentreer je voorlopig maar op het atwoord dat je KT nog schuldig bent :lol:

ouwe koek.

wikiwijsheden.

Geachte depressieve stoornis (m44),

Zit ik er ver naast met de gedachte dat uw reactie doet vermoeden dat ook een filosoof als Kant uw intellectuele mogelijkheden (om het maar beleefd te formuleren) ver te boven gaat? <_<

Ruis

ouwe koek.

wikiwijsheden.

Zit ik er ver naast met de gedachte dat uw reactie doet vermoeden dat ook een filosoof als Kant uw intellectuele mogelijkheden (om het maar beleefd te formuleren) ver te boven gaat? <_<

Ruis

jij bent een heel komische man :lol:

ouwe koek.

wikiwijsheden.

Ruis

jij bent een heel komische man :lol:

Daarover lopen, vrees ik, de meningen wat uiteen <_<

Ruis

en weer zo'n dijenkletser :lol:

hou op grapjas :rolleyes:

hoe kan ik depressief worden met gasten als jou als vermaak :D

en weer zo'n dijenkletser :lol:

hou op grapjas :rolleyes:

hoe kan ik depressief worden met gasten als jou als vermaak :D

'Als JOU'? En dan ook nog twee keer 'als' binnen een bestek van drie woorden ................ Nederland let op uw saeck.

Alvorens toe te komen aan iets als redeneren, kun je vooraf beter iets aan je grammaticale kennis van de Nederlandse taal proberen te doen. Want gedachten (if any) formuleren wordt op deze manier wel erg moeilijk. En voor niet-analfabeten volstrekt onleesbaar. Zelfs als je, in plaats van woorden of gedachten, een blik emoticons opentrekt.

Ruis

yes!

laten we iemand op zijn spelling pakken :lol:

wanneer je denkt dat de werkelijkheid of de waarheid rust in de filosofie van Kant of is gelegen in de snaren theorie ,your sadly mistaken.

OOK dat is slecht 1 EEN waarheid.

als kant de moeite had genomen zich te verdiepen in de oude boeddhistische en hindoeistische geschriften had hij zich een hoop vragen kunnen besparen B)

en de snaartheorie zal met de huidige vorm van wiskunde nooit verklaard worden.

yes!

(...) ,your sadly mistaken.

OOK dat is slecht 1 EEN waarheid. (...)

Beste m44,

Je maakt het me gemakkelijk jou een werkelijk goed voorbeeld te geven van "werkelijkheid"!

"Your" is in alle werkelijkheid bezittelijk voornaamwoord, tweede persoon enkelvoud.

Dat wordt hier werkelijk verkeerd toegepast.

Wat je werkelijk had moeten gebruiken, was "you're".

Dit is werkelijk de verkorte vorm (abbreviated form) van "you are".

Maar de volledige schrijfwijze ("you are") was natuurlijk ook werkelijk goed geweest.

Wat hier werkelijk goed zou zijn gewéést, en wat hier werkelijk fout wàs, wordt in alle werkelijkheid bepaald door wat beschaafde, goed opgeleide, intelligente mensen met elkaar eens zijn.

(For the best of reasons, by the way... Really!)

Geachte Moderator,

Zou het geen goed idee zijn om een soort minimaal intellectueel niveau te vereisen voor deelname aan uw forum?

Dat er zich geestdriftige gekken aanmelden, valt niet te vermijden bij een forum voor freaks & nerds.

Maar onopgeleide dommelingen... die zijn toch wel èrg storend, hear!

yes!

(...) ,your sadly mistaken.

OOK dat is slecht 1 EEN waarheid. (...)

Beste m44,

Je maakt het me gemakkelijk jou een werkelijk goed voorbeeld te geven van "werkelijkheid"!

"Your" is in alle werkelijkheid bezittelijk voornaamwoord, tweede persoon enkelvoud.

Dat wordt hier werkelijk verkeerd toegepast.

Wat je werkelijk had moeten gebruiken, was "you're".

Dit is werkelijk de verkorte vorm (abbreviated form) van "you are".

Maar de volledige schrijfwijze ("you are") was natuurlijk ook werkelijk goed geweest.

Wat hier werkelijk goed zou zijn gew

Zeg slimme vogel Klaas ,ik zou maar eens beginnen aan Piep Pijper Twee,en daar eens over schrijven en de bevindingen publiceren :):D :D

yes!

wanneer je denkt dat de werkelijkheid of de waarheid rust in de filosofie van Kant of is gelegen in de snaren theorie ,your sadly mistaken.

als kant de moeite had genomen zich te verdiepen in de oude boeddhistische en hindoeistische geschriften had hij zich een hoop vragen kunnen besparen B)

Ik 'pak' niemand op zijn of haar spelling. Ik stel alleen vast dat die in sommige bijdragen HEAR beneden alle peil is. En slorige spelling, behoudens in geval van iets als dyslexie, is een sociale depreciatie. Want slordig spellen roept de gedachte op aan slordig denken. Spelling steunt op regels die voor nagenoeg iedereen te leren zijn. En als zodanig aanmerkelijk minder moeilijk dan, bij voorbeeld, 'Kritik der reinen Vernunft' van Kant. Lezing kan ik je overigen aanbevelen.

Tenslotte vraag ik mij af welke waardevolle denkbeelden Kant had kunnen ontlenen aan een denktrant die al duizenden jaren wordt gekenmerkt door stilstand.

Ruis

Heb ook wel moeite met spelling (moet meestal 3 maal editten). Maar tegenwoordig heb ik ook veel last van verspringende zinnen in de Hear forum editor.

PS Ruis, je schrijft "slorige" (mooi nieuw woord) ;)

yes!

Ik 'pak' niemand op zijn of haar spelling. Ik stel alleen vast dat die in sommige bijdragen HEAR beneden alle peil is. En slorige spelling, behoudens in geval van iets als dyslexie, is een sociale depreciatie. Want slordig spellen roept de gedachte op aan slordig denken. Spelling steunt op regels die voor nagenoeg iedereen te leren zijn. En als zodanig aanmerkelijk minder moeilijk dan, bij voorbeeld, 'Kritik der reinen Vernunft' van Kant. Lezing kan ik je overigen aanbevelen.

Tenslotte vraag ik mij af welke waardevolle denkbeelden Kant had kunnen ontlenen aan een denktrant die al duizenden jaren wordt gekenmerkt door stilstand.

Ruis

quantum theorie

de vortex

allemaal al beschreven lang lang geleden

alsmede dat de wiskunde zoals we die bedrijven incompleet is en niet efficient

en trouwens pak je mij wel op schrijfstijl.

wat ik ernstig beperkend vind.

wat ik mis in spelling maak ik goed in observatie vermogen.

Mij dom noemen of niet intellectueel geeft blijk van hokjes denken.

wat heeft kant daar ook al weer over gezegd?

[off-topic}]

slordig spellen is slordig denken zegt iemand hier.

Ik vind het een slordige gedachte.

Het één heeft niets te maken met het ander.

Ik kan ook slordig spellen, maar dan ben ik nog geen slordige denker.

[einde off-topic]

[on-topic]

Hoe zou het met erik zijn en zijn tannoys?