Jump to content

Nieuweling!

stefankelevra
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ga binnenkort mijn eigen huisje betrekken, eerste huis van mezelf dus ik ga eens beginnen met opbouwen van een fijne audio set.

Op het moment doe ik het met een sennheiser hd 595 aangesloten op een geluidskaart in de pc die ik toendertijd speciaal voor de hoofdtelefoon heb gekocht omdat vorige geluidskaart bagger deed met de hoofdtelefoon (weet type niet meer van de geluidskaart..handig..).

Geniet erg van het geluid dat de hoofdtelefoon kan weergeven en hoor het verschil tussen de hoofdtelefoon en een gemiddelde audio installatie bij iemand thuis duidelijk, de hoofdtelefoon wint het 8 van de 10 keer.

Ik ben dus op zoek naar een redelijk betaalbaar doch kwalitatief leuk setje MET dolby...

Heb al wat af lopen struimen en heb de volgende keuzes nu klaarliggen...vraag me af wat jullie advies hierop zou zijn;

Marantz sr5003 ( vind het uiterlijk het mooiste maar weet niet of hij goed om gaat met onderstaande boxen;)

Ook de Onkyo TX-SR707 vind ik wel intresant maar dit is meer omdat huidige eigenaar van de phonar set hieronder het heeft aangesloten op een sr601e...

Speakers

Keuze 1;

500 euro, tweedehands bouwjaar 2004.

Phonar zuilen (2x) P-200 UK MKIII (BE) new model

Phonar center CAMPARO 4P (BE) 100/135W

Phonar rear (2x) CRITICA (BE)

Keuze 2;

350 euro

harman kardon HKTS 11BQ

Keuze 3;

500 euro, dit trekt mij op het moment het meeste.

Dali concept 6 (x2) kopen en dan met de tijd uitbouwen met center speaker en surrounds.

Dit zijn de opties die eigenlijk bij mij zijn blijven hangen. De phonar heb ik nog niet beluisterd puur omdat ik moet een eind moet reizen om hem op te halen en mochten jullie me bij voorbaat al zeggen dat de techniek al verouderd is dan is het hem niet waard. Het budget is +-1000 euro...als jullie andere suggesties hebben die ik zou moeten overwegen hoor ik dat graag.

Hoop wat van jullie te horen! :)

Hoi Stefan, en welkom op dit forum.

Die Phonar set zul je, zeker voor het geld wat de eigenaar ervoor wil hebben, veel plezier aan beleven.

Ik neem aan dat je de set + Onkyo op MP bedoeld: http://link.marktplaats.nl/324949110.

Koop dan direct de hele set, en gebruik de rest van je budget voor een mooi audiorek en wat kabels om de boel goed aan te sluiten.

De Dali's zijn ook leuk, en mss wel mooier dan de Phonar's, maar vragen een behoorlijk stabiele versterker. Een Marantz 5003 is een mooie receiver, maar zal best wat moeite hebben met de Dali's.

De Herman Karton set zou ik zeker niet aan willen raden.

Mvg. Miracle.

Dankjewel miracle. De reden dat ik een andere receiver erbij wil is dat ik een tweetal aparaten VIA hdmi wil aansluiten. Op het moment neig ik meer richting de dalis, als ok die in de zwarte uitvoering haal dan krijg ik minder op mn kop van mijn wederhelft aangezien ze wat.minder op de meubels afsteken, haha. welke receiver raad je daarbij aan voor rond de 500 euro? Ik ben een enorm leek erin en hoewel ik me al veel heb ingelezen op het internet snap ik nog niet hoe je er op papier achter komt welke receiver bij welke speakers past..

Hoi Stefan,

Ik weet niet zo welke receivers allemaal 2 HDMI aansluitingen hebben, dus daar kan ik je weinig antwoord op geven.

Mss dat je op HTforum meer antwoorden krijgt. Daar zitten veel meer mensen met dat soort spullen dan hier.

Persoonlijk vind ik de Dali's ook mooier dan de Phonar's, maar hebben wel wat meer controle nodig dan wat een Marantz 5003 kan bieden. Mss een idee om ook de receiver tweedehands aan te schaffen. Dan kun je voor jouw budget al heelwat kopen. Zie MP maar eens.

Dan zal ik mezelf verder gaan informeren, ben er wel uit dat het de dali's worden.

Nu dus op zoek naar een leuke versterker, marktplaats afstruinen in makkelijk natuurlijk...wel eerst weten wat intresant voor mezelf is en wat niet. Het moet wel futureproof zijn, hdmi in en uit, dts hd ondersteund...

Wanneer ik ook maar een verdere stap neem of info heb opgedaan zal ik dat zeer zeker hier posten.

Nieuwe post gemaakt bij 'audio"