luxmanL81 Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 >> KLIK <<< Road Rock Vol. 1 (DVDA) Neil Young ( Not yet rated ) | Write a review Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 Ik vind het een hoop geld, DVD-audio kan erg goed klinken ik heb er een paar. O.a. ook een van Nell Young greatest hits kostte samen met een CD met dezelfde opnames 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 wat is dvda voor een bizonders voor de € 70,00 $70 rechtvaardigt niet de extra kwaliteit m.i., als die er al is..........? Ik heb zelf een aantal 24/96 Reference Recordings en Chesky albums van HDtracks.com. Die kosten daar standaard $17,95 voor een heel album. Het is alleen zinvol als er bij de opname ook echt technisch alle aandacht aan de opnamekwaliteit is besteed. Dat is lang niet altijd het geval, i.i.g. bij de Chesky uitgaven. Bij een aantal albums ligt de ruisvloer op - 85 dB, dat is niet veel anders dan bij CD. Kwa opname zelf zijn ze overigens bijzonder fraai met een hele mooie ruimte afbeelding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 februari 2010 Author Report Share Posted 28 februari 2010 Ik vind het een hoop geld, DVD-audio kan erg goed klinken ik heb er een paar.O.a. ook een van Nell Young greatest hits kostte samen met een CD met dezelfde opnames 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 28 februari 2010 Report Share Posted 28 februari 2010 Deze dvd-a van Neil Young is niet zo makkelijk meer te krijgen, vandaar de prijs. Het is een comcertopname (zoals je wel zult weten) en bevat het album in hogere resolutie dan cd. In stereo en surround. Het album is wel aardig, maar geen topplaat wat mij betreft. Ik heb dit album en deze versie dan ook niet. Als je op internet zoekt zul je zien dat de andere dvd-a's van hem vaak redelijk goedkoop te krijgen zijn. Ik bedoel hiermee niet de cd/dvd-a combinaties (oudere heruitgaves zoals "Live at Massey Hall", of recentere zoals "Living With War" e.d) maar deze 4 oudere albums: On the beach Re-ac-tor Hawks & Doves American Stars 'n Bars Daarop staat elk album in stereo in twee versies: Voor dvd-audio spelers in 176kHz/24bit, voor alle dvd-spelers in LPCM 48kHz/24-bit Geen extra's of bewegende beelden, alleen de teksten zijn zichtbaar (maar het beeld kan natuurlijk ook gewoon uit). Ze klinken in beide versies alle vier erg fraai in vergelijking met hun op andere media verschenen broertjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 28 februari 2010 Author Report Share Posted 28 februari 2010 de dvd is completer dan de cd en deze soundboard is helemaal onwijs g Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 Neil Young fan from the first hour O, maar dan weet je toch wel dat je inmiddels aan de Blu-Ray moet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 maart 2010 Report Share Posted 1 maart 2010 wat is dvda voor een bizonders voor de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts