Jump to content

cd DVDA

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Ik vind het een hoop geld, DVD-audio kan erg goed klinken ik heb er een paar.

O.a. ook een van Nell Young greatest hits kostte samen met een CD met

dezelfde opnames 10

wat is dvda voor een bizonders voor de € 70,00

$70 rechtvaardigt niet de extra kwaliteit m.i., als die er al is..........?

Ik heb zelf een aantal 24/96 Reference Recordings en Chesky albums van HDtracks.com. Die kosten daar standaard $17,95 voor een heel album. Het is alleen zinvol als er bij de opname ook echt technisch alle aandacht aan de opnamekwaliteit is besteed. Dat is lang niet altijd het geval, i.i.g. bij de Chesky uitgaven.

Bij een aantal albums ligt de ruisvloer op - 85 dB, dat is niet veel anders dan bij CD. Kwa opname zelf zijn ze overigens bijzonder fraai met een hele mooie ruimte afbeelding.

;)

Deze dvd-a van Neil Young is niet zo makkelijk meer te krijgen, vandaar de prijs. Het is een comcertopname (zoals je wel zult weten) en bevat het album in hogere resolutie dan cd. In stereo en surround.

Het album is wel aardig, maar geen topplaat wat mij betreft. Ik heb dit album en deze versie dan ook niet.

Als je op internet zoekt zul je zien dat de andere dvd-a's van hem vaak redelijk goedkoop te krijgen zijn.

Ik bedoel hiermee niet de cd/dvd-a combinaties (oudere heruitgaves zoals "Live at Massey Hall", of recentere zoals "Living With War" e.d) maar deze 4 oudere albums:

On the beach

Re-ac-tor

Hawks & Doves

American Stars 'n Bars

Daarop staat elk album in stereo in twee versies:

Voor dvd-audio spelers in 176kHz/24bit,

voor alle dvd-spelers in LPCM 48kHz/24-bit

Geen extra's of bewegende beelden, alleen de teksten zijn zichtbaar (maar het beeld kan natuurlijk ook gewoon uit).

Ze klinken in beide versies alle vier erg fraai in vergelijking met hun op andere media verschenen broertjes.