Jump to content

Receiver bij dali set.

stefankelevra
 Share

Recommended Posts

Hallo ieder!

Ik ben van plan de volgende speakers van dali aan te schaffen,

concept 6 (2x front)

concept center (1x)

concept 2(2x surround)

Mocht ik behoefte er toe hebben dan misschien nog een sub, wat ik niet denk nodig te zijn.

Nu heb ik dus een 5.1 aansturing nodig, geen 7.1.

Ik wil graag dts-hd als optie erin hebben.

Ook moet de receiver hdmi processing leveren, omdat ik geen zin heb om meer kabels aan te sluiten als nodig.

Minimaal 3hmi in aansluitmogelijkheden.

Ik zit op een budget van 500 euro, valt echt minimaal te rekken mocht het nodig zijn.

Na een hoop uitzoeken kom ik uit tussen de volgende receivers die me wel intresant lijken;

de denon avr-1610 vind ik erg intresant, het enige waar ik zelf met mijn minimale kennis op het gebied van receivers over struikel is de watt per speaker, kan deze de bovengenoemde speakers wel aansturen?

Dan heb je het baasje hierboven, de denon avr-1910, deze heeft meer watt de speaker maar voor de rest betaal ik dan voor een hoop opties die niet inresant voor me zijn, met name de upscaling mogelijkheid waar ik niks mee zal doen en de 7.1.

Ook heb ik gekeken naar de marantz sr5004, deze gaat ruim over mijn budget heen en is dus niet de favoriet, maar als de denon 1610 dus geen optie blijkt dan denk ik dat het tussen deze en de 1910 gaat aangezien ze beiden bijna voor dezelfde prijs te verkrijgen zijn.

Toch is de watt per speaker hierbij hoger bij de denon.

Iemand tips, aanraders of eventueel receivers die ik ook zou moeten bekijken in deze prijsklasse?

Ik zoek een wat 'warmere" receiver. In ieder geval bedankt voor de gedane moeite mocht je dit lezen. ;)

Hallo ieder!

Ik ben van plan de volgende speakers van dali aan te schaffen,

concept 6 (2x front)

concept center (1x)

concept 2(2x surround)

Mocht ik behoefte er toe hebben dan misschien nog een sub, wat ik niet denk nodig te zijn.

Nu heb ik dus een 5.1 aansturing nodig, geen 7.1.

Ik wil graag dts-hd als optie erin hebben.

Ook moet de receiver hdmi processing leveren, omdat ik geen zin heb om meer kabels aan te sluiten als nodig.

Minimaal 3hmi in aansluitmogelijkheden.

Ik zit op een budget van 500 euro, valt echt minimaal te rekken mocht het nodig zijn.

Na een hoop uitzoeken kom ik uit tussen de volgende receivers die me wel intresant lijken;

de denon avr-1610 vind ik erg intresant, het enige waar ik zelf met mijn minimale kennis op het gebied van receivers over struikel is de watt per speaker, kan deze de bovengenoemde speakers wel aansturen?

Dan heb je het baasje hierboven, de denon avr-1910, deze heeft meer watt de speaker maar voor de rest betaal ik dan voor een hoop opties die niet inresant voor me zijn, met name de upscaling mogelijkheid waar ik niks mee zal doen en de 7.1.

Ook heb ik gekeken naar de marantz sr5004, deze gaat ruim over mijn budget heen en is dus niet de favoriet, maar als de denon 1610 dus geen optie blijkt dan denk ik dat het tussen deze en de 1910 gaat aangezien ze beiden bijna voor dezelfde prijs te verkrijgen zijn.

Toch is de watt per speaker hierbij hoger bij de denon.

Iemand tips, aanraders of eventueel receivers die ik ook zou moeten bekijken in deze prijsklasse?

Ik zoek een wat 'warmere" receiver. In ieder geval bedankt voor de gedane moeite mocht je dit lezen. ;)

Ik ben van mening dat in deze prijsklasse het nauwelijks iets uitmaakt welke receiver je koopt. Ze zijn voor 90% identiek aan elkaar, ze zitten vol met 3rd party spullen die in al deze receivers gebruikt wordt, met enkel wat ontwerpverschillen in de eindtrappen. Deze verschillen zijn onderling niet zo heel groot. De opmerkingen over warmer/scherper etc zijn grotendeels gebasseerd op (voor)oordelen die op een merk van toepassing is en meestal gebasseerd op stereo-apparatuur uit het verleden. Verschillen tussen (analoog) stereoapparatuur is aanzienlijk groter dan tussen de digitaal gebaseerde receivers.

Ik ben van mening dat in deze prijsklasse het nauwelijks iets uitmaakt welke receiver je koopt.

kan ik na een luistertocht langs divers AVreceivers wel min of meer beamen, of je kiest voor features of je kiest voor de aller dikste voeding, in het laatste geval heb je een kleine kans dat de opgegeven vermogens voor alle kanalen worden waargemaakt ipv voor een enkele.

Op m'n strooptocht heb ik wel gemerkt dat het in de HT wereld nog gekker is dan in de hy-end, voor eenvoud en kwaliteit betaal je absoluut de hoofdprijs. En als je niet voor de eenvoud gaat kan het zomaar zijn dat je de zelfde "processor" drie maal ongebruikt in je keten hebt zitten.

... ik zie daar nog wel wat gaten in de markt.