Guest KT88 Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 [.....]Een rondom-spreidend en uiterst dynamisch (slag)instrument zoals de piano (sorry: vleugel, natuurlijk!), kan natuurlijk nóóit realistisch in de luisterruimte worden neergezet door een bundelende vliesspeaker met een zeer beperkte dynamiek...[.....] Beste Spido, Wat dynamisch bereik betreft heb je gelijk, dat doet zo'n Maggie wat minder dan een goede conus-speaker. Bundeling ervaar ik hier niet echt, maar misschien let ik op heel andere dingen dan jij. Voor mij is de klankbalans, het timbre enorm belangrijk en dat doet een (grotere) Maggie dan wel weer erg goed. Daarvoor vergeef ik ze graag hun (vele) feilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Wat dynamisch bereik betreft heb je gelijk, dat doet zo'n Maggie wat minder dan een goede conus-speaker. Toch eens een full-ribbon Apogee gaan proberen Sander!? Zelfs met die 30Watt KT90 buizengebakkies hier doen die kleine Stage's hier niets onder voor de verbouwde Helicon 400's qua dynamisch bereik. Enige minpunt van de Apogee's tov de Dali's vind ik de kickbass, die wat minder stevig is bij de Apogee's. .....en dan weet ik sinds kort dat een Scintilla die kickbass nog weer een stuk beter doet. Zelfs zo goed dat de Dali's het echt niet veel beter doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Hi Michel, Ik ben een tijdje geleden erg dom geweest door een set Duetta Sigs te laten lopen voor een werkelijke flutprijs. Zelfs al had ik de panelen moeten (laten) vernieuwen was het nog een koopje geweest......... Maar ik ben tevreden met de Maggies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juli 2010 Report Share Posted 7 juli 2010 Hi Michel, Ik ben een tijdje geleden erg dom geweest door een set Duetta Sigs te laten lopen voor een werkelijke flutprijs. Zelfs al had ik de panelen moeten (laten) vernieuwen was het nog een koopje geweest......... Maar ik ben tevreden met de Maggies. Da's idd dom. De laagunits hoeven vaak alleen aangespannen te worden, en ook al zouden de mid/hoog units vervangen moeten worden ben je daar nog maar €375,- + invoer = max.€500,- voor kwijt.(vervangen en opspannen zou ik voor je kunnen doen in een uur per kant. Zelf doen als je niet weet wat te doen is een crime, en kost je minstens 3 uur per kant, en héél veel geduld, maar dat laatste is aan jou wel besteed. ) Opspannen van de laagunits moet je echt niet zelf aan beginnen als je niet weet wat je doet. Dat moet je eerst een keer goed uitgelegt worden en moet je dan ook goed opletten hoe dat gebeurd, maar als je dat eenmaal gezien hebt is ook dat een eitje. Vervangen van de laagunits is vaak lastiger. Die dingen worden niet aan iedereen geleverd. Hier in NL officieel slechts één geldwolf, en die rekend 6X de prijs die hij ervoor betaald + het inbouwen. Onofficieel worden ze ook nog aan een tweede persoon geleverd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 (...) Hiermee geef je wel heel erg duidelijk te kennen dat je werkelijk nog nooit een goede Magnepan of Apogee beluisterd hebt.(...) Beste Miracle, Dat klopt. Ik heb inderdaad wel veel Magnepans en Apogees beluisterd (en ook Quads, Martin Logans, Acoustats en nog veel meer), maar nooit goéde! (De enige vliesspeakers die ergens op léken, waren kolossale en uiterst kostbare hybride systemen van de Amerikaanse firma Beveridge.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Als we dan toch bezig zijn.... vergeet Genesis Advanced Technologies niet in dit rijtje Dat geeft de term dynamisch bereik een wat andere inhoud . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Goh, het gaat geleidelijk van een gehoor onderzoek via een piano onderzoek over in een vlies onderzoek Dat zal me een rapport worden dadelijk. Overigens is er geen serieus musicus die een vleugelpiano een vleugel zal noemen. Dat blijft gewoon een piano. Volgens mij zijn er ook geen vleugelconcerten ooit geschreven. Nou ja, of je moet dat gedoe van Nelis Diamant met zijn Jonathan Livingston Seagull voor ogen hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Overigens is er geen serieus musicus die een vleugelpiano een vleugel zal noemen. Dat blijft gewoon een piano. Volgens mij zijn er ook geen vleugelconcerten ooit geschreven. Nou ja, of je moet dat gedoe van Nelis Diamant met zijn Jonathan Livingston Seagull voor ogen hebben. Tuurlijk. Als twee pianisten het over hun piano hebben zullen ze vragen "is dat een vleugelpi-a-noo?", serieuze musici zijn nooit lui/effici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 juli 2010 Report Share Posted 8 juli 2010 Tuurlijk. Als twee pianisten het over hun piano hebben zullen ze vragen "is dat een vleugelpi-a-noo?", serieuze musici zijn nooit lui/effici Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 Bijzonder is, dat onze eenvoudige Zimmermann piano beter klinkt dan welke vleugel op een stereoset, hoe goed dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 Tsja Hans, da's zonder compressie h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 Tuurlijk. Als twee pianisten het over hun piano hebben zullen ze vragen "is dat een vleugelpi-a-noo?", serieuze musici zijn nooit lui/efficiënt in hun taalgebruik.. Ah, de ervaringsdeskundige......... Maar jij zit toch meer in het circuit van de barpiano's? Als ik nog eens advies nodig heb over zuigen en sarcasme kom ik wel bij jou aankloppen, jij bent de ervaringsdeskundige bij uitstek Zeg sjacherijn...............??? Zal de warmte wel zijn.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 Bijzonder is, dat onze eenvoudige Zimmerman piano beter klinkt dan welke vleugel op een stereoset, hoe goed dan ook. Hee zeg, mijn man heet Zimmermann Zo eenvoudig is dat niet! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 juli 2010 Report Share Posted 9 juli 2010 Bijzonder is, dat onze eenvoudige Zimmerman piano beter klinkt dan welke vleugel op een stereoset, hoe goed dan ook. Hee zeg, mijn man heet Zimmermann Zo eenvoudig is dat niet! M rc Precies... met twee ennen... Familie van..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 juli 2010 Report Share Posted 10 juli 2010 Als we dan toch bezig zijn.... vergeet Genesis Advanced Technologies niet in dit rijtje Dat geeft de term dynamisch bereik een wat andere inhoud . Beste Midcall, Je hebt gelijk! Ik zal de fout onmiddellijk herstellen: Beste Miracle, Dat klopt. Ik heb inderdaad wel veel Magnepans en Apogees beluisterd (en ook Quads, Martin Logans, Acoustats, Genesis Advanced Technologies en nog veel meer), maar nooit goéde! (De enige vliesspeakers die ergens op léken, waren kolossale en uiterst kostbare hybride systemen van de Amerikaanse firma Beveridge.) Overigens ben ik van oordeel dat een vleugel veel geschikter is als barpiano dan een staande piano: er kunnen immers veel meer pilsjes, wijntjes en/of (tap)danseresjes op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 juli 2010 Report Share Posted 10 juli 2010 Genesis Advanced Technologies dat heeft totaal niks met muziek te maken dat kinkt great en big dat is iets voor mensen die never naar een live concert zijn geweest Spido ,tussen luisteren en spelen is een groot verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Als we dan toch bezig zijn.... vergeet Genesis Advanced Technologies niet in dit rijtje Dat geeft de term dynamisch bereik een wat andere inhoud . Beste Midcall, Je hebt gelijk! Ik zal de fout onmiddellijk herstellen: Beste Miracle, Dat klopt. Ik heb inderdaad wel veel Magnepans en Apogees beluisterd (en ook Quads, Martin Logans, Acoustats, Genesis Advanced Technologies en nog veel meer), maar nooit go Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Een rondom-spreidend en uiterst dynamisch (slag)instrument zoals de piano (sorry: vleugel, natuurlijk!), kan natuurlijk nóóit realistisch in de luisterruimte worden neergezet door een bundelende vliesspeaker met een zeer beperkte dynamiek... Beste Miracle, Dat klopt. Ik heb inderdaad wel veel Magnepans en Apogees beluisterd (en ook Quads, Martin Logans, Acoustats, Genesis Advanced Technologies en nog veel meer), maar nooit goéde! (De enige vliesspeakers die ergens op léken, waren kolossale en uiterst kostbare hybride systemen van de Amerikaanse firma Beveridge.) http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=5144&view=findpost&p=112440 "Beste Ron, Laat het allereerst duidelijk zijn dat ik de magnepan een voortreffelijke luidspreker vind. Ik heb dat eerder geschreven, en daar doe ik - ondanks jouw hatelijkheid en ondanks de kleingeestigheid van sommige anderen - niets aan af. Okay, het diepste laag ontbreekt. Er zijn de plaatsingsproblemen die inherent zijn aan de dipoolluidspreker. En de belastbaarheid is niet al te groot. Maar bij juiste opstelling kun je op realistisch niveau genieten van een weergave die gekenmerkt wordt door helderheid, doortekendheid, fasereinheid, duidelijkheid, impulsvastheid en vanzelfsprekendheid. (Een aantal woorden dat eigenlijk min of meer hetzelfde bedoelt te zeggen.) En vooral bij de types met echte ("full") ribbons is er een subliem doortekend hoog. (Dit alles natuurlijk alleen bij niet door jou verklooide maggies...) Ik zal me niet verlagen tot jouw mentaliteit, en ik zal de magnepan dus niet afkatten omdat ik jou niet mag. Maar het hoog zou inderdaad uit een puntbron moeten komen. Alleen dàn kan een piccolo, een triangel, of een belletje bijvoorbeeld, goed in het geluidsbeeld worden geplaatst." Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Genesis Advanced Technologies dat heeft totaal niks met muziek te maken dat kinkt great en big dat is iets voor mensen die never naar een live concert zijn geweest Spido ,tussen luisteren en spelen is een groot verschil Misschien eerst even de moeite nemen ergens naar te luisteren voor je er een oordeel over velt, dan komt het wellicht iets zinniger over . Tenminste, dat is de mening van een Genesis eigenaar die zo'n 20 concertjes per jaar bezoekt en altijd moet glimlachen bij de clich Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 juli 2010 Report Share Posted 13 juli 2010 Een rondom-spreidend en uiterst dynamisch (slag)instrument zoals de piano (sorry: vleugel, natuurlijk!), kan natuurlijk n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 14 juli 2010 Report Share Posted 14 juli 2010 Een voortreffelijke luidspreker, inderdaad! Maar om nou te zeggen dat ie echt góed is... Elke luidspreker is een compromis. Alleen doen sommigen méér concessies dan anderen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 juli 2010 Report Share Posted 14 juli 2010 Midcall,Genesis bouwt indrukwekkende speakers en daar is ook een mark voor, maar de mensen hebben het niet in de gaten dat het beeld groter is t.o.v. van het origineel Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 juli 2010 Report Share Posted 14 juli 2010 .... en altijd moet glimlachen bij de clichématige vooroordelen die enkele mensen hebben als ze grote speakers zien. Je kent ze wel, van het niveau 'jeetje, die zijn groot, hoeveel watt zijn ze wel niet?' Dat heb ik nou ook. Wanneer ze mijn luidsprekers horen, merken ze op dat er eigenlijk helemaal niet zoVEEL laag uit komt en ze ook niet overdreven "hard" gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 juli 2010 Report Share Posted 14 juli 2010 Het voordeel van een grote speaker (lees grote woofer, 15" of meer) is het gemak (lees lage vervorming) waarmee de lage tonen de ruimte inrollen. Toch kan dat heel subtiel zijn. Even los van akoestiek problemen en bewuste overdreven bassen door te vette BR afstemming natuurlijk. Natuurlijk heb je daar bij muziek met een blokfluit niet zoveel aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts