Jump to content

hifishow Beeld en Geluid 2010 in Antwerpen

performance
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Aanstaande weekend wordt de hifishow Beeld en Geluid 2010 in Antwerpen gehouden. Deze show wordt al voor het 6e jaar georganiseerd.

10 interessantste beurstopics

1. 3D beeldweergave

2. Stereoweergave

3. Draaitafels en accessoires

4. Stroomverbetering

5. Akoestische behandeling luisterruimte

6. Multimedia

7. Home cinema systemen

8. High Definition beeld

9. Multiroom

10. Verkoop van lp

ik wil eventueel naar de hifi show Beeld en Geluid 2010 in Antwerpen gaan maar wat is verschil met Vad in Veldhoven welke is beter.

Heb jij ooit slechter meegemaakt dan de VAD? Ik niet. Daardoor schat ik de B&G in Antwerpen beter dan de VAD.

VAD = Veel te druk om fatsoenlijk te kunnen luisteren, tenzij je het voor elkaar krijgt om Type 'O Negative oid op te zetten.

VAD = Veel te kleine, slecht ge

Dan ga zaterdag naar Antwerpen, Miracle bedank voor de tips, ik laat me verassen,

VAD is voor mij altijd een uitje geweest dat was ook met Hy-end Frankfurt ook daar vond ik niks aan maar de champagne was lekker :D

Dan ga zaterdag naar Antwerpen, Miracle bedank voor de tips, ik laat me verassen,

VAD is voor mij altijd een uitje geweest dat was ook met Hy-end Frankfurt ook daar vond ik niks aan maar de champagne was lekker :D

Wol

Bij ons in Belgi

@Stefk, die recensies in audiovideo2day zijn die betrouwbaar!!!Of is het van e..... :rolleyes:

eerlijk gezegd geen idee wol

audio... is de opvolger van het in zware ruzie ter ziele gegaan audioforum

ben op beiden zelden geweest

ik vond het eens de moeite de beurs in ter elst

ik ben ook nog niet vertrouwd met al die merken en bepaalde systemen.

Ik geef op een beurs graag mijn ogen de kost + ik sla soms een praatje over produkten die binnen mn budget en smaak vallen. of ik hoor iets interessant en vraag dan uitleg over hoe het in mijn thuissituatie zou zijn

Gr

Stef

Hi,

Ik ben gisteren 6 maart naar de Beeld en Geluid show geweest. De show werd gehouden in een Hotel alsmede in het tegenoverliggende congresgebouw. Het was een schitterende, droge en zonnige lentedag. Ik ben eerst naar het hotel gegaan en daar werd ik onthaald door een mooie Belgische dame die mij wat info verschafte over de show.

In een groot aantal hotelkamers stond apparatuur opgesteld van verschillende importeurs/dealers. Ook op de begane grond stond het e.e.a. klaar om te bekijken. De kamertjes op de 1e en 2e verdieping waren over het algemeen niet al te groot maar akoestisch toch wel een stukje beter dan die bij de VAD show. Het was ook bij lange na niet zo druk!

Wat me zo in het algemeen opviel was het grote aanbod van Lyngdorf apparatuur :D

Joenit was aanwezig met Totem en Einstein apparatuur in de vorm van versterking en een cd-speler, maar gek genoeg werd er niet gedemonsteerd met een Rega draaitafel. Gemiste kans wat mij betreft en dat ben ik niet gewend van Joenit.

Het klonk wel aardig maar ben maar even binnen geweest.

In het achterste kamertje op de 2e verdieping stond de duurste AVID draaitafel compleet met Sonneteer apparatuur en speakers van Penaudio. Erg mooie tafel. Het klonk echter niet zo goed maar de ruimte was erg klein waardoor het e.e.a. niet echt uit de verf kwam.

Ergens in het midden een kamertje met vintage apparatuur, waaronder een zeer flink uit de kluiten gewassen Onkyo eindbak uit de Integra serie gemaakt in 1984. Wow wat een bak, met van die mooie houten zijpanelen. Volledig gereviseerd, 2 mooie VU meters, 2x 50 watt klasse A en iets van 2x300 watt of meer aan 8 ohm klasse AB. Deze eindbak was verbonden aan een voorversterker en cd speler uit de Integra serie en 2 Klipsch horn speakers uit de jaren 80. Model weet ik niet meer. Van die grote vierkante kasten en niet echt mooi om te zien. Helaas heb ik deze set niet beluisterd. In dezelfde kamer stond nog een kleinere set met een paar Celestion 3 weg gesloten speakers (type Denton/Diton???) uit de jaren 70 aangesloten op een Magnum Dynalab geintegreerde versterker, Thorens TD160 met een modern Ortofon Vinylmaster mm element (black) en een moderne Cambridge 640 phono versterker. Popmuziek uit de jaren 80 werd gespeeld, Joe Jackson onder andere. Ja hoe klinkt dat. Best lekker eigenlijk, warm, pakkend en helder. Aspecten als diepte, ruimte en alles wat tegenwoordig wel een issue is, is nauwelijks aanwezig maar wat maakt het uit er klonk muziek en dat voor nauwelijks 500 euro.

Op de begane grond heb ik een hele tijd staan te lullen met Hannes de Meester van HD MASTER, zeg maar de Belgische tegenhanger van ITC home theater uit Emmeloord. Alles wat met ISF caliberatie van tv schermen te maken heeft. Er werd gedemonstreerd hoe een grey scaling werd uitgevoerd met apparatuur van Datacolor. De Eye one sensor en de prachtige software die daar bij hoort. Man man wat vind ik dat boeiend!! Ik ben zelf ook in het bezit van het Colorvision Spyder TV pakket voor calibratie. Werkt best aardig alleen kan ik niet of nauwelijks wat veranderen in het service menu van mijn Sony 4210 LCD tv om de boel te calibereren zonder de kans te lopen dat het toestel geen beeld meer geeft :D Echt die afstelling van de white balance is heel apart en zeer omslachtig. Gelukkig zit de fabrieksinstelling cinema en kleur temperatuur warm 2 al vrij dicht bij het ideaal D65. Toch wil ik het nog eens zelf optimaal instellen zonder zo'n ISF caliberatie van toch al snel 250 euro!

In het congrescentrum werd ik onthaald door een misschien nog wel mooiere Belgische dame :rolleyes:

Clearaudio was aanwezig in combinatie met Opera speakers. Ondanks de grote ruimte en kleine speakers klonk het verrassend lekker en muzikaal. Er werd gedemonstreerd met de nieuwe CA Concept draaitafel voorzien van een arm met magneetlagering, dat ding zweeft gewoon. De stem van leonard Cohen klonk echt aangrijpend en zeer overtuigend.

In de grote ruimte daarnaast stond apparatuur van XTZ sound in balance, in combinatie met Lyngdorf en hun eigen apparatuur. Er was sprake van roomcorrectie maar ik vond het verrassend goed klinken en zeker niet levensloos. De grootste en duurste speakers van dit merk stonden opgesteld, de XTZ 100.49, en die klonken in mijn oren erg goed, schoon, helder en strak. En dat voor "maar" 2000 euro per stuk voor kasten van zeker 1,2m hoog, 50 cm breed en 60 cm diep. Er zaten drivers in van het duurste soort. Het zag er bovendien erg goed uit. Het laag ging me daar een partij diep, wow. Het klonk wel ietjes technisch misschien. Oh Yeah van Yello klonk top. Zie http://www.xtz.se/se/produkter/hogtalare/divine

Adam professional audio klonk nu wel goed i.t.t. bij de VAD show. Wellicht iets te clean voor mijn smaak, maar een machtig geluid.

De set met de grootste Klipsch speakers en Guzma draaitafel kon mij ook wel bekoren.

Tot zover.

Robin

Guest Heino

Ook ik ben geweest met een groep vrienden.

De sfeer is er elk jaar prima en je kunt op je gemakkie luisteren en wat vragen als dat nodig is.

Vele kamers hadden een Lyngdorf RoomCorrector (of hoe heet zo'n ding) in gebruik. Bij Solosound lieten ze horen hoe de akoestiek is zonder zo'n ding en dat viel h

Ook ik ben geweest met een groep vrienden.

De sfeer is er elk jaar prima en je kunt op je gemakkie luisteren en wat vragen als dat nodig is.

Vele kamers hadden een Lyngdorf RoomCorrector (of hoe heet zo'n ding) in gebruik. Bij Solosound lieten ze horen hoe de akoestiek is zonder zo'n ding en dat viel h