marc b Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Kwam deze site tegen. http://hifi-eshop.com Je moet vooruit betalen. Is dit oplichting of een filantropische instelling voor audiofielen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Company Profile - PreOwned Audio Reseller Our company is based in Budapest, Hungary, European Union. We have created a young team which tries to offer professional services and the best products at the lowest prices on the market. You may find our products profile markets as eBay and Audiogon. Our feedback recommends us. Tis 2e hands spul. Budapest is wel een mooie stad. Gewoon een busje huren Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 5 maart 2010 Author Report Share Posted 5 maart 2010 Dat het 2de hands is begrijp ik, maar dat het voor 1/3 of de helft van de gebruikelijke prijzen verkocht wordt niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Oppassen lijkt me , wat te mooi is om waar te zijn is meestal ook niet waar , waarom zou iemand iets ver onder de marktprijs verkopen ? Ik zou de transactie in ieder geval nooit via het internet doen gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 wel "toevallig"dat ze alleen de dure modellen hebben. en ook geen kabels. site ziet er wel netjes uit. ik zou me er niet aan wagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 5 maart 2010 Report Share Posted 5 maart 2010 Die Audio Note monoblokken zijn verhoudingsgewijs erg goedkoop. Zijn toch gauw 3x zo duur normaal gesproken. Ik zou er heenrijden en boter bij de vis, amders niet. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 De zoveelste 2dehands audioverkoper uit Budapest. Alle voorgaande bleken oplichters te zijn, dus met deze zou ik ook zeer terughoudend zijn, en wanneer je iets van ze wil kopen ze voorstellen dat je het op komt halen en bij afname betaald. 10 tegen 1 dat je het niet op kunt komen halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 6 maart 2010 Author Report Share Posted 6 maart 2010 Of je mag het komen afhalen en dan loop je met een bak geld de verkeerde steeg in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Of je mag het komen afhalen en dan loop je met een bak geld de verkeerde steeg in? Inderdaad ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Als je het zeker wilt weten kan je het checken via een fabrikant, waarvan deze site spullen van verkoopt. Zo zie ik Sonus faber staan en ik weet haast zeker dat Sonus faber niet doet aan dit soort shops. Dus m.a.w. als je Sonus faber zou emailen erover en navraag zou doen, dan is de dikke kans dat men zegt dat het geen offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 6 maart 2010 Author Report Share Posted 6 maart 2010 De leveranciers kunnen er weinig aan doen daar het om 2de hands apperatuur gaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat ook zo. denk eens aan jou en wilma en zeg dat nu nog eens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Jij weet best wat ik bedoel. Om alle twijfel weg te nemen zal ik eraan toevoegen: "zodra het om geld gaat". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Op HTforum liep een soort gelijke discussie al een tijdje http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=94467.0 Zeer waarschijnlijk dezelfde figuren die hier achter zitten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Jij weet best wat ik bedoel. Om alle twijfel weg te nemen zal ik eraan toevoegen: "zodra het om geld gaat". Gelukkig wordt dat niet altijd bewaarheid... Ons aller KeesW heeft ooit een dure eindversterker uit Hongarije over laten komen, ik weet echter niet of het bij deze firma is geweest, ik wil alleen maar aangeven dat het niet allemaal 'list en bedrog' is. Het kwam perfect en zonder problemen aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bril12 Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Als je het zeker wilt weten kan je het checken via een fabrikant, waarvan deze site spullen van verkoopt. Zo zie ik Sonus faber staan en ik weet haast zeker dat Sonus faber niet doet aan dit soort shops. Dus m.a.w. als je Sonus faber zou emailen erover en navraag zou doen, dan is de dikke kans dat men zegt dat het geen offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 6 maart 2010 Report Share Posted 6 maart 2010 Een beetje raar inderdaad als het zo is , overigens vind ik de amatis mooier qua uiterlijk dan zijn opvolger . Wat de topicstarter zou kunnen doen is in hongarije het serie nummer en zoveel mogelijk over de vorige eigenaar/historie opvragen , vervolgens hetzelfde doen bij de de fabrikant cq importeur/dealer komt dit aardig overeen dan ben je al een stap verder . Ik zit met hetzelfde probleem , ik zit er over te denken om misschien bij krellfan (peter) een 2 e hands krell te gaan aanschaffen heeft iemand naast "midcall" beetje rare naam arjen wel eens met hem zaken gedaan , maw goed adresje ? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 7 maart 2010 Author Report Share Posted 7 maart 2010 een kennis van my wel Is wel betrouwbaar volgens mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 maart 2010 Report Share Posted 7 maart 2010 Volgens mij kun je dit soort zaker beter van een particulier kopen. Zeker als de originel rekening nog aanwezig is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viking Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 Een whois op de domein hifi-mall.com en hifi-eshop.com geven bijna identieke resultaten. Alle adressen blijken amerikaans te zijn. En waarom zouden je dan twee 2de hands winkels in Budapest willen oprichten? Ik zoEen whois op het domein hifi-mall.com en hifi-eshop.com geven bijna identieke resultaten. Alle adressen blijken Amerikaans te zijn. En waarom zouden je dan twee 2de hands winkels in Budapest willen oprichten? Ik zou zeggen: "STAY AWAY". Op een Noorse forum was er wat onderzoek ivm hifi-mall.com vorig jaar en de conclusie was dat het zwendel was. Men had contact gemaakt en gevraagd om adres. Postcode bleek niet te bestaan. Iemand had met kennissen (met highend belangstelling) gechecked en niemand had van het bedrijf gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 www.hifi-mall.com = www.hifi-eshop = SCAM Dit om een googlesearch wat duidelijker te laten maken. Dit soort oplichtingspraktijken zit niemand op te wachten. Nu zijn de prijzen op die sites belachelijk laag, maar wat nu als er eentje van die gasten w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 Wat natuurlijk ook kan.... je boekt je geld over op mijn rekening. Ik stuur ook niks. Dus dat maakt geen verschil. Het verschil isig dat ik niet zeg dat ik iets verkoop... Ik durf zoiets niet aan hoor. Dat van die serie nummers vind ik wel een goeie.. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 maart 2010 Report Share Posted 11 maart 2010 Een whois op de domein hifi-mall.com en hifi-eshop.com geven bijna identieke resultaten.Alle adressen blijken amerikaans te zijn. En waarom zouden je dan twee 2de hands winkels in Budapest willen oprichten? Ik zoEen whois op het domein hifi-mall.com en hifi-eshop.com geven bijna identieke resultaten. Alle adressen blijken Amerikaans te zijn. En waarom zouden je dan twee 2de hands winkels in Budapest willen oprichten? Ik zou zeggen: "STAY AWAY". Op een Noorse forum was er wat onderzoek ivm hifi-mall.com vorig jaar en de conclusie was dat het zwendel was. Men had contact gemaakt en gevraagd om adres. Postcode bleek niet te bestaan. Iemand had met kennissen (met highend belangstelling) gechecked en niemand had van het bedrijf gehoord. Alle wat je via whois vindt, zijn gegevens van het bedrijf dat de site host, in dit geval is het een Duitse host http://www.1und1.de/ Dit zegt dus niet zo heel erg veel, zinniger is het inderdaad te zoeken naar lieden die ervaring hebben met de zaak in Budapest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 26 september 2010 Author Report Share Posted 26 september 2010 volgens mij hebben ze een nieuwe site geopend die ook op hear adverteerd www.highend-store.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts