Jump to content

Blue Amp "the Blue"

symfo
 Share

Recommended Posts

Hier wist Ik zelfs niets van. :blink:

Zag op de site van Audioselektief dat er een nieuwe "instap" Blue Amp Phonotrap aan zit te komen.

Wordt hoop ik op de analoog show gepresenteerd.

Toch?????? :huh:

Ben razend benieuwd

Hier wist Ik zelfs niets van. :blink:

Zag op de site van Audioselektief dat er een nieuwe "instap" Blue Amp Phonotrap aan zit te komen.

Wordt hoop ik op de analoog show gepresenteerd.

Toch?????? :huh:

Ben razend benieuwd

Deze keer had ik een vingertje in de pap, de naam leek mij wel toepasselijk, In the Blue,into the Blue,Blue is a beautifull color ( My color ; ) )

Dus The Blue.

Verder wordt hij symetrisch, met minimaal 3 x instelbare gain en ook minimaal 3 x instelbare weerstanden deze wordt geintroduceerd 9 en 10 april op de analoog show/meeting de phono versterkers worden in dezelfde behuizing geplaatst van de sUR zUR dus de sur zur en de Blue de aanwezigen mogen aangeven welke van de twee beter klinkt.

De prijs van de The Blue zal in de buurt komen van 1600,00 Euro

MvG,

Haudio

Ben benieuwd! Een symmetrische ingang op een phonopre van 1600 euro is een first voorzover ik weet.

Beste KT88,

Dan is het misschien ook belangwekkend dat JK er eentje aanbiedt voor € 849,- ?

Er is een nieuwe Phono voorversterker in ontwikkeling, de JK Smart Phono. De platenspeler kan zowel gebalanceerd als ongebalanceerd worden aangesloten op deze nieuwe phono versterker. Intern kan de Smart Phono worden aangepast aan zowel een MM als een MC element.

De verkoopprijs is Euro 849,-

Smart%20Phono.jpg

Smart%20Phono1.jpg

http://www.jkacoustics.nl/portal/index.php...&Itemid=167

En die zal Johan, of Marthijn, dus helemaal voor je aanpassen ook nog...

Allright, mijn kennis van de markt is dus erg slecht. :ph34r:

Met je kennis van de markt is niks mis mee. Je hebt alleen soms teveel aan je hoofd en hierdoor wel eens iets vergeet. ;)

Als je ff nadenkt, dan weet je dat ik de Aqvox hier een poosje in huis hebt gehad en onlangs weer heb teruggebracht.

Aqvox is een goede phonoamp, zeker op de gebalanceerde ingang. Ik zou er prima mee kunnen leven, als ik niet het onderste uit de kan zou willen hebben.

@ Haudio,

Ik ben heel benieuwd naar de Blueamp The Blue, maar dat zal jezelf ook wel zijn. :D

In ieder geval is het jullie gelukt om vele leuke wereld/europsese/ benelux primeurs te krijgen op de komende Analoogshow.

BlueAmp maakt dan het complete plaatje voor de show dan wel helemaal af.

Ik heb er nu al zin in.

Is een gebalanceerde ingang niet alleen interesant als de hele phono pre gebalanceerd is opgebouwd. Volgens mij kan je van een gebalanceerd signaal met een simple stukje electronica weer een a symetrisch signaal maken.

Of zie ik nu wat over het hoofd?

Guest KT88

Klopt Mordante, maar aan de zeer gevoelige MC ingang heeft een symmetrische ingang beslist veel voordelen.

De meeste gebalanceerde phonostages die ik ken (ik zal jullie vast voor zijn) zijn gebalanceerd in, dan een verschiltrap en vervolgens wordt het signaal door een enkele, dus a-symmetrische schakeling verwerkt.

Als ik bovenstaande informatie goed interpreteer heeft de "Blue" een geheel gebalanceerde signaalweg en da's best bijzonder.

Is een gebalanceerde ingang niet alleen interesant als de hele phono pre gebalanceerd is opgebouwd. Volgens mij kan je van een gebalanceerd signaal met een simple stukje electronica weer een a symetrisch signaal maken.

Of zie ik nu wat over het hoofd?

Het enige wat gebalanceerd doet is brom onderdrukken. Dat is met name belangrijk bij de ingang van MC-pre waar de signaal niveaus erg klein zijn. Aan de uitgang telt dat alleen als je lange signaal kabels gebruikt, met name in studio's gaat dat tellen. Of tussen je VV en EV als je je monoblokken direct achter je speakers zet en lange interlinks gebruikt.

Heb je geen last van brom dan is het hele "symmetrisch" verhaal theorie.

;)

Om precies te zijn onderdrukt een nette gebalanceerde ingang alle common mode stoorproducten, dus niet alleen de brom maar ook hoger gelegen frequenties.

In dat "nette" zit 'm nou net de clou natuurlijk, die moet zo weinig mogelijk eigen ruis toevoegen en inderdaad een zeer goede CMRR (onderdrukking van gemeenschappelijke signalen op de plus- en min ingang) hebben (naast een mooie onafhankelijkheid van de voeding, de PSRR).

Da's met discrete elementen nog niet eens zo heel eenvoudig omdat de foutwaarden en offset-spanningen en -stromen zo ongeveer in hetzelfde gebied liggen als de gewenste signaalwaarden.

Die mening deel ik volkomen, blij te ontdekken dat ik hier niet alleen in sta.

En excuses voor mijn vakjargon, het is en blijft moeilijk voor me om dat achterwege te laten.

Symmetrische verbindingen tussen voor- en eindversterkers zijn soms een noodzakelijk kwaad <_<

met andere woorden soms kun je niet zonder symmetrische verbindingen tussen voor- en eindversterkers <_<

Zolang je helemaal geen last hebt van brom blijft het theorie. Tja, tenzij je natuurlijk alles al symmetrisch/gebalanceerd hebt, dan is het een noodzakelijk kwaad.

Gebalanceerd helpt niet bij hoge frequenties, de common mode rejection neemt snel af bij oplopende frequenties bij een gebalanceerde versterker. Voor hogere frequenties ontkom je er niet aan om dat passief aan te pakken en dat kan evengoed met ongebalanceerde ingangen.

Volgens mij hebben we deze discussie al eens gevoerd............

;)

Die mening deel ik volkomen, blij te ontdekken dat ik hier niet alleen in sta.

En excuses voor mijn vakjargon, het is en blijft moeilijk voor me om dat achterwege te laten.

Voor mij geen exucces nodig voor het vak jargon. Misschien dat niet idereen het begrijpt, maar voor diegene die het wel begrijpen is het juist weer een leuk stukje uitleg.

Mijn planning is nog altijd om naar Sneek te gaan in April dus hopelijk ga ik daar de "the blue" meemaken.

Daar heb je wel gelijk in Pjotr maar ik ben ook wel een beetje nieuwschierig waar het verschil in geluid vandaan komt. Ik kan namelijk lang niet alle phono voorversterkers beluisteren dus moet ik wel een pre selectie maken en dat zal ik toch echt moeten doen op een aantal factoren die misschien niet direct van invloed zijn op het geluid. Dingen zoals budget, is de phono pre uberhaupt leverbaar in Nederland. Buizen vs SS een beetje achtergrond info is dus wel zo fijn.

Mijn "vereisten" zijn:

XLR en cinch ingangen

XLR en cinch uitgangen

voldoende gain voor lowoutput MC elementen

instelbare gain

instelbare R

instelbare capasiteit

Sommige dingen zijn natuurlijk bespreekbaar maar buiten de beste combitnatie voor mijn huiduige setup zou het fijn zijn als de pre ook goed klinkt in combinatie met een ander element, arm, platenspeler. En ik denk dat enige technische info daar best bij helpt.

Mijn "vereisten" zijn:

XLR en cinch ingangen

XLR en cinch uitgangen

voldoende gain voor lowoutput MC elementen

instelbare gain

instelbare R

instelbare capaciteit

En dan het liefst aan de buitenkant te wijzigen zonder apparaten open te hoeven maken.