Guest KT88 Posted 19 juli 2010 Report Share Posted 19 juli 2010 Ja, ik had verwacht dat deze zomermaanden wel rustig zouden zijn maar het tegendeel is waar........ De dealers klagen steen en been, maar reparaties gaan altijd door. Ook ligt er nog heel wat ontwerpwerk op me te wachten......... Wat dat potmetergebeuren betreft verwacht ik geen echt schokkende zaken hoor, waarschijnlijk zijn de (interlink) kabelcapaciteit en het Miller-effect in de eerste buis/transistor de voornaamste oorzaken van meetbare verschillen. En de simulator zegt ook zeker niet alles (ik gebruik LT Spice). Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 juli 2010 Report Share Posted 22 juli 2010 Mijn stappenregelaar die zogenaamd van Alps was had de geest gegeven Dat ding had 24 stappen, maar ik gebruikte hem alleen maar 'tussen 9 en 1 uur', en dat zijn maar een paar stapjes Ik had hier nog een schakelaar met 12 stappen liggen, ik heb daar maar een regelaar van gemaakt die precies op maat is voor mijn set. De weerstandswaardes van de oude opgemeten, en weerstanden gekozen zodat de stappen niet te groot zijn en het bereik aan al mijn wensen voldoet. Toch leuk als je voor jezelf iets 'precies op maat' kunt maken Het klinkt gek, maar 12 stappen zijn meer dan genoeg Het gekke is dat hij best wel anders klinkt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts