Jump to content

Manfred Mann's Earth band.

carl
 Share

Recommended Posts

Zaterdagavond deze band bezocht. Manfred is inmiddels 70 . Mick Rogers loopt tegen de 55 en de nieuwe zanger (van Go West fame) is ook 55. Die laatste twee geef je dat in ieder geval niet.

Maar wat een band zeg, wat ongelooflijk musikaal en wat voor een tempo. Het geluid ook superstrak, het leek wel hifi. Het begon met Spirits in de Night en het eindigde met een Medley waaronder Do what Diddy - wat wil je meer!

Prima avond gehad.

70 en nog steed niet met pensioen?? :eek:

In mijn tiener jaren heb "The roaring silence" gekocht (leuk album), maar verder ken ik ze eigenlijk niet. Misschien eens kijken naar een live album.

Maar welke?

1000004000313091.jpg

Leuk dat je ze eens live gehoord/gezien hebt Carl. Ik heb ze altijd een erg muzikale band gevonden die ook het experiment niet uit de weg ging. Eigenlijk hoor je veel te weinig meer van ze.

Ik heb dit album ook nog van ze staan:

peterandthewolf1975.jpg

;)

Niet al het materiaal is (nog) even goed maar "Nightengail bombers"met spirits of the night vond ik heel goed en hetzelfde geldt voor "Angel Station" met oh Carol Oh. Veel gedraaid toen mij dochter nog klein was alweer 24 jaar geleden of daaromtrent.

PS ik ga zoveel mogelijk naar die oude bands toe Zombies, Joan Baez en Nu Manfred Mann . Als ze nog spelen, spelen ze goed is mijn ervaring

Ik heb deze van ze :

Manfred%20mann%20Budapest.jpg

geweldige live versie.

En heel vroeger was ik helemaal gek van dit singletje van Manfred Mann :

Tja, toen werd er nog MUZIEK gemaakt. Kom daar nu nog maar eens om. :D

Spirits in the Nights en Mighty Queen zijn ook geweldige nummers vind ik.

Leuk Carl, dat je ze live heb gezien. En ga zeker naar de oude knarren live, zolang het nog kan en ze er nog zijn op deze aarde.

Hai Onno,

Als ik zo de muziek van mijn zoon van 17 hoor is het wel weer sterk aan verbeteren. Zijn favoriete muziek is trouwens Jimmi Hendrix op dit moment.

Wat ik leuk vind aan Manfred Mann is dat hij eigenlijk een soort bandleider is. Hij heeft steeds goede band samengesteld die pasten bij zijn muzikale ideeen. In zijn concert zit hij eigenlijk in een hoekje te freaken terwijl de anderen op de voorgrond treden.

Zijn muziek vind ik ook heel gevarieerd met allerlei solo's e.d - prima hoor.

Ik heb:

Solar Fire

Nightingales & Bombers

Watch

The Roaring Silence

Angel station

Alles op vinyl...

Wanneer ik er nog meer tegenkom gaan ze ook mee.

Wel mijn muziek eigelijk...

Nightingales & Bombers voor de gelegenheid maar eens opgezet...

:):):)

Helaas geen audiofiele herpersingen Hans.
De meeste zijn dan ook nog uit de tijd dat men standaard al goede exemplaren perste, ook bij lichtgewichten.

"Chance" is overigens ook een mooi album.

Hij heeft zelf mooie nummers gemaakt maar vooral zijn versies van ondermeer Springsteens "Spirits in the Night" en "Blinded by the Light" of Dylans "Mighty Quinn" zijn erg mooi en veel fraaier dan de originelen.

.....

Hij heeft zelf mooie nummers gemaakt maar vooral zijn versies van ondermeer Springsteens "Spirits in the Night" en "Blinded by the Light" of Dylans "Mighty Quinn" zijn erg mooi en veel fraaier dan de originelen.

Goh, dat was ik helemaal kwijt dat het van Springsteen en Dylan was. Alle drie de nummers zijn b