Jump to content

Kef of B&W?

StijnVL
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een surroundsysteem. Dit moet zowel dienst doen als home cinema, maar ook als geluidsinstallatie. 't Moet dus redelijk goed geluid weergeven...

Na heel wat opzoekingswerk, ben ik tenslotte aan het twijfelen tussen 3 modellen, en hopelijk kunnen jullie me helpen bij mijn definitieve keuze... Ik dacht aan:

1. B&W MT10

2. KEF KHT2005.3

3. KEF KHT3005SE (dit is dan wel weer een andere prijsklasse, dus m'n voorkeur gaat eigenlijk uit naar de eerste twee mogelijkheden...

Hopelijk kunnen jullie me wat tips geven om m'n keuze te vergemakkelijken? Wat zouden jullie doen? (Denkelijk komt er een Pioneer versterker (VSX-519) aanhangen.)

Alvast bedankt voor jullie advies!

groetjes,

Stijn.

Hoi Stijn, en welkom op dit forum.

Speakers is wel zo ongeveer het meest persoonlijke wat er in de audioinstallatie zit. Dat word dus heel moeilijk om te adviseren wat voor jou het beste zal zijn dus.

Het beste advies vooral met speakers is en blijft: Zelf gaan luisteren.

Mvg. Miracle.

Hey Miracle,

bedankt! De B&W set heb ik al gehoord in een winkel, de Kef echter nog niet... Die staat ook blijkbaar niet overal als demo... Ik ga morgen op zoek! ;-) (Ondertussen een Focal-set gevonden, die blijkbaar ook heel goed is... En een stuk betaalbaarder... Nu weet ik het helem

Hey Miracle,

bedankt! De B&W set heb ik al gehoord in een winkel, de Kef echter nog niet... Die staat ook blijkbaar niet overal als demo... Ik ga morgen op zoek! ;-) (Ondertussen een Focal-set gevonden, die blijkbaar ook heel goed is... En een stuk betaalbaarder... Nu weet ik het helem

• 2 weeks later...

Hey allemaal,

ondertussen ben ik naar een zaak geweest, die zowel de Kef als de B&W's opgesteld hadden. 'k Heb ze dus goed met elkaar kunnen vergelijken en 't resultaat was wel duidelijk: het geluid uit de B&W's vond ik v

Hallo Stijn,

Ik speel met een surround set van B&W, naamelijk de LM1 en een sub van Yamaha .

Mijn versterker is een oudje van Technics niet meer te krijgen maar die doet het na 10 jaar nog perfect.

Mocht ik zelf gebroken vallen met mijn versterker zou ik voor Marantz of denon gaan maar men speakers zou ik onveranderd houden.

En voor mezelf heb ik een aparte stereo set. Want ik vind dat zijn nog steeds 2 apparte werelden.

Voor stereo werk ik met : Primaluna Prologue One versterker gewoon subliem.

Een draaitafel van ClearAudio , een SACD speler van Marantz de SA8003 , een MD speler Pioneer de MJ-D707 en een paar B&W's namelijk de 601S3.

En ik kan U vertellen die klank is af.

Greetz

Remaster1 :cool2: