Jump to content

Muziek "mis" kopen

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Hey, Tubejack!

Ik zou hem toch nog een keertje luisteren, ik vind het een geweldige cd! (en niet alleen omdat ze bij me in de klas heeft gezeten op de middelbare school)

Haar vocalen werken inderdaad wat theatraal, maar dat vind je vaker bij dit soort kleinkunst. Het kan natuurlijk dat het gewoon je ding niet is...

Greetz,

Lestat

Zojuist weer een hoop cd's besteld (potver, dat wordt, nee is, een verslaving). Als er een bijzit die niet naar mijn zin is zal ik het hier melden. Ik ben ook de beroerdste niet. Zal wel niet zitten in de Arthur Rubinstein-uitvoeringen van Chopin, vermoed ik.

Even wachten tot Miracle. komt melden dat hij nog nooit zulke flutmuziek gehoord heeft. En dat het dus w

Zojuist weer een hoop cd's besteld (potver, dat wordt, nee is, een verslaving). Als er een bijzit die niet naar mijn zin is zal ik het hier melden. Ik ben ook de beroerdste niet. Zal wel niet zitten in de Arthur Rubinstein-uitvoeringen van Chopin, vermoed ik.

Even wachten tot Miracle. komt melden dat hij nog nooit zulke flutmuziek gehoord heeft. En dat het dus w

Tja, dat zit me nog steeds hoog. Reken maar niet dat Miracle. daarop terug komt, dat doet hij nooit. :angry:

Waarom zou ik daar niet op terugkomen Marc?

Ik vind die Passion's nu eenmaal het slechtste wat er ooit op muziekgebied gedaan is.

Heeft volledig niets met emotie te maken, of je moet zieltjes winnen emotie vinden.

Ik zal in het betreffende topic vanavond ook nog wel reageren op wat reacties die het vast los heeft gemaakt. Ik heb niet eerder tijd gehad om te reageren, dus graag je ongefundeerde trieste beschuldigingen even terugnemen.

Gr. Miracle.

Tja, dat zit me nog steeds hoog. Reken maar niet dat Miracle. daarop terug komt, dat doet hij nooit. :angry:

Waarom zou ik daar niet op terugkomen Marc?

Ik vind die Passion's nu eenmaal het slechtste wat er ooit op muziekgebied gedaan is.

Heeft volledig niets met emotie te maken, of je moet zieltjes winnen emotie vinden.

Ik zal in het betreffende topic vanavond ook nog wel reageren op wat reacties die het vast los heeft gemaakt. Ik heb niet eerder tijd gehad om te reageren, dus graag je ongefundeerde trieste beschuldigingen even terugnemen.

Gr. Miracle.

Triest? Ongefundeerd? Ik zit nog altijd te wachten op reacties op minstens twee pogingen om jou wijs te maken dat FLAC geen verliesgevend protocol is.

En had ik nu niet jouw naam laten vallen, dan was er van jouw reactie ook niets gekomen. Dat zul je wel tegenspreken.

Bij de cd's die ik besteld heb zit weer een Matth

Ik zit nog altijd te wachten op reacties op minstens twee pogingen om jou wijs te maken dat FLAC geen verliesgevend protocol is.

Ik weet wat comprimeren is, en doet, en weet ook heel goed het verschil tussen audio en data bestanden, en hoe beiden in elkaar zitten. Daardoor ben ik verder maar niet meer op bepaalde reacties in gegaan, en ben dat hear ook zeker niet meer van plan te gaan doen. ;)

Mvg. Miracle.

Mijn miskoop van het jaar 2009 was het vinylalbum van The Who-Tommy. Het betrof een nieuw exemplaar die ik gekocht had op de VAD show, maar met vele krassen en tikken en spetters, die er zelfs na 5x wassen er niet uit gingen. Gelukkig heb ik van Hans van Liempd een ander en beter exemplaar kunnen ruilen tegen een flesje wijn. Van dat exemplaar geniet ik volop. :D

[oproep modes]

@ Marc,

Zullen we eens proberen het topic schoon te houden en de spuierij via een Pb doen aan de desbetreffende persoon. Persoonlijk word ik er niet goed van zulks gedoe en mijn inziens ook niet nodig. Het lijkt wel de normaalste zaak hier geworden op Hear en verziekt het plezier in het forummen. Bij mij althans.

Alvast dank voor je medewerking.

@Audiofreak: Ook ik postte off-topic. Excuses daarvoor. Is niet mijn gewoonte, omdat ik me ook erger aan het off-topic gedoe in, helaas ook hear, bijna alle topics, maar kon het even niet laten om te reageren op deze aanval.

[on-topic modus aan]: Ik heb de laatste jaren gelukkig geen echte miskopen meer gedaan, vooral doordat ik graag de tijd neem om een LP/CD eerst in de winkel te beluisteren.

In het verleden wel wat miskopen gehad via online shops, in de vorm van kromme platen, platen met krassen, dubbel LP's met 2 de zelfde LP's in de hoes, CD's die niet leesbaar waren of zelfs verkeerd in het hoesje zaten.

Allemaal gelukkig goed opgelost, en dus wel goede exemplaren voor ontvangen.

Ik ga tegenwoordig pas een LP of CD kopen als ik die eerst gedownload en beluisterd heb. Wanneer de muziek me bevalt ga ik in de winkel ook nog eens luisteren of het goed opgenomen is, met een koptelefoon (Daar kun je vaak al heel goed mee horen hoe de kwaliteit is), en bekijk ik LP's en CD's heel goed of ze krom zijn en/of krassen/vlekken bevatten.

Bij twijfel vraag ik om een ander exemplaar, en wanneer die niet aanwezig is laat ik die bestellen voor de volgende week.

Ik weet dat ik in de winkel soms een paar euro meer betaal voor een CD/LP, maar ben het ook al vaker tegen gekomen dat ik minder betaalde dan waar ik ze voor op het net kan vinden. In de meeste gevallen ontloopt het elkaar niet heel veel in prijs, maar kan ik wel alle controles zelf uitvoeren voordat ik tot aankoop over ga.

Mvg. Miracle.

(...) Jij hebt het vast gemist, terwijl het een uitgelezen kans was om (ook) met de rest van zijn onsterfelijke muziek kennis te maken.

Nee, je bent de kwaadste niet. Maar je opvattingen zijn de mijne niet. To say the least.

Beste Mumsoft,

Schud het stof van je mantel!

Was het vuil van je voeten!

En raap je paarlen haastiglijk op, alvorens de zwijnen ze kunnen vertrappen!

De gustibus non argumentum (ni disputandum)...

Waarom de vreugden van het vliegen uitleggen aan een walrus of een woelmuis?

Of het plezier van het zwemmen aan een kip of een kalkoen?

Sommige mensen hebben nu eenmaal geen "antenne" voor goede muziek.

Helaas!

Zij hebben geen gevoel voor het schone, het geheimnisvolle, het verdichte, het absolute, het numineuze, het ideale...

Maar ze hebben w

[oproep modes]

@ Marc,

Zullen we eens proberen het topic schoon te houden en de spuierij via een Pb doen aan de desbetreffende persoon. Persoonlijk word ik er niet goed van zulks gedoe en mijn inziens ook niet nodig. Het lijkt wel de normaalste zaak hier geworden op Hear en verziekt het plezier in het forummen. Bij mij althans.

Alvast dank voor je medewerking.

Onno, sorry, zal proberen het niet meer te doen. d010.gif

Allemaal emoties, weet je wel.

M :ph34r: rc

Gek genoeg interesseert het mij niet meer zo hoe het op LP staat. Mijn band van dit moment is Strange Boys, de geluidskwaliteit is echt om te huilen. Uiteindelijk kom ik door de bagger heen en luister ik muziek.

Miskopen heb ik ook regelmatig. Toch is het vaak een kwestie van muziek een tweede kans geven. Dit weekend zat ik zonder platenspeler, dat betekende dat ik weer eens CD

Grootste miskoop:

Porcupine Tree - Fear of a black planet op 180 gr vinyl.

Mooie muziek, maar wat een enorm slechte persing. Hij klinkt alsof de plaat met een spijker afgespeeld wordt.

Zonde van m'n geld, ik draai de mp3-tjes van deze plaat wel.

groeten,

Edwin

Guest tubejack

Over slechte persingen gesproken deze:

album-songbird.jpg

Gekocht bij een "internetwinkel" ik weet even niet meer welke, maar wel dat

het de grootst mogelijke moeite kostte om hem om te ruilen. :angry:

Voor een exemplaar dat n

Sinds dit topic bestaat heb ik me zitten afvragen of ik miskopen heb. Ik kan er maar geen verzinnen.

Hmm, toch wel. "34.788%... Complete" van My Dying Bride. Blind gekocht omdat ik de meeste van hun albums erg goed vind. Dit is een 'experimenteel album', experiment mislukt wmb, wat een baggerplaat..