Jump to content

Muziek "mis" kopen

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

Misschien dat veel mensen teveel vanuit hun eigen hobby-referentiekader denken en niet beseffen dat de schoorsteen ook moet roken..

Ik heb ook een hekel aan dat anti-commerciele gepreek, ik ken dat meer vanuit de kraakbeweging en dat soort kringen, zogenaamd heel open minded, maar ondertussen zo bekrompen als de pest.

Maar -ho-, ik laat me door de toon die je aansloeg meeslepen, het klonk wel erg :mad2: voor jouw doen, Jack, kijk naar buiten: het is prachtig weer!

Ik bemerk 2 soorten miskopen

Slechte muziek

slechte persing zowel LP als CD

Mn laatste Eels - Endtimes is het 2e exemplaar op LP en er zit zo'n ruisje in bepaalde songs

met eels weet je nooit maar nu ben ik toch vrijzeker dat het de persing is en niet de opname

heeft iemand eigenlijk de CD?

Gr

Stef

Sinds dit topic bestaat heb ik me zitten afvragen of ik miskopen heb. Ik kan er maar geen verzinnen.

Hmm, toch wel. "34.788%... Complete" van My Dying Bride. Blind gekocht omdat ik de meeste van hun albums erg goed vind. Dit is een 'experimenteel album', experiment mislukt wmb, wat een baggerplaat..

Ze waren ook pas voor 34.788% klaar met die plaat toen de platenmaatschappij besloot hem uit te gaan brengen. :mad2::huh::lol:

De 'Franse' Wende had goed moeten gaan, maar smaken verschillen. Niet echt een miskoop maar van 'Moke' had ik wat meer verwacht. Geluidskwaliteit mager. Band, ja... je overleefd het wel maar zet het met tussenpozen van een week of wat op. :blink: Hun hit staat er op, maar thuis bler je het niet gezellig mee. Daar moet je vast voor bij DWDD zitten met een pils in de hand... Maar ja ik drink niet. :D

Ik ben een groot Coldplay fan, het enige wat tegen valt is die March EP, voegde niet echt iets toe naar mijn idee. Maar misschien moet ik 'm nog een keer draaien :lol:

Uhm, die Keane LP, hun laatste Perfect Symmetry of zo. Ze komen straks met iets nieuws uit meer poppy en een track met met een rapper. Het geluid is nog steeds Keane daar niet van. Maar het album zal voor me ook wel een twijfelgeval worden. Back to the roots, guys. Melancholische popsongs graag met de keyboard als leading instrument. Maar dat zal wel weer een album moeten wachten...

Laten we het hier maar even bij houden.

Tsja, Moke, daar blijf ik dan ook ver van.

Praat liever over gelukjes. Zoals de laatste Editors, die ik cadeau kreeg. Had de band niet hoog zitten, maar hun derde staat als een huis.

Guest tubejack
Of ben je zo'n moraliserende download ridder :rolleyes:
Die vat ik niet. Bedoel je iemand die download en daar een moraal bij zoekt, iemand die niet download en daar een moraal bij zoekt of iemand die geharnasd paardrijdt en graag lansen breekt?

Verklaar je nader.

Nee joh, trek het je niet aan :)

Waar ik tegen ageer is mensen die altijd wat te zeuren hebben over de muziekindustrie, dat het b.v. "zakkenvullers" zijn

maar z

Een van deze trieste werkjes is de "Unplugged" van Nirvana. Wat een poseur en effectennajager was dat mannetje Cobain toch.

Blijkbaar zijn er zat mensen die hier niet doorheen prikken en al deze gebakken lucht van gekunstelde "emotie" prachtig vinden en voor hen zal het dan absoluut geen miskoop zijn.

Ik ben allergisch voor poseurs, daar kan ik heel slecht tegen. Maar voor Cobain heb ik respect. Okee, hij was wel slim, maar waar je dat nu vandaan haalt? :confused:

Wat Nirvana betreft is "Nevermind" een goed album, alles eromheen had verder niet gehoeven.

Zie hierboven: ik heb Nevermind niet eens. Veel te gekunstelde produktie.. :ph34r:

Ik ben allergisch voor poseurs, daar kan ik heel slecht tegen. Maar voor Cobain heb ik respect.
Respect? In welk opzicht?

Overigens kun je best respect voor een poseur hebben, vooral als diegene het goed doet...

Wat Nirvana betreft is "Nevermind" een goed album, alles eromheen had verder niet gehoeven.
Zie hierboven: ik heb Nevermind niet eens. Veel te gekunstelde produktie.. :ph34r:
Wat is er mis met een producer die zijn werk goed doet en/of een herkenbare stijl heeft?

Het idee dat de andere albums ongekunsteld producties zouden zijn lijkt me twijfelachtig. Bewust "ruw" laten lijken is ook een productiekunstje.

Maar wat was de aanleiding voor jou om hem een poseur te vinden?

Het eerste album klinkt ruw omdat het voor no budget in een aardappelhok is opgenomen. In Utero is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar de produktie van Nevermind is gewoon niet mijn smaak, het glazuur knalt van mijn tanden af. Butch Vig had vlak daarvoor Gish van Smashing Pumpkins opgenomen, dat klinkt heel naturel, hij kan het dus wel :huh::D

Beste Tubejack,

Wende een miskoop? Oordeel niet te snel!

Wellicht ga je haar positiever beoordelen, nadat je haar langer hebt beluisterd.

Wende heeft geen stem met een "catch": ze heeft geen persoonlijk, bijzonder klankkarakter -geen eigenaardig, opvallend trillertje, of heesheid; geen wellustig sonore borstklank, of een penetrante neusklank, bijvoorbeeld.

Sommige zangeressen herken je onmiddellijk aan hun stemgeluid.

Maar Wende niet.

Wende moet het helemaal hebben van haar vakvrouwschap. Van haar gedegen deskundigheid inzake b

En je moet wel weten waar zo'n lied over gaat

Daar heb je Wende helemaal niet voor nodig.

Er zijn immers al meer dan genoeg uitvoeringen van dat nummer.

Te beginnen met die van Brel zelf uiteraard. :)

De Engelstalige versie van Alex Harvey is ook `n prima te pruimen.

Eigenlijk voegt "dat meiske" er maar bitter weinig aan toe.

Toch is ze wat mij betreft ze geen miskoop, want er is geen haar op m`n hoofd die er nog maar `n seconde over denkt om `n plaatje, cd of download van d`r aan te gaan schaffen.

(...) Toch is ze wat mij betreft ze geen miskoop, want er is geen haar op m`n hoofd die er nog maar `n seconde over denkt om `n plaatje, cd of download van d`r aan te gaan schaffen.

Beste Tito,

"Wat jou betreft...": is dat relevant?

Het was immers Tubejack, die meende (of meent) met Wende een miskoop te hebben gedaan.

Daarom was mijn antwoord expliciet aan hem gericht.

Aan hoofdhaar dient men overigens niet het denkwerk over te laten.

Want daartoe strekken de hersenen.

En: "hoe m

Maar wat was de aanleiding voor jou om hem een poseur te vinden?
Het aanstellerig gespeelde onaangepaste gedrag en het zo gekweld lijken te zijn.

Z'n overdreven zang (vooral op die Unplugged) waardoor het blijkbaar "eerlijk" en "uit het hart" moet lijken.

Dat was het misschien bij de eerste keer zingen na het schrijven van zo'n nummer maar bij voor de honderdste keer een nummer uitvoeren is het gewoon toneelspel. Dat geldt vanzelfsprekend niet alleen voor Cobain, maar hij brengt het op genoemd album wel heel erg irritant.

Het eerste album klinkt ruw omdat het voor no budget in een aardappelhok is opgenomen. In Utero is natuurlijk een heel ander verhaal. Maar de produktie van Nevermind is gewoon niet mijn smaak, het glazuur knalt van mijn tanden af. Butch Vig had vlak daarvoor Gish van Smashing Pumpkins opgenomen, dat klinkt heel naturel, hij kan het dus wel :huh::D
Maar hij kan het ook nog veel gladder, zoals bij Garbage. Dus "Nevermind" hangt daar prettig tussenin.

Wat Curt Cobain betrefd heb ik een andere mening. Ik vind het prima als dat jouw mening is maar je moet mening en waarheid niet door elkaar halen. Ik heb een andere mening. Of dat de waarheid is weet ik niet, is ook niet spannend. Maar ik vind het niet netjes hoe jij je opsteld.

Misschien wil je voor de duidelijkheid aangeven wat er niet netjes is?

Jij geeft je mening, ik gaf de mijne. Waar kwam dan opeens vandaan dat mijn mening de waarheid is?

Ook over Radiohead ben ik het niet met je eens. Radiohead is een werknemer van een platenmaatschappij. De muziek is volgens mij van de maatschappij dus als ze een "best of" willen uitbrengen hoeven ze dat niet te vragen.

Radiohead was werknemer. Pas toen ze er weg waren heeft EMI deze compilatie uitgebracht. Voordien kon de band hier tegen optreden en gaf geen toestemming. Doordat EMI een deel van de rechten op het oude werk bezit hebben zij hun zin nu kunnen doordrijven. Juridisch kan het allemaal net door de beugel door de auteurswet in het land van origine, maar artistiek gezien is het natuurlijk een farce.

Hier worden toch alleen meningen verkondigd? En die zijn dan toch naar eigen smaak te verwoorden?

Echter, wat eigen smaak betreft, toen ik dit las:

Een van deze trieste werkjes is de "Unplugged" van Nirvana. Wat een poseur en effectennajager was dat mannetje Cobain toch.
dacht ik toch echt even met Miracle. te maken te hebben.

Dat 1enaloor d

Blijkbaar zijn er zat mensen die hier niet doorheen prikken en al deze gebakken lucht van gekunstelde "emotie" prachtig vinden en voor hen zal het dan absoluut geen miskoop zijn.

De verwoording die je gebruikt beschrijven geen mening maar je stelt het als zijnde een feit. Tenminste zo vat ik het op.

Hier worden toch alleen meningen verkondigd? En die zijn dan toch naar eigen smaak te verwoorden?

Echter, wat eigen smaak betreft, toen ik dit las:

dacht ik toch echt even met Miracle. te maken te hebben.

Dat 1enaloor d