Jump to content

Muziek "mis" kopen

Guest tubejack
 Share

Recommended Posts

De verwoording die je gebruikt beschrijven geen mening maar je stelt het als zijnde een feit. Tenminste zo vat ik het op.

Ik hoop niet dat je verwacht dat ik telkens "dit is slechts mijn mening maar, hoor" in elk bericht ga plaatsen.

Dat maakt het deelnemen aan een discussie nogal absurd.

Maar dat is slechts mijn mening maar, hoor.

De verwoording die je gebruikt beschrijven geen mening maar je stelt het als zijnde een feit. Tenminste zo vat ik het op.

Ik hoop niet dat je verwacht dat ik telkens "dit is slechts mijn mening maar, hoor" in elk bericht ga plaatsen.

Het is veel makkelijker, gewoon anders formuleren. In plaats van "Wat was die Cobain een poseur zeg" schrijf je dan "wat vond ik die Cobain een poseur".

Jaco Pastorius: Jaco Pastorius (en de hele rest van z'n solowerk)

In dienst van anderen is hij fenomenaal goed, in z'n eigen dienst ken hij geen enkele beperking en prutst alles vol met z'n gepiemel. Het lijkt wel een lange rij lekkerste zoete toetjes waarbij tijdens het eten binnen de kortste keren de misselijkheid toeslaat.

Judy Tzuke: The Cat Is Out

dodelijk saai, nog niet eens een niemendalletje

Wat mij betreft was en is die Cobain een zwaar overschatte stomvervelende saaie schreeuwert zonder een greintje groove in zijn lijf, die het ook nog eens nodig vond de aandacht te trekken door zichzelf om zeep te helpen waardoor de erven Cobain het nu aardig goed voor elkaar hebben lijkt me zo.

Vandaar dat ik in dat opzicht dan ook geen miskopen heb gedaan want ik heb simpelweg niets van die kerel of zijn bandje in huis. :D

Nirvana, Pearl Jam.....het doet me niets en gaat dan ook meteen af als het op de radio voorbij komt.

Bach daarentegen vind ik dan weer de allergrootste, de Passions draaien weer overuren hier. Prachtig!

Muzikale miskopen heb ik eigenlijk zelden meer, vroeger wel toen ik nog op bekende namen af ging.

Heeft me een enorme collectie slappe fusion/muzak opgeleverd die ik wellicht nog eens aan Q-Radio kan overdoen voor een zacht prijsje.

De laatste tijd slechts wat rotte persingen en vuile platen. Maar da's eigen schuld want dat kun je van tevoren wel een beetje bekijken.

Maar ik heb niet altijd mijn leesbril bij me.

Het is veel makkelijker, gewoon anders formuleren. In plaats van "Wat was die Cobain een poseur zeg" schrijf je dan "wat vond ik die Cobain een poseur".

Hij was het, naar mijn idee, en ik vind dat nog steeds.

Op een andere wijze kon ik het gewoon niet zo duidelijk formuleren.

Gelukkig mag ik hier een mening hebben...

:rolleyes:

.....en gelukkig weet jij die wel op een fatsoenlijke manier over te brengen, als mening, en niet als vaststaand feit.

Iets waar sommige figuren hear nog veel van kunnen, en zouden moeten leren.

@Mordante: Een koe kun je niet leren vliegen, een aap kun je niet leren dat stelen onbehoorlijk is en een forumtrol kun je ook niet leren een post fatsoenlijk te formuleren. Allemaal energieverspilling. ;)

Nirvana vond ik destijds geweldig, tegenwoordig vind ik er niks aan.

Deprimerende muziek voor mij, na een minuutje luisteren

heb ik zoiets van "wat is hier nou leuk aan ?"

Een soortgelijke ervaring heb ik met the Final Cut van Pink Floyd,

grijsgedraaid tot het punt dat ik de tekst letterlijk kende.

Nu klinkt het voor mij als een drie kwartier durende depressie,

prima geschikt om iemand net het laatste duwtje te geven wanneer

hij serieus overweegt het tijdelijke voor het eeuwige te verwisselen.

Ligt dus nu in de kast te verstoffen :rolleyes:

Nirvana vond ik destijds geweldig, tegenwoordig vind ik er niks aan.

Deprimerende muziek voor mij, na een minuutje luisteren

heb ik zoiets van "wat is hier nou leuk aan ?"

Het zal wel met leeftijd te maken hebben.. :rolleyes:

Ik was 17 toen Nirvana doorbrak, ik was al wel lang met muziek bezig, maar dit was de eerste keer dat er zich een enorme opwinding van mij meester maakte. Vergelijkbaar met de ervaring die mensen hadden toen ze Elvis voor het eerst hoorden, ik wist niet dat dat bestond en dat dat mogelijk was.

En ze zeggen dat je de muziek die je op die leeftijd luisterde altijd blijft beluisteren, du tsja.. :rolleyes:

Ook over Radiohead ben ik het niet met je eens. Radiohead is een werknemer van een platenmaatschappij. De muziek is volgens mij van de maatschappij dus als ze een "best of" willen uitbrengen hoeven ze dat niet te vragen.

Radiohead was werknemer. Pas toen ze er weg waren heeft EMI deze compilatie uitgebracht. Voordien kon de band hier tegen optreden en gaf geen toestemming. Doordat EMI een deel van de rechten op het oude werk bezit hebben zij hun zin nu kunnen doordrijven. Juridisch kan het allemaal net door de beugel door de auteurswet in het land van origine, maar artistiek gezien is het natuurlijk een farce.

Het zal Radiohead deugd hebben gedaan dat EMI vorige week bakzeil heeft gehaald met het aanbieden van losse Pink Floyd nummers op intertnet. Een praktijk die volgens PF hun werkwijze te kort doet.

En ze zeggen dat je de muziek die je op die leeftijd luisterde altijd blijft beluisteren, du tsja.. :rolleyes:

Best mogelijk, Bart.

Toen ik nog 'n klein buisje was waren het Deep Purple, AC/DC, Pink Floyd, Queen e.d. en daar mag ik zo nu en dan nog wel eens naar luisteren.

Maar volgens mij is het ook wel een kwestie van waar je hart ligt, ik luisterde in die tijd al veel vaker naar Weather Report, Herbie Hancock, Return To Forever, Yellowjackets, Larry Carlton, Steely Dan enz.

En dat draai ik nog altijd regelmatig met veel plezier.

....Ik was 17 toen Nirvana doorbrak......

......En ze zeggen dat je de muziek die je op die leeftijd luisterde altijd blijft beluisteren, du tsja.. :rolleyes:

Hoewel ik vind dat als je all

Popgroepen zijn net als steenpuisten:

meestal zijn ze snel weer weg,

nadat ze eenmaal zijn doorgebroken...

Gelukkig maar! :lol:

...want als het door blijft etteren zoals sommige "klassieke" muziek en elk jaar opnieuw de kop opsteekt met wederom slechts een subtiele mutatie in voorkomen, berg je dan maar.

Je kan natuurlijk ook iets in je voettekst (handtekening) opnemen van: "De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan."

Het lijkt me dat je met deze "disclaimer" jezelf juridisch voldoende indekt, wat geen overbodige luxe is als ik de sfeer hier zo proef.

Je kan natuurlijk ook iets in je voettekst (handtekening) opnemen van: "De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan."

Het lijkt me dat je met deze "disclaimer" jezelf juridisch voldoende indekt, wat geen overbodige luxe is als ik de sfeer hier zo proef.

De sfeer HEAR is volgens mij wel goed hoor. Alleen je opmerking over de voettekst vind ik geweldig :lol:

(...) "De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan."(...)

Ja!! Vooral voor die t?

(Loop ik... Graaf ik.... Zing ik...: stam (ik-vorm) z

(...) "De tekst in het hierboven geschreven stukje is een persoonlijke mening en kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl of feitenkennis. Hiervoor biedt ik bij voorbaat mijn excuses aan."(...)

Ja!! Vooral voor die t?

(Loop ik... Graaf ik.... Zing ik...: stam (ik-vorm) z