Jump to content

Belgische groepen

stefk
 Share

Recommended Posts

Lais,

Een Vlaams meidengroepje met erg mooie folkmuziek.

Van Hooverphonic en K's Choice heb ik ook een paar cd's. Gare du Nord is een Nederlands/Belgisch bandje wiens muziek ik op zijn tijd ook wel kan waarderen. Ik heb niks van Brel, misschien wat covers van hem door anderen.

Belgi

Lais,

Van Hooverphonic en K's Choice heb ik ook een paar cd's. Gare du Nord is een Nederlands/Belgisch bandje wiens muziek ik op zijn tijd ook wel kan waarderen. Ik heb niks van Brel, misschien wat covers van hem door anderen.

Belgi

Lais,

Belgi

Wat te denken van Brel, Vanuytsel, Vermandere, Cools, Grinard enz.

Nou, vrij weinig eigenlijk. Alleen bij Brel gaat (uiteraard) een belletje rinkelen. Die andere namen zeggen me niks...

Allemaal kleinkunst Henrie, vanaf de jaren zestig zeventig, vergelijkbaar met jullie Boudewijn De Groot

Veelal nederlandstalig ook

Wat te denken van Brel, Vanuytsel, Vermandere, Cools, Grinard enz.

Nou, vrij weinig eigenlijk. Alleen bij Brel gaat (uiteraard) een belletje rinkelen. Die andere namen zeggen me niks...

Allemaal kleinkunst Henrie, vanaf de jaren zestig zeventig, vergelijkbaar met jullie Boudewijn De Groot

Veelal nederlandstalig ook

Boudewijn wie? :huh:;):D

Maar dan verbaast het me niet dat ik ze niet ken. Ik ken niet zoveel kleinkunstenaars (behalve cabaretiers misschien), zeker geen Belgische...

Boudewijn wie? :huh:;):D
Schaam je. Dat je Boudewijn niet kent alla, maar dat je daarmee de mooie teksten van Lennaert Nijgh ook niet kent is toch een gebrek. :rolleyes:

Zucht... :blink: Over de smilies heen gelezen?

Ik ken Boudewijn de groot heus wel. En ik wist ook dat er iemand anders was die z'n teksten schreef, al had ik z'n naam niet zo kunnen oplepelen...

• 3 weeks later...

Op een cd-presentatie vorig jaar speelde Gasoline D.C. ook, was wel tof B)

Inderdaad Stef, ik moet weer wat meer over de grens kijken ;)

ik vind het gewoon oneerlijk dat stef zo'n topic opent. simpelweg gemeen eigenlijk.

waarom?

omdat wij daar zo bar weinig tegenin te brengen hebben.

belgium rules...