fenderben Posted 28 maart 2010 Report Share Posted 28 maart 2010 Dag, heb onlangs een setje Etude MP 4 gekocht (voor een prikkie). Heb zelf al jaren de Etude MP2 (3-weg Rhea's) in gebruik vandaar de aankoop. Kan van deze speakers niets op het internet vinden?? Dit model heeft een 2 weg systeem met een naar boven smaller toelopende kast en 2 zijpanelen die als voetsteunen dienen. Zit een gigantische strakke diepe bas in deze kleine kastjes (nog meer als bij de rhea's). Van deze etude's zijn de tweeters defect. Dit zijn Audax HD100D25 modellen. Zijn deze nog ergens te krijgen (of een vervanger ervan)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 maart 2010 Report Share Posted 28 maart 2010 Dag, heb onlangs een setje Etude MP 4 gekocht (voor een prikkie). Heb zelf al jaren de Etude MP2 (3-weg Rhea's) in gebruik vandaar de aankoop. Kan van deze speakers niets op het internet vinden?? Dit model heeft een 2 weg systeem met een naar boven smaller toelopende kast en 2 zijpanelen die als voetsteunen dienen. Zit een gigantische strakke diepe bas in deze kleine kastjes (nog meer als bij de rhea's). Van deze etude's zijn de tweeters defect. Dit zijn Audax HD100D25 modellen. Zijn deze nog ergens te krijgen (of een vervanger ervan)? Bij Speakerland in Oss, Speaker en Co in Rotterdam en Groningen en bij Remo in Leidschendam moeten ze je zeker vooruit kunnen helpen. Eventueel een alternatief (voor beide speakers). Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenderben Posted 28 maart 2010 Author Report Share Posted 28 maart 2010 Dag, heb onlangs een setje Etude MP 4 gekocht (voor een prikkie). Heb zelf al jaren de Etude MP2 (3-weg Rhea's) in gebruik vandaar de aankoop. Kan van deze speakers niets op het internet vinden?? Dit model heeft een 2 weg systeem met een naar boven smaller toelopende kast en 2 zijpanelen die als voetsteunen dienen. Zit een gigantische strakke diepe bas in deze kleine kastjes (nog meer als bij de rhea's). Van deze etude's zijn de tweeters defect. Dit zijn Audax HD100D25 modellen. Zijn deze nog ergens te krijgen (of een vervanger ervan)? Bij Speakerland in Oss, Speaker en Co in Rotterdam en Groningen en bij Remo in Leidschendam moeten ze je zeker vooruit kunnen helpen. Eventueel een alternatief (voor beide speakers). ok, bedankt voor de info. las nog op www dat de Seas TW0-25-A0 de opvolger is van de HD100D25? Iemand ervaring met de Etude mp4? FB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 28 maart 2010 Report Share Posted 28 maart 2010 Ik hen nog wel ergens een Audio&Techniek, waarin deze luidspreker zeer positief beoordeeld werd. Maar dat lost het probleem met de tweeter niet op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 Beste Fenderben, Er moet iets vreselijks gebeurd zijn, want deze tweeter stierf niet gemakkelijk... En dan nog wel alletwee! Er waren overigens tenminste drie uitvoeringen van de HD 100 D 25: A. HD 100 D 25 B. HD 100 D 25 HR C. HD 100 D 25 BA HR Ad A: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 50 W. Rendement: 89 dB / 1W / 1m. Ad B: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 30 W. Rendement: 91,5 dB / 1W / 1m. Ad C: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 25 W. Rendement: 88,5 dB / 1W / 1m. Dit zijn de belangrijkste verschillen: belastbaarheid en rendement. Maar de overige verschillen waren ook van belang. Welk type is er kapot gegaan? En heb je enig idee wat de oorzaak daarvan is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 en oude remo folder noemt alleen de 1e (en geeft inzet vanaf 2500 hz op, resonantie ligt bij 800hz). Wel wordt ook over een 4 ohm versie gesproken Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenderben Posted 29 maart 2010 Author Report Share Posted 29 maart 2010 Beste Fenderben, Er moet iets vreselijks gebeurd zijn, want deze tweeter stierf niet gemakkelijk... En dan nog wel alletwee! Er waren overigens tenminste drie uitvoeringen van de HD 100 D 25: A. HD 100 D 25 B. HD 100 D 25 HR C. HD 100 D 25 BA HR Ad A: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 50 W. Rendement: 89 dB / 1W / 1m. Ad B: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 30 W. Rendement: 91,5 dB / 1W / 1m. Ad C: belastbaarheid vanaf 5 kHz: 25 W. Rendement: 88,5 dB / 1W / 1m. Dit zijn de belangrijkste verschillen: belastbaarheid en rendement. Maar de overige verschillen waren ook van belang. Op de tweeter staat alleen HD100D25 8 ohm 0161 / dus zal wel model A zijn? Heb deze etudes zo gekocht; een van de tweeters was in het verleden al eens vervangen door een ander model, de andere (audax) was defect; weet de oorzaak niet. Ik weet wel dat deze etudes menig versterker kunnen laten crashen (voor de lage impedantie?). dus misschien is dat gebeurd; ik heb zelf een oude musical fidelity A100, die kan veel vermogen leveren. Welk type is er kapot gegaan? En heb je enig idee wat de oorzaak daarvan is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenderben Posted 29 maart 2010 Author Report Share Posted 29 maart 2010 Op de tweeter staat alleen HD100D25 8 ohm 0161 / dus zal wel model A zijn? Heb deze etudes zo gekocht; een van de tweeters was in het verleden al eens vervangen door een ander model, de andere (audax) was defect; weet de oorzaak niet. Ik weet wel dat deze etudes menig versterker kunnen laten crashen (voor de lage impedantie?). dus misschien is dat gebeurd; ik heb zelf een oude musical fidelity A100, die kan veel vermogen leveren. quote ging niet helemaal lekker dus nog maar een keer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenderben Posted 29 maart 2010 Author Report Share Posted 29 maart 2010 Ik hen nog wel ergens een Audio&Techniek, waarin deze luidspreker zeer positief beoordeeld werd. Maar dat lost het probleem met de tweeter niet op... Ben ik je zeer erkentelijk!!! FB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 Ik zal het proberen (scanner nog niet gebruikt om mn nieuwe Vista PC). Haal aub je email adres weg!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 maart 2010 Report Share Posted 29 maart 2010 Ja, het zal wel het eerste type (A) zijn geweest. Die werd heel veel toegepast: ook bij zelfbouw. (REMO-favoriet!) Ongetwijfeld zijn daar nog wel exemplaren van te vinden. Een 4Ω uitvoering ben ik in de boeken van Audax overigens niet tegengekomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts