Jump to content

Digitale ingang op een CD speler maken

rbh
 Share

Recommended Posts

Ik speel met een heel oud CD-spelertje, te weten een Marantz CD-40. Deze speler is op bepaalde punten opgewaardeerd en op andere punten afgewaardeerd zodat er een mooie non-oversampling speler is ontstaan waarmee ik zeer tevreden ben. Nu wil ik eigenlijk de DAC wel aan de digitale uitgang van een netwerkspeler hangen. Is zoiets mogelijk? Liefst met instandhouding van de mogelijkheid om CD

• 4 weeks later...

Denk ook eens aan de CS8416, heeft 4 inputs en kan tot 192KHz.

denk ook eens aan een samplerate converter ertussen, de TDA1541 kan in NOS mode 192KHz aan!

er zijn bij twisted pear audio modules of printen te koop waar dat kant en klaar opzit.

denk ook eens aan een samplerate converter ertussen, de TDA1541 kan in NOS mode 192KHz aan!

er zijn bij twisted pear audio modules of printen te koop waar dat kant en klaar opzit.

Je bedoelt deze, Arie?

http://www.twistedpearaudio.com/digital/metronome.aspx

Even niet in voorraad geloof ik. Heb je evcaringen met de spullen van TPA?

Ik speel met een heel oud CD-spelertje, te weten een Marantz CD-40. Deze speler is op bepaalde punten opgewaardeerd en op andere punten afgewaardeerd zodat er een mooie non-oversampling speler is ontstaan waarmee ik zeer tevreden ben. Nu wil ik eigenlijk de DAC wel aan de digitale uitgang van een netwerkspeler hangen. Is zoiets mogelijk? Liefst met instandhouding van de mogelijkheid om CD

Je bedoelt deze, Arie?

http://www.twistedpearaudio.com/digital/metronome.aspx

Even niet in voorraad geloof ik. Heb je evcaringen met de spullen van TPA?

Ik heb ervaring met de spdif receiver en dat werkte goed, van de metronome verwacht ik ook dat het goed werkt.

Dit zijn gewoon applicatieschemas dus daar kan niet zo veel mee fout gaan, er zijn op dit moment problemen met de levering van samplerate converter)chips dus dat het niet op voorraad is klopt wel.

Aansluit connectoren zijn wel lomp, die zou ik niet gebruiken en de draadjes gewoon solderen.

Printontwerpen kunnen beter, ik gebruik deze modules voornamelijk voor experimentele doeleinden.