padangpanjang Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Hallo, Weet mischien iemand of er luidsprekersets van skanspeak op de markt zijn voor in de auto...? Wat heeft de liefhebber die een goede audioset thuis heeft staan in zijn auto?,ben daar eigenlijk best benieuwd naar.. Ok.. de acoustiek in de auto altijd een probleem maar toch.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Hallo, Weet mischien iemand of er luidsprekersets van skanspeak op de markt zijn voor in de auto...? Wat heeft de liefhebber die een goede audioset thuis heeft staan in zijn auto?,ben daar eigenlijk best benieuwd naar.. Ok.. de acoustiek in de auto altijd een probleem maar toch.. Speakerland is importeur van Scan Speak. Misschien daar eens informeren..?? Ik zie/zag daar wel altijd een behoorlijk auto assortiment. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Voor zover ik weet zijn er geen car-audio speakers van Scanspeak, maar waarom zou je perse dat merk in de auto willen hebben? In de meeste gevallen is het zo dat een merk zich slechts in Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 2 april 2010 Author Report Share Posted 2 april 2010 Ik zal eens kijken bij speakerland hans..bedankt voor de tip. Beste Miracle ,waarom " scanspeak" ? Het hoeft niet perse scanspeak te zijn maar ik heb altijd een hele goede indruk gehad van veel luidsprekers waarin units van scanspeak gebruikt werden. JmLab heeft ook altijd best een goede indruk achtergelaten dus mischien een idee om eens te beluisteren. Infinity is niet hetgene wat ik zoek. Wat ik wil bereiken in mijn auto , overigens ook een Ford oldtimer (LTD Galaxie Brougham van 1968..) is gewoon een goed geluid, mooi droog strak laag. met goed gedetaileerd rustig hoog .wat ik graag zou willen is twee mid/laag van maximaal 20 cm en twee tweeters, geen subwoofer. Alleen voor achter in de hoedenplank dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Beste padangpanjang, Waarom achter in de hoedenplank? Naar mijn mening ben je dan al goed genoeg af met een budget 6X9" setje. Van achter je, en zeker in een auto, heb je zoveel kwaliteitsverlies dat het niet erg veel uitmaakt welke speakers je gebruikt. (Je staat toch ook niet met je rug naar het podium als je bij een concert bent.?) Wil je een echt goed geluid in de auto zul je proefondervindelijk* de plaats van de speakers moeten gaan bepalen. (Mijn ervaring met een (1971) Galaxie is dat de midwoofers in de kickpanelen moeten en de tweeters op het midden van de raamstijlen, met een vertraging van 0,22sec. tov de midwoofers en de balans 2,3Db naar de rechter kant, voor een mooi stereobeeld op de motorkap.) En waarom geen Infinity? Heb je daar al ervaring mee in een auto, en met welke versterkers en radio/CD-speler? Nogmaals: Wat in een huiskamer/luisterruimte goed klinkt doet dat nog niet in een auto. Een auto is een heel andere ruimte, met een heel andere akoestiek. Mvg. Miracle. * = dikke kartonnen doos waarin je de speakers plaatst en die door de auto heen verplaatst totdat je de goede plaats gevonden hebt, waarna je ze in een houten kast bouwt, die je vast schroeft in de auto op de plaats waar ze het beste klonken, en het beste stereobeeld gaven in de kartonnen doos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 2 april 2010 Report Share Posted 2 april 2010 Wat heeft de liefhebber die een goede audioset thuis heeft staan in zijn auto?,ben daar eigenlijk best benieuwd naar.. Ik durf het merk hier niet te noemen. Het zit standaard in de auto gemonteerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 Ik durf het merk hier niet te noemen. Het zit standaard in de auto gemonteerd. Dat kan in het geval van jouw Audi vanalles zijn Sander, maar geen merk om je voor te schamen, voor zover ik na kan gaan. In het bouwjaar van jouw auto is daar JBL, Infinity en MB Quart in gebruikt. Aannemende dat het een Nederlands geleverde auto is geweest zal het JBL (Jan Boeren L.l) zijn geweest, wat uit de zelfde stal kwam als Infinity. Was het een Duits geleverde auto (die ook vaak in het oosten des lands bij de dealers stond) zal er MB Quart in zitten. In de USA uitvoering is ook Kicker of Eclipse mogelijk, en ik ben zelfs al een Frans geleverde tegen gekomen met Visonik, en een Spaanse met Polk Audio. Allemaal merken die in de Car-audio een goede tot zeer goede naam hebben. In het ergste geval heb je een "special" uitvoering, en dat is dan wel ernstig, dan zit er Bose in. Klinkt helaas een stuk slechter dan de originele audio installatie die erin geleverd werd, maar was wel een stuk duurder, en dus interessanter voor een hoop mensen. Mvg, Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 In het ergste geval heb je een "special" uitvoering, en dat is dan wel ernstig, dan zit er Bose in. Yup. Goed genoeg voor het nieuws en de verkeersinfo maar verder ook niet. Is overigens wel af-fabriek, staat zelfs in het instructieboekje van de auto. Ik laat het maar zo, auto is volstrekt origineel en dat heeft ook zijn charme. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 in mijn wagentje zitten VDO DAYTON 3 weg QM 2030 in de deuren en in het windschot achter de stoelen 2 hoge tonen speakertjes en een gewone Pioneer DEH 2020 MP radiocdspeler het geheel sounds good for me de wagen is een mazda MX5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 Nu ik Lease rij gewoon de standaard satnaf radio van Ford, Maar ik heb mijn Alpine set hier nog liggen om ooit eens in de alto te bouwen. Wel gebruikte ik JBL speakers erbij. Klonk goed mede door de twee aparte bas kasten in de kofferbak. Op zich mis ik dat nu niet meer maar toen was dat wel heel leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 3 april 2010 Report Share Posted 3 april 2010 In mijn auto zit Cabasse audio/navigatie/telefoon met rondom Pioneer luidsprekertjes (helaas allemaal 13 cm). Geluid is mooi, maar bas-arm (= het eufemisme van de maand). Link to comment Share on other sites More sharing options...
padangpanjang Posted 3 april 2010 Author Report Share Posted 3 april 2010 Beste Miracle, Waarom in de hoedenplank? Omdat ik de luidspreker dan niet in het zicht heb dat wil ik niet, er komt dan dus luidsprekerdoek overheen zodat het geheel onzichtbaar is. Natuurlijk is dit niet de meest ideale plek maar als je de luidsprekers niet in het zicht wil moet je concesies doen, het is immers een oldtimer vind ik, in een moderne auto zou ik er niet zo'n probleem mee hebben. Het hoeft wat mij betreft niet de kwaliteiten hebben als thuis als het maar goed klinkt, de hoedenplank wil ik vervangen voor redelijk dik MDF in de originele hoedenplank zou het dus absoluut geen nut hebben. ik denk toch , ook al komt het geluid van achter wat niet ideaal is..dat je dan toch kwaliteit in geluid kunt onderscheiden. Infinity heb ik onlangs bij een collega gehoord maar dan moet ik wel eerlijk melden dat ik niet weet welke versterkers er gebruikt werden, auto radio was van Clarion. Weet wel dat het geen goedkope set was. De indruk die ik had is dat het veel te vet klonk...kon wel indrukwekkend hard..Mischien dat infinity in de auto best goed kan klinken maar dit was dus mijn eerste indruk van infinity. "Wat in de huiskamer goed klinkt hoeft in de auto niet goed te klinken " Maar het zegt natuurlijk wel iets over een produkt Een goede fabrikant van "gewone " luidsprekers kan het zich niet permiteren om auto luidsprekers van slechte kwaliteit te leveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 4 april 2010 Report Share Posted 4 april 2010 Infinity heb ik onlangs bij een collega gehoord maar dan moet ik wel eerlijk melden dat ik niet weet welke versterkers er gebruikt werden, auto radio was van Clarion. Weet wel dat het geen goedkope set was. De indruk die ik had is dat het veel te vet klonk...kon wel indrukwekkend hard..Mischien dat infinity in de auto best goed kan klinken maar dit was dus mijn eerste indruk van infinity. Dat heeft dan meer te maken met de instelling van de radio. Waarschijnlijk heeft jou collega er iets te veel bas in gedraaid. Zijn er in jou Ford geen speaker gaten in de deurpanelen aangebracht? Het lijkt mij dat er toen ook al wel rekening mee werd gehouden dat er speakers in de deuren moesten kunnen komen. Dat is al een hele verbetering met het geluid van achter af. Ik weet niet of jij de mogelijkheid hebt om eens in een auto te gaan zitten waar je eest alleen het geluid van achter laat komen en daarna van voor. Het lijkt mij dat je dan snel overtuigd bent dat er toch geluid van voor moet komen. Geluid van voor en achter is niet erg aan te raden is mijn ervaring tenzij de speakers achter alleen voor bas gebruikt worden dan gaat dat wel. Ook hebben bijna alle merken wel opbouw tweeters in hun programma. Zet je die op het dashboard richting de voorruit vast met een druppeltje silicone kit dan hoef je ook geen gaten in de dasch te maken. Het geluid wordt dan via de vooruit gereflecteerd en dat vond ik altijd wel erg prettig klinken. Kortom ga het eens bij een ander beluisteren en bedenk dan nog eens of je echt wel van achter geluid wil hebben. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts