Ron Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Sinds kort doet mijn radioversterker,type Yamaha RX-500/U het niet.Als ik mijn versterker aanzet dan branden de leds tape 1 en tape 2 continu.Indien ik dan doorschakel naar tuner dan blijven die leds van tape 1 en tape 2 nog steeds branden en het radiogeluid klinkt bij vol volume vrij zacht..Ik heb het defekt gekregen toen ik de stekker in de audio uitgang van mijn computer deed.(Om mp3's via de versterker te spelen) Weten jullie wat dat is ?? Het zou zonde zijn als dit toestel in de vuilnisbak belandt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 juni 2001 Report Share Posted 24 juni 2001 Ik ken de Yamaha niet, maar ik weet dat ze veel met relais schakelen. Waarschijnlijk blijft het relais hangen of is ingebrand. De radio die je zacht hoort is overspraak. Je kan het relais vervangen door hetzelfde type (staat erop) maar je kan ook een beter relais erin doen, mits het op de zelfde spanning werkt en hetzelfde schakeld. Ga ermee naar een electronicashop, die weten wel welk relais voldoet. Greetz, Sodejuu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts