carl Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Dit was mijn eerste plaatje, met mijn vader gekocht http://www.youtube.com/watch?v=_xuMwfUqJJM en dit mijn tweede (let op de vrouwelijke drummer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 mijn mooiste single met 2 prachtige songs Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 En dit was mijn eerste single... the buffoons Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Papa Was A Rollin' Stone .......achteraf... toepasselijk, ik wist niet wat de tekst precies betekende http://www.youtube.com/watch?v=61U90Pqo-rU Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Mijn eerste plaat was een LP, met Schubert's Unvollendete Zal wel niet op youtube te vinden zijn, dus daar heb ik niet naar gezocht. Echte Platen kostten toen fl 24,95. Singles fl 4,95, en dat vond ik te duur voor wat je ervoor kreeg. Kan me vergissen... Maar ik heb nooit of te nimmer singles gekocht. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Singels waren inderdaad relatief duur, toch met 3 oudere zussen en 2 oudere broers werd er elke week wel muziek gekocht en beneden in de woonkamer gedraaid. Ik was regelmatig DJ. Mijn vader waar ik ook regelmatig kwam, had meestal de halve top 40 .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 Schubert... snob http://www.youtube.com/watch?v=0Ay9lop32qc (er staan er nog wel een paar hoor) Weet t niet 100% zeker, maar vrees een single van deze heren http://www.youtube.com/watch?v=-Dpp8vIgjnI&feature=related 1971, ik was toen 11 denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 april 2010 Report Share Posted 13 april 2010 mijn allereerste Lp was iron maiden - the powerslave 11 jaar oud was ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Eerste single: The Manhattans - Kiss And Say Goodbye LP: ELO - Out of the Blue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sterremuur Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Een 78-toerenplaat met Sinterklaasliedjes, anno 1955. Ik heb hem nog ergens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Schubert... snob http://www.youtube.c...h?v=0Ay9lop32qc (er staan er nog wel een paar hoor) Weet t niet 100% zeker, maar vrees een single van deze heren http://www.youtube.c...feature=related 1971, ik was toen 11 denk ik. Snob? Ikke? Mijn broer en zus luisterden naar radio Veronica, en zo hoorde ik die soort muziek genoeg naar mijn zin. Af en toe schetterde Adamo door het huis, of Cliff Richard. Maar ik was van meet af aan meer geïnteresseerd in wat je noemt klassieke muziek, en heb de platen van mijn ouders grijsgedraaid, voor ik zelf iets ging kopen. Helemaal zeker ben ik er trouwens niet van. ik kocht toen ook LP'svan DGG voor 6,50, met jong aanstormend talent, zoals het Tokio Strijkkwartet. Hier een plaatje van die Schubert-LP (als-ie het doet). Op Youtube vind je alleen kleine stukkies. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 mijn eerste zelf opgenomen cassette was ACDC live uit 1978 eerste LP was denk ik een live van The Rolling Stones Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Mijn 1e zelf opgenomen K7 was acdc live uit 1978 mijn 1e lp was eentje van The Rolling Stones denk ik Ofwel een solo van Paul Stanley Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Mijn 1e zelf opgenomen K7 was acdc live uit 1978 mijn 1e lp was eentje van The Rolling Stones denk ik Ofwel een solo van Paul Stanley Stef, wat is een K7? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Mijn 1e zelf opgenomen K7 was acdc live uit 1978 mijn 1e lp was eentje van The Rolling Stones denk ik Ofwel een solo van Paul Stanley Stef, wat is een K7? M rc Die Belgen spreken ook een woordje Frans Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Mijn 1e zelf opgenomen K7 was acdc live uit 1978 mijn 1e lp was eentje van The Rolling Stones denk ik Ofwel een solo van Paul Stanley Stef, wat is een K7? M rc Die Belgen spreken ook een woordje Frans 8-t so Belgen wel, maar Vlamingen toch niet? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 8-t so Belgen wel, maar Vlamingen toch niet? M rc Wat is dan volgens jou het verschil tussen een Belg en een Vlaming? Het is allemaal niet zo zwart-wit. Vooral de Brusseleirs doorspekken hun NL met veel frans. Bon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 8-t so Belgen wel, maar Vlamingen toch niet? M rc Wat is dan volgens jou het verschil tussen een Belg en een Vlaming? Het is allemaal niet zo zwart-wit. Vooral de Brusseleirs doorspekken hun NL met veel frans. Bon. Belgen bestaan niet. Vlamingen wel. Walen ook. Maar Walen zie je niet op dit forum. Je kunt niet eens kiezen voor Frans. Maar straks reageert Stef ook nog, en dwalen we helemaal af naar de taalstrijd. Terug naar de eerste plaatjes. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 8-t so Belgen wel, maar Vlamingen toch niet? M rc Wat is dan volgens jou het verschil tussen een Belg en een Vlaming? Het is allemaal niet zo zwart-wit. Vooral de Brusseleirs doorspekken hun NL met veel frans. Bon. Belgen bestaan niet. Vlamingen wel. Walen ook. Maar Walen zie je niet op dit forum. Je kunt niet eens kiezen voor Frans. Maar straks reageert Stef ook nog, en dwalen we helemaal af naar de taalstrijd. Terug naar de eerste plaatjes. M rc je vergeet sander........de waal Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 april 2010 Report Share Posted 14 april 2010 Maar straks reageert Stef ook nog, en dwalen we helemaal af naar de taalstrijd. Zo wordt er tenminste nog i Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 april 2010 Report Share Posted 15 april 2010 Mijn eerste plaatje: "Sonny Boy / There's A Rainbow 'Round My Shoulder", Al Jolson, 1929. Elektrisch opgenomen! Van de eerste Talking Movie "The Jazz Singer"! (1929) (Nee, niét die uit de revival "the Al Jolson Story" filmversie, 1949.) 78 toeren, schellak. Natuurlijk. En ik hèb 'm nog steeds! Ongebroken! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 april 2010 Report Share Posted 15 april 2010 Dan hier mijn bijdrage K7 is de simpele afkorting van cassette K= ka en 7 = sept in het FR zoals je suc6 hebt en W817 = wachteenseven Marc sorry dat ik het niet direct verduidelijkte, zit er zo ingebakken bij mij K7 ik had en heb veel FR vrienden ik heb niets met Vlamingen en Walen ... maar wel heel veel met veel mensen en color language poor rich maakt mij allemaal niet uit ..; we dwalen af ja !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 april 2010 Report Share Posted 15 april 2010 Mijn eerste plaatje: "Sonny Boy / There's A Rainbow 'Round My Shoulder", Al Jolson, 1929. Elektrisch opgenomen! Van de eerste Talking Movie "The Jazz Singer"! (1929) [...] NEVER!! NOOIT!! NIEMALS!! Spido, je bent JAMAIS vergeten! Gemiste kans. En dat elektrisch opgenomen, doodzonde. Dat ze niet gewoon aardstralen hebben gebruikt, ts ts, ook een gemiste kans. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 april 2010 Report Share Posted 16 april 2010 On Topic: Mijn eerste eigen plaatje was Cliff Richard & The Young Ones - Living Doll. En mijn eerste singeltje (was daar lang voor, overgenomen/ geleend van mijn oudere broer: Mr. Love van Heidi Br Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts