conqubite Posted 9 mei 2010 Author Report Share Posted 9 mei 2010 Om weer wat richting te geven aan waar ik met dit topic naar toe wilde. Ik hou van een levendige, dynamische, ruimtelijke, ritmische en muzikale weergave (wie niet eigenlijk..). Dat doe ik via mijn set van een sonneteer campion, thorens td 320 met tp16 mkIII arm en TAF Cadans 5 IV luidsprekers. De thorens neigt volgens mij naar een wat rustiger geluid. De rest van de set klinkt redelijk neutraal maar wel levendig, ritmisch en muzikaal. Om het geluid te krijgen zoals ik graag wil denk ik een niet al te rustige combinatie van phonotrap en element te kiezen. Eerst de phonopre. Zoals al eerder gezegd, ik zoek naar een goede 2e hands (demo mag ook) voor een vriendelijke prijs. Leema, valt af omdat hij gewoonweg niet goed genoeg is tov de rest als ik de reacties zo lees. Lehmann black cube, was bijna iedereen altijd heel enthousiast over maar ik lees her en der dat de black cube zo langzamerhand zijn positie is kwijtgeraakt. Hou ik in beraad maar het is me wat onduidelijk hoe de black cube zich verhoudt tot de rest Goldenote Phono 1 mk 3, De Goldennote is interessant en is qua nieuwprijs een van de goedkoopste. Deze wil ik zeker eens gaan beluisteren. Veel positieve ervaringen over het geluid. Minder positieve geluiden hoor ik over de voeding en de brom die de eerste versies hadden. Is een kandidaat mits er geen sprake is van genoemde problemen. De Trigon Vanguard is al langsgekomen als 2e hands optie voor een aardige prijs. Er zijn verschillende ervaringen te vinden over deze pre. De kenners noemen hem aan de warme kant. Ook de Trigon overweeg ik wel maar staat niet boven aan de lijst. Dynavector P75, lijdend en leidend voorwerp in dit topic. Veel positieve geluiden uit het buitenland, met name geliefd bij Naimisten mede vanwege de PRAT kenmerken wat ik als een voordeel beschouw omdat het Naim geluid niet ver staat van het sonneteer geluid wat mij zo aanspreekt. Er is me een aangeboden voor een schappelijke prijs. Nadeel is, het is een mkI en die zijn minder goed dan een mk II. Daarnaast zijn er redelijk wat mensen die vinden dat deze pre het erg goed doet met de eigen elementen van dynavector in de PE mode maar dat het met andere elementen lang niet altijd goed gaat. Dit geldt voor de mk I nog meer dan de mk II. De P75 lijkt me wat dat betreft niet zo flexibel als sommige anderen en de dynavector elementen zijn voor mij toch wat aan de prijzige kant ben ik bang. Ik wacht nog even af hoe e.e.a. verder gaat lopen. Primare, mooi merk maar valt vooralsnog af simpelweg omdat ik er weinig over lees en wat ik lees over de klankmatige eigenschappen spreekt me niet aan. Audio Analoque (primo ???) ken ik niet, zegt me niets. Onder de vlag van AA valt ook Trichord en dat lijkt me een van de meest interessante opties hier. Ik kom bijna geen negatieve ervaringen tegen en klankmatig lijkt dit wel bij mijn smaak te passen. De Trichord Dino staat ook hoog op mijn lijstje. Roque, ken ik niet, moet ik me wat meer in gaan verdiepen. Sutherland, de ph3d krijgt lovende recensies maar lijkt vooralsnog net iets te duur voor mij. Je kunt je dan ook afvragen of er geen betere opties zijn, met name financieel gezien dan. Phonomena, ken ik niet. Creek, ik vind hun line up van phonotrappen wat rommelig. Ik zie door de bomen het bos niet bij de Creek phonotrappen. Vooralsnog kijk ik even verder zonder ze direct af te schrijven. Musical Fidelity, ik denk dat er betere opties zijn. Clear Audio. Ik kijk eerst even naar andere opties tenzij ik nog overtuigd wordt. Wat betreft elementen is het voor mij nog een black box want ik ken ze eigenlijk geen van alle. Ondanks enkele minder goede ervaringen van een paar leden hier kijk ik toch naar een benz micro mc gold wat ik als mijn vertrekpunt zie voor de zoektocht naar een element. Daarnaast ben ik ook wel benieuwd naar andere elementen in die prijsklasse zoals bijvoorbeeld een ortofon rondo red. Iemand andere elementen die ik moet gaan beluisteren Als iemand een gericht advies heeft voor mij met mijn set en mijn wensen als uitgangspunt hoor ik dat uiteraard graag, bij voorkeur gemotiveerd. Oveigens zit ik net even te kijken en de advertentie van de P75 is weg. Er is iemand getrikkerd door dit topic geloof ik. Biecht maar op, wie heeft hem??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 Vier keer....??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 9 mei 2010 Author Report Share Posted 9 mei 2010 Vier keer....??? Refreshen Hans, refreshen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 9 mei 2010 Report Share Posted 9 mei 2010 Onder de vlag van AA valt ook Trichord en dat lijkt me een van de meest interessante opties hier. Ik kom bijna geen negatieve ervaringen tegen en klankmatig lijkt dit wel bij mijn smaak te passen. De Trichord Dino staat ook hoog op mijn lijstje. Absoluut een topper in zijn prijsklasse. Zeker het beluisteren waard. Heel mooie combi met Benz Micro en Goldring elementen. Sutherland, de ph3d krijgt lovende recensies maar lijkt vooralsnog net iets te duur voor mij. Je kunt je dan ook afvragen of er geen betere opties zijn, met name financieel gezien dan. Absoluut een heel mooie pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Onder de vlag van AA valt ook Trichord en dat lijkt me een van de meest interessante opties hier. Ik kom bijna geen negatieve ervaringen tegen en klankmatig lijkt dit wel bij mijn smaak te passen. De Trichord Dino staat ook hoog op mijn lijstje. Ik heb de duurdere in huis gehad en direkt vergeleken met een Whest en mijn toenmalige Lehmann. Ik vond die Whest er wel uitspringen en heb hem daarom gekocht. Ze zijn ook nog wel eens te vinden op de tweede hands markt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 De Leema en Dynavector phonotrappen zijn niet de enigen die niet deugen, en wel degelijk je element kunnen slopen. Ach wat jammer, die Dynavector leek me wel wat. Wel vermoeiend hoor: wel/niet, wel/niet... Nou geef dan maar een lijst van wel te vertrouwen phono-trappen. Deze reactie geeft duidelijk aan hoe kwalijk de uitwerking van de lasterlijke aantijging / verdachtmaking van onze twee forummers is geweest! We hebben immers duidelijk gemaakt dat er geen enkele aanleiding is om te veronderstellen dat er iets mis is met de Dynavector phonotrap. Waarom wordt zulke laster dan toch geloofd? De fabrikant, noch de Engelse importeur, noch de Nederlandse importeur hebben ooit klachten hierover gekregen. Niemand op dit forum heeft negatieve ervaringen met deze phonotrap gemeld. Degene die de laster in de wereld heeft gebracht, zou zich diep moeten schamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Als Miracle dat zegt en uit ervaring meegemaakt heeft, kan het ook zo zijn, dat heeft in totaal niks met lasterlijke aantijging / verdachtmaking te maken,dat de vriendjes van Spido worden aan gesproken ,jammer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Degene die de laster in de wereld heeft gebracht, zou zich diep moeten schamen. Neen Spiekerboertje, JIJ zou je diep moeten schamen, dat je mij op zo'n manier vals wenst te beschuldigen, en anderen vals van laster beschuldigd. Dat de Dynavector pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Dat de Dynavector pré een slecht apparaat is, wat een behoorlijke DC op de ingang vertoond is geen laster, maar de keiharde werkelijkheid. Dat de fabrikant + verschillende importeurs dat tegenspreken verbaasd mij niets. Fvaudten toegeven is ook in de audiowereld nu eenmaal heel moeilijk. Beste Mirakel, Je zegt hiermee dat de pré's van Dynavector (toch niet de eerste de beste) behoorlijke DC op de ingang hebben. Dat is niet aangetoond en daarmee is dit, en dat ben ik met Spido eens, gewoon laster en bewust in diskrediet brengen van een product. Dat er wel eens exemplarisch wat stuk gaat aan een apparaat komt vaker voor en dat behoort de leverancier te regelen met de klant enerzijds en met zijn toeleverancier anderzijds. Daar is garantie voor. Dat behoort niet publiekelijk uitgevochten te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Deze reactie geeft duidelijk aan hoe kwalijk de uitwerking van de lasterlijke aantijging / verdachtmaking van onze twee forummers is geweest! We hebben immers duidelijk gemaakt dat er geen enkele aanleiding is om te veronderstellen dat er iets mis is met de Dynavector phonotrap. Waarom wordt zulke laster dan toch geloofd? Degene die de laster in de wereld heeft gebracht, zou zich diep moeten schamen. Beste Spido, Als je spreekt over ten onrechte in dicrediet brengen van een produkt dan dekt dat wellicht (!) de lading. Maar houdt nu eens op met termen als lasterlijke aantijging en verdachtmakingen, want het is je niet waardig. Je hebt volgens mij de pest aan de man die aan de basis staat van het DC verhaal en probeert hem op alle manieren te treffen. Wat jij nu precies met "we hebben immers aangetoond ... " bedoeld is me ook niet duidelijk. Wie zijn we en hoe is dat nu aangetoond. Je bedoelt toch niet het antwoord op die mailtjes van jou aan Latham e.d. Als je 40/50 jaar geleden aan een tabaksfabrikant vroeg of roken slecht voor je gezondheid was kreeg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord. De - interessante - vraaq waarom het gaat is of DC kwaad kan en zo ja hoeveel DC en hoe lang. Wie stelt moet bewijzen geldt voor de rechter, maar voor een consument geldt neem het zekere voor het onzekere want je hoeft echt niet bij een winkel aan te komen met het verzoek om een element te vergoeden omdat er DC op de phono trap zit. Het eerste wat je te horen krijgt is "bewijs dat maar eens". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Wat jij nu precies met "we hebben immers aangetoond ... " bedoeld is me ook niet duidelijk. Wie zijn we en hoe is dat nu aangetoond. Je bedoelt toch niet het antwoord op die mailtjes van jou aan Latham. Als je 40/50 jaar geleden aan een tabaksfabrikant vroeg of roken slecht voor je gezondheid was kreeg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord. Carl, ik had een waardiger antwoord van je verwacht. Met die tabak vergelijking suggereer je dat plaatjes draaien slecht voor je gezondheid is Slaat toch helemaal nergens op. Staat er man aan de basis van DC verhaal? Vast wel maar boeit dat? Wat even vergeten wordt is dat door onoordeelkundig behandelen van een phono ingang deze ook stuk kan gaan, met alle gevolgen van dien. De- interessante - vraaq is of DC kwaad kan en zo ja hoeveel DC en hoe lang. Dat is toch al uitgebreid beantwoord door KT88? 'Tis ook maar hoe je meet. Doe de je dat met een hoogohmige voltmeter en je meet dan een paar honderd mV zegt dat nog niks. Doe je dat met een belasting van zeg 1 kohm (ongeveer de inwendige weerstand van een MM) of iets van 25 ohm (de inwendige weerstand van een MC) aan de ingang van de pre en je meet dan nog iets van een mV dan is dat ok. Het gaat er om hoeveel energie er uit zo'n pre komt die gevaarlijk kan zijn. Is ook al genoemd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Dat de Dynavector pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 mei 2010 Report Share Posted 10 mei 2010 Degene die de laster in de wereld heeft gebracht, zou zich diep moeten schamen. Neen Spiekerboertje, JIJ zou je diep moeten schamen, dat je mij op zo'n manier vals wenst te beschuldigen, en anderen vals van laster beschuldigd. Dat de Dynavector pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Spido ,zakenmensen gaan toch niet zij eigen ruiten ingooien ,spido ga terug naar sprookjes land :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Jitze, Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik meerdere elementen zou hebben gesloopt met die Chinees? Hallo sander, dit topic - alsmede de waarschuwing uit Sneek - blinkt niet uit in helderheid, denkelijk heb ik zaken aan elkander geknoopt die in feite zelfstandige fenomenen blijken, hiervoor mijn excuses............. Overigens begrijp ik de ophef werkelijk niet, van de P75 zijn geen negatieve berichten die bevestigen dat er elementen worden gesloopt/verbrand te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Wat jij nu precies met "we hebben immers aangetoond ... " bedoeld is me ook niet duidelijk. Wie zijn we en hoe is dat nu aangetoond. Je bedoelt toch niet het antwoord op die mailtjes van jou aan Latham. Als je 40/50 jaar geleden aan een tabaksfabrikant vroeg of roken slecht voor je gezondheid was kreeg je waarschijnlijk hetzelfde antwoord. Carl, ik had een waardiger antwoord van je verwacht. Met die tabak vergelijking suggereer je dat plaatjes draaien slecht voor je gezondheid is Slaat toch helemaal nergens op. Staat er man aan de basis van DC verhaal? Vast wel maar boeit dat? Wat even vergeten wordt is dat door onoordeelkundig behandelen van een phono ingang deze ook stuk kan gaan, met alle gevolgen van dien. Hai Pjotr, Niet mijn gezondheid natuurlijk maar de gezondheid van het element. De waarschuwing indertijd is ingebracht door Henk van audioselectief. Mijn ervaring is dat hij niets zonder goede gronden doet op dat gebied. Hai Spido, Zou Miracle niet een lichte vorm van dislectie hebben? Voor de rest is het een prima kerel die wel zijn eigen meningen heeft (net zoals jij misschien?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Jitze, Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik meerdere elementen zou hebben gesloopt met die Chinees? Hallo sander, dit topic - alsmede de waarschuwing uit Sneek - blinkt niet uit in helderheid, denkelijk heb ik zaken aan elkander geknoopt die in feite zelfstandige fenomenen blijken, hiervoor mijn excuses............. Dank je. Mijn ervaring met de Chinees is een andere dan die Haudio beschrijft met een andere phonovoortrap (dat was geen Dynavector trouwens). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Nee we hebben inderdaad geen benul waarover we bezig zijn, maar in dit wereldje komt dat wel vaker voor................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 mei 2010 Report Share Posted 11 mei 2010 Het blijft allemaal uiterst vaag, niet? Anyway, zoals ik al eerder zei: ik vind het niet op mijn weg liggen op op een forum merken en types te noemen. Van die Chinees vind ik dat niet zo'n probleem want die werd nooit officieel in NL gevoerd door een importeur en het "merk" is volgens mij ook allang ter ziele. Maar hier heeft Concubite verder weinig aan vrees ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Het is inmiddels duidelijk geworden dat sommige van onze gemakkelijk-te-beïnvloeden hearders nu helemaal geen enkele phono-voorversterker meer vertrouwen. De lasteraars hebben dus volop òneer van hun werk. Weet toch, gij allen die misleid zijt, dat er ook nog altijd (passieve) MC-aanpassingstrafo's bestaan. En dat die door mensen met kennis & ervaring in hoge ere worden gehouden. Zie bijvoorbeeld http://www.ortofon.jp/english/product/transformer/index.html (Ortofon Japan??? Mijn wereld stort in!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 (Ortofon Japan??? Mijn wereld stort in!) Mensen met kennis en ervaring Spido weten dat de kwaliteit van een klein merk meestal bepaald wordt door een of meerdere topontwerpers. Er is een Ortofon arm op de markt Spido die een feite Jelco is - wat zegt dat allemaal nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 12 mei 2010 Author Report Share Posted 12 mei 2010 Niet dat ik daar naar zocht maar ik vond een interessant stukje tekst van van Jan de Jeu vlak onder de foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 mei 2010 Report Share Posted 12 mei 2010 Zou Miracle niet een lichte vorm van dislectie hebben? Neen, absoluut geen last van, maar als ik moe ben wil het bij mij nog wel eens fvaudt (expres zo geschreven, = de overtreffende trap van fout ) gaan met D, T en/of DT. Vind dat dan niet echt interessant om me daar druk over te maken, en doe dat bij anderen ook niet. Op een forum gaat het over de inhoud, en niet, zoals Spiekerboertje denk, over de grammatica. @Spiekerboertje: Ik ga geen bewijzen aandragen, omdat ik die niet heb. Bij mij heeft die pré ook geen element gesloopt. Ik meet alvorens ik iets aansluit, en voorkom daarmee veel en vaak schade. Die pré is dus linearecta retour leverancier gegaan, welke hem + alle andere die hij op voorraad had retour importeur gezonden heeft. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Het leuke van een forum is dat er totaal verschillende mensen op zitten met eenzelfde "gekte". Je moet elkaar een beetje de ruimte geven en niet onmiddellijk met termen komen als laster e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 13 mei 2010 Report Share Posted 13 mei 2010 Ja Carl, leuk wanneer een product, al dan niet terecht, afgebrand wordt...erg leuk. Ik neem zomaar niet iets als waarheid aan als de informatie uit die hoek komt waarvan jij hem hebt verkregen, in het verleden al enkele keren door zure appelen heen moeten bijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts