Jump to content

Dynavector P75 phonotrap

conqubite
 Share

Recommended Posts

Nou ja, voor de fabrikant van de phonotrap is een dergelijk topic natuurlijk erg vervelend. Als het niet waar is, zou je het, ook gezien het belang van Haudio, gewoon als laster kunnen kwalificeren.

Ik ben het wel eens met je oproep niet te snel over te gaan tot dergelijke zware uitspraken, maar verwacht dan ook dat of dergelijke claims goed worden onderbouwd of niet worden gemaakt. Wil daar aan toevoegen dat het maken van dergelijke claims door een commerciële partij als Haudio nog veel zwaarder weegt en daardoor nog meer laakbaar is.

(...) Op een forum gaat het over de inhoud, en niet, zoals Spiekerboertje denk, over de grammatica.

@Spiekerboertje: Ik ga geen bewijzen aandragen, omdat ik die niet heb. Bij mij heeft die pré ook geen element gesloopt.

Ik meet alvorens ik iets aansluit, en voorkom daarmee veel en vaak schade.

Beste Miracle,

Het gaat inderdaad niet over grammatica. Het gaat over laster.

De naam is Spido, beste Miracle. Waarom gebruik je een andere naam?

Kennelijk kun je niet meten, Miracle, want je komt tot miraculeuze resultaten.

Zo meet jij "DC" (direct current, dus gelijkstroom), die normaliter wordt aangegeven in A (Ampère) of I (Intensiteit), maar jij geeft die aan in een andere grootheid, t.w. in "mV" (millivolts, dus spanning, potentiaalverschil).

Wel eens gehoord van de Wet van Ohm?

Die pré is dus linearecta retour leverancier gegaan, welke hem + alle andere die hij op voorraad had retour importeur gezonden heeft.

Aha, je bent dus een amateur! (Anders zou je wel direct bij de importeur bestellen...) Dat verklaart wel wat!

Wil daar aan toevoegen dat het maken van dergelijke claims door een commerciële partij als Haudio nog veel zwaarder weegt en daardoor nog meer laakbaar is.

Dat ben ik met je eens RBH maar wat is zijn commercieel belang dan in deze? Henk is geen dealer die alleen maar een paar merken verkoopt en die dan uitsluitend propagandeerd. Hij is een dealer die veel op het gebied van analoog in zijn winkel wil hebben en daarvoor komen zijn klanten (en dat weet hij). Hij staat verder erg sceptisch tegenover DC en is bang voor "zijn" elementen. Verder heeft hij een discussie willen aanzwengelen.

Als een autodealer een paar jaar geleden gewaarschuwd had voor Toyota had hij ongetwijfeld een proces aan zijn broek gehad (in de US). Maar achteraf had hij wel gelijk gehad. Dit zijn moeilijke dilemma's en alle partijen moeten daar voorzichtig mee omgaan.

Tot slot las ik deze tekst in de technische specificaties van de Audio Flight phono trap:

"On the preamp board there is a offset protection; in case on the output there is a DC offset voltage, the unit will go in protection, saving the unit and all units connected on it."

Waarvoor zouden ze dat doen als DC geen kwaad kan ?

(...) "On the preamp board there is a offset protection; in case on the output there is a DC offset voltage, the unit will go in protection, saving the unit and all units connected on it."

Waarvoor zouden ze dat doen als DC geen kwaad kan ?

Beste Carl,

Het ging toch om (vermeende) DC op de ingang?

En daar heb je natuurlijk weer helemaal gelijk in Spido. Maar kennelijk is DC dus wel een probleem. De hooggeleerden zijn er alleen nog niet over eens of het onder omstandigheden een elementen killer is.