Jump to content

BEHANG

mart
 Share

Recommended Posts

Guest tubejack

Jack je zit toch ook in de handel :D

Ik zie je voorbij komen met een hoop tuners ,en het modificeren van cd spelers,ben inkoper of opkoper :)

CD-spelers is hobby en nieuwsgierigheid gewekt door mannen zoals Guido Tent, Sander van de Waal, Doede Douma....mijn vriend Ronald en andere die ik vergeet, maar ook b.v. door Spido die een heel andere kijk op de dingen heeft. En Bart natuurlijk!

Dus, mensen die ook eens wat terug doen.

Tuners is als hobby begonnen en bijft hobby. Ik hoef er geen brood van te eten.

Voorheen modificeerde/reviseerde of restaureerde ik ook wel eens een voor iemand anders als zij

of hij dat écht niet zélf kon. Inderdaad, soms doe ik wel eens wat van de hand,als ik een exemplaar dubbel heb.

Wat de "handel" betreft: de laatste mooie tuner een Revox B-160 heb ik voor niets gekregen, maar de afgelopen weken Akai's, Dikke Pioneers en Luxman tuners komen mensen nog net niet zélf brengen voor niets .....waarom weet ik ook niet altijd. Soms als ik iets heels moois zie, zoals die Tandberg 3001 dan koop ik het.

Mijn uiteindelijk doel: een mini museum waar ik 10 of 20 écht mooie apparaten heb staan... dan kan uiterlijk zijn maar ook qua techniek.

Gewoon, omdat ik het leuk vind. Wie weet, hoe het balletje rolt .....

Groet,

Jack

Op de avond tussen 20.00 en 22.00 uur (nu dus) vind ik het ook heel prettig om naar radio 2 te luisteren, Het Circus Jeroen Bosch. Het zijn niet meteen hoogstaande muzikale arrangementen die ten gehore worden gebracht, maar veel is erg mooi vanwege de inhoud.

Is dat audiofiel verantwoord? Het kan me eigenlijk weinig schelen, zo langzamerhand begin ik het laatste stadium in audiofilie te bereiken; de zoektocht naar de heilige graal in de muziekweergave is een weg zonder einde, de graal wordt nooit gevonden. Ik leg me neer bij een acceptabele weergave en concentreer me meer op de inhoud.

Jullie mogen de plaat opzetten ,ik heb vier dagen lang live 18 strijkkwartetten beluisterd

geen versterking geen speakers puur natuur maar dat is heerlijk :D :D

keus maakt ongelukkig, het typische dilemma van de verzamelaar die voor z'n kast met 3000 platen staat, wat zal ik nu eens op zetten, heb eigenlijk ook niks zinnigs voor dit moment.

Daarnaast zijn er blijkbaar heel veel mensen die niet door hebben dat beschikbaarheid niet meteen moet betekenen dat je er ook gebruik van moet maken. Daarom staat bij mij de TV in een aparte afgeschermde hoek, daarom op het kantoor geen radio, in de auto hoogst zelden, op de fiets geen ipod oid en in de woonkamer eigenlijk ook nooit radio. Muziek / radio luisteren (niet klakkeloos consumeren) een boek lezen, TV/film kijken zijn bewuste keuzes.

keus maakt ongelukkig

nieuwsgierigheid is verslavend.

Zit ik weer de hele avond te ontdekken n.a.v. de tip van Pjotr over dgm i.p.v. naar muziek te luisteren!

Misschien moet ik inderdaad maar weer eens gaan luisteren en ook de draaitafel weer naar beneden halen.

Mart

Leuk topic...

[...]

Een ander voorbeeld. Een kennis heeft een mooie Linn digitale speler gekocht kopleet met NAS en laptop. Hierna vroeg hij of hij mijn CD's erop mocht zetten. Geen probleem... telkens werd er een plankje leeggemaakt en ging dat mee om deze de volgende dag al weer terug te krijgen voor het volgende plankje (is ca 30 CD's). De eerste dagen was hij stik enthousiast over de opgenomen muziek. Maar na 6 plankjes hoefde het niet meer. Hij zei.. ik wordt hartstikke gek van al die muziek, ik ga eerst een een paar jaar luisteren... :huh:

Overdaad schaadt,

:)

Zo is dat.

Het zou niet in mijn hoofd opkomen het zo te doen. Bij mij gaat het cd voor cd, na elke rip/import op de streamer de gegevens eerst aanpassen en meestal meteen even draaien. Daar zal ik een jaar of drie nog wel mee bezig zijn.

Maar het zijn w

keus maakt ongelukkig, het typische dilemma van de verzamelaar die voor z'n kast met 3000 platen staat, wat zal ik nu eens op zetten, heb eigenlijk ook niks zinnigs voor dit moment.

Kleine correctie: Het niet kunnen maken van een keus maakt soms ongelukkig.

Heb je weinig te kiezen is het ook geen probleem. Is er wel veel keuze tot je beschikking tja....

Het is een beetje de omgekeerde wereld om de hoeveelheid keuzemogelijkheden de oorzaak van het probleem te noemen. Als je in een bibliotheek op zoek gaat naar een boek ga je toch ook niet alle kasten doorlezen totdat je het betreffende boek gevonden hebt. Of nog sterker: Als je het telefoonnummer van meneer Janssen in het telefoonboek wilt opzoeken begin je toch ook niet op de eerste bladzijde met meneer A.

;)

Ben ik niet met je eens George,

Wat je nu aan nieuwe pop hoort is herkauwen van de jaren '70, '80. B.v. veel hedendaagse rock is gewoon oude New Wave, Punk en Metal. Eigenlijk hoor ik daar weinig nieuws in, al brengen sommigen het niet onverdienstelijk ten tonele: Oude wijn in nieuwe zakken. Doe mij dan toch maar oude wijn in oude zakken.

Je ziet het ook in de mode: De hoge boorden uit de jaren '70 zijn weer helemaal terug. Straks krijgen we ook nog die idiote lange puntboorden. I.i.g. de bejaarde Adje patatje Visser doet nog aardig zijn best om er als 20 jarige uit te zien :lol:

Gelukkig is het allemaal niet zo'n ellende zoals b.v. het al eerder genoemde Spinvis en wat te denken van Kyteman, Eric Vloeimans of Nynke Laverman? Om maar wat divers hedendaagse muzikanten te noemen, zo is er nog veel meer maar je hoort het niet zo vaal als "Hit" gepusched op de radio. En dat was vroeger niet anders dan nu. Wat nu de goede rockers zijn is b.v. Anoek of Beth Hart. Het is er allemaal wel, je moet er alleen even op letten.

;)

Je hebt (imho) soms gelijk Peter.... Ik hoor in de Editors bijvoorbeeld heel sterk de Comsat Angels uit de jaren kruik terug. Maar.... ook de Editors vind ik leuk dus ik ga er nog wel wat van kopen. Maar daarnaast is er toch ook genoeg nieuws te genieten? Inderdaad, Spinvis en Eric Vloeimans ken ik dan wel, van Spinvis ben ik best wel een grote fan, Eric heb ik wel gezien maar ik kan niet wennen aan de electronische sound, Beth Hart is een geweldig podiumbeest, heeft een toppertje gemaakt met "Screaming for my supper" maar is is volgens mij in het genre niet iets nieuws. Dat het wel lekker is staat buiten kijf :wub:

En.... ik wil wel graag mee muziek uit deze tijd B) maar ik heb laatst toch een "vermogen" uitgegeven aan lekker zware (her)uitgaves van Yes. Wat was/is dat toch lekker. Hun muziek uit de vroege periode dan. Die Chris Squire is zooon kunstenaar op de bas, met daarnaast de prachtige drums van Bill Bruford, en natuurlijk (ik ben een echte gitaarliefhebber) Steve Howe,

Nieuwsgierigheid om steeds nieuwe muziek te willen ontdekken is eenzelfde soort 'drive' als om steeds een beter geluid na te streven. En daardoor wordt het echte genieten steeds vooruit geschoven. :(

er is meer en het kan beter.

werkt het zo bij audiofiele muziekliefhebbers?

Mart

Ach Beth Hart is eigenlijk qua stijl ook weer een kloon van Janis Joplin :D Maar toch wel weer heel eigen en zij gaat wel verder daar waar Janis gestopt is. Live (gezien in Paradiso) i.i.g. een verademing vind ik, later de CD gekocht van dat concert en dat viel dan weer tegen. Niet omdat het CD is maar om de niet zo beste registratie en ach het is dan toch wel een zoete herinnering :D

Laatst zag ik een bandje bij de WDD en dat was eigenlijk een niet zo'n beste imitatie van the Cure. Exact dezelfde muziek maar dan minder.

Bij mij iig niet. De audio hobby staat tamelijk los van de muziekbeleving. Al draagt een goede weergave wel extra bij. Ik blijf ook altijd nieuwsgierig naar nieuwe ontwikkelingen en naarmate je ouder wordt vind je ook steeds minder, iig in de pop. Bij klassiek ligt het wat anders omdat daar de muziek meestal vast ligt en het meer om de uitvoering er van gaat dan.

;)

Nieuwsgierigheid om steeds nieuwe muziek te willen ontdekken is eenzelfde soort 'drive' als om steeds een beter geluid na te streven.

er is meer en het kan beter.

Mart

Ja zo werkt dat Mart

Dat weet jij toch ook wel, wat doe je anders hear :D

Gelukkig komt er nooit een einde aan deze hobby

je kan gelukkig een steeds betere weergave nastreven

en je blijft nieuwe muziek ontdekken

gelukkig maar.

Of blijf jij op je Sony setje kiezen tussen 5 cd´s :huh:

werkt dat zo bij niet audiofiele muziekliefhebbers :confused: