ferdinand Posted 17 april 2010 Report Share Posted 17 april 2010 Hallo, Graag hoor ik jullie advies voor een (nieuwe/2ehands) versterker bij mijn Elipson 1704 speakers (grote broer van de 1303). Qua prijsklasse passend bij mijn onderstaande set en eventueel kan het ook enkel een eindversterker zijn in combinatie met mijn voorversterker Nikko Beta 600. Kreeg als advies o.a. Rotel 1080, Densen, Arcam FMJ of Quad 909. Set: draaitafel: Mitchell Gyrodec (arm Hadcock + element Musicmaker) cd speler: Sony CDPX 559ES muziek: van klassiek tot jazz Alvast bedankt voor jullie adviezen en zal jullie uiteraard op de hoogte houden van de uiteindelijke keuze. Met vriendelijke groet, Ferdinand Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 april 2010 Report Share Posted 17 april 2010 Hoi Ferdinand, en welkom op dit forum. De versterkers die je opnoemt zijn nogal verschillend klinkende versterkers, en de keuze zal dan ook erg smaakgebonden zijn. - De Quad is een lekker laid-back klinkende versterker. - De Arcam FullMetalJacket een erg neutraal en upfront versterker. - De Densen is ook erg neutraal, maar wat meer laid-back, maar zet wel erg aan om actief muziek te luisteren. De guitar-factor zoals dat in verschillende reviews beschreven word. - De R Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted 18 april 2010 Author Report Share Posted 18 april 2010 Hallo Miracle, Bedankt voor je welkom en antwoord! Ter aanvulling: de Elipsons klinken laid-back, de draaitafel zeer muzikaal/vriendelijk en zoek dus een krachtige versterker die het geheel meer doet leven. Ik probeer een zo goed mogelijke balans te vinden tussen een klankbeeld van analytisch geluid wat toch nog muzikaal klinkt. Een laatste advies die ik heb ontvangen is Vincent SV-238. Gr., Ferdinand Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted 20 april 2010 Author Report Share Posted 20 april 2010 Na divers en uitvoerig overleg met verschillende importeurs en dealers en luistersessies heb ik gekozen voor de Exposure 2010S. Een bijzonder fraaie combinatie met de Elipsons en een goede balans tussen analytisch- en hifi geluid. De 2010S klinkt (hoewel eenvoudiger model) transparanter dan de 3010S. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Veel plezier ermee dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 25 april 2010 Report Share Posted 25 april 2010 Na divers en uitvoerig overleg met verschillende importeurs en dealers en luistersessies heb ik gekozen voor de Exposure 2010S. Een bijzonder fraaie combinatie met de Elipsons en een goede balans tussen analytisch- en hifi geluid. De 2010S klinkt (hoewel eenvoudiger model) transparanter dan de 3010S. Snel gedaan jongen - alles in drie dagen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted 28 april 2010 Author Report Share Posted 28 april 2010 Hallo Carl, Was dat maar waar in 3 dagen.. ben er bijna een jaar mee bezig geweest. Maar bij het beluisteren van de Exposure en mijn set viel voor mij alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts