Duck-Twacy Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Waarom klinkt een basgitaar uit een PA speaker beter, dan uit de beste highend speakers...?? Omdat er geen wisselfilters gebruikt worden...?? Grote conussen (15 of 18") zal daarbij ook een rol spelen. Lekker veel luchtverplaatsing (zonder daar veel moeite te hoeven doen) en dat voel je bij een beetjje volume ook in je buik (lukt mij niet met met 12" units, mn oren zeggen eerder stop) Maar inderdaad, Dit soort units lopen veelal ver door (tot 1khz is vrij normaal), dus zal er weinig verstoring zijn in de harmonische structuur (laag en mid laag vormen een eenheid). Echt sublaag (onder 40 hz) hoef je meestal niet zo veel van te verwachten. Ik pleit voor een meerkanaals set met ieder instrument zijn eigen geoptimalisserde speaker Op HT systemen is 8-11 kanalen al vrij gangbaar dus, technisch haalbaar (behalve concert orkesten)...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Krijgen we nu weer zo' n vervelende non-discussie over speksteen? Stap eens in de auto M44 en neem je eigen boxen mee. En ga gewoon eens luisteren. Mij en mijn vrienden heeft het positief verrast. idd gaan we weer. ik heb mijzelf uitgenodigt maar toen gaf spido niet thuis omdat ik daar toch echt klaas voor moest hebben. en ik heb het een ruime week van te voren gevraagd. en ik ben niet diegene die begint over speksteen. das zelden zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Speksteen is ook niet alles,ik had toch verwacht van een boxen bouwer een uitgebreider en beter onderbouwend uitspraak, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Speksteen is ook niet alles,ik had toch verwacht van een boxen bouwer een uitgebreider en beter onderbouwend uitspraak, Vertel eens Wol waarom niet, kun je het onderbouwen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Speksteen is ook niet alles,ik had toch verwacht van een boxen bouwer een uitgebreider en beter onderbouwend uitspraak, Vertel eens Wol waarom niet, kun je het onderbouwen? Flauw om te antwoorden met een wedervraag i.p.v. een antwoord te geven. Krijg je de kans op extra reclame ruimte, laat je het liggen........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Krijg je de kans op extra reclame ruimte, laat je het liggen........ De voordelen en nadelen van speksteen hebben we toch al gehad? Zoek maar eens op het forum. Twee nadelen vind ik = gewicht en wellicht WAF Wel een idee om wat meer reclame voor Klaas te maken, ik moet binnenkort naar Surhuisterveen wip ik gelijk even langs. Waarom ben je trouwens anoniem Pjort? Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Speksteen is ook niet alles,ik had toch verwacht van een boxen bouwer een uitgebreider en beter onderbouwend uitspraak, Beste wol, Niemand heeft hier beweerd dat speksteen "alles" is. Of dat het "perfect" is. Maar het benadert het ideaal van eindeloze stijfheid - het onvervormbare pomphuis - wel veel meer dan houten trilkistjes doen. Wie oren heeft om te luisteren, die luistere. Wie bedoel je overigens met die "boxenbouwer"? Ik zou er hear geen weten... Beste m44, Spido maakt geen afspraken voor of namens Klaas Feenstra. Maar als ik het voor 't zeggen had, zou ik hem niet aanraden jou te ontvangen. Er zijn immers genoeg vriendelijke mensen, die belangstelling tonen? (En die nemen ongetwijfeld betere muziek mee dan jij zou doen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Spido stijfheid is ook niet alles,dat heeft een gedeelte met de box te maken ,en ik neem aan dat je bedoeld de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik heb een mooie One Liner voor je Wol: Niets is Alles ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 spido is al stijf genoeg qua persoonlijkheid @tubejack....need i say more @spido Niemand heeft hier beweerd dat speksteen "alles" is. Of dat het "perfect" is. Maar het benadert het ideaal van eindeloze stijfheid - het onvervormbare pomphuis - wel veel meer dan houten trilkistjes doen. met alle nadelen van dien idd houdt een dikke plaat speksteen een trilling langer vast dan een dunne wand hout...ja of nee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik wil iedereen in zijn waarde laten maar speksteen resoneert ook, ondanks dat die een bepaalde stijf heid bevat of niet Spido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Jack een kast blijft altijd kleuren hoe went of keert Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik wil iedereen in zijn waarde laten maar speksteen resoneert ook, ondanks dat die een bepaalde stijf heid bevat of niet Spido Nee hoor, lees maar http://users.telenet.be/kvdv.company/AVALANCHE%20SP/pagina6.html Een Belg zal toch nooit jokken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Zeg Dukkie ,die belg zegt ,de zeer zware speksteen bij Avalanche produceert daarentegen nagenoeg geen resonantie. Dus hij resoneert wel. Dus morsdood is speksteen niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 laat staan als je er dunne platen van zaagt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Zeg Dukkie ,die belg zegt ,de zeer zware speksteen bij Avalanche produceert daarentegen nagenoeg geen resonantie. Dus hij resoneert wel. Dus morsdood is speksteen niet Avalanche's zijn veel lichter dan PP's. Dus Avalanche gebruikt echt geen 3 cm dikke wanden zoals PP wel doet ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Jongens ff niet zeuren. Speksteen is qua materiaal eigenschappen een mooi materiaal om speaker kasten te bouwen zoals Spido aan geeft. Maar het is niet het enige mooie materiaal en Spido is niet de enige of eerste die dat speksteen gebruikt. Ik heb een mooie One Liner voor je Wol: Niets is Alles ! Ja ja, speksteen op het toilet: Spekstenen spreuken tegeltjes, Spido heeft ook nog een heel arsenaal van die spreuken waar je alle kanten mee op kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Het deert me niets, deze discussie, maar het is telkens weer hetzelfde. Mensen haken hier af, en zeurpieten blijven over. Soms is een ban nog niet zo gek, bleek laatst wel het is alleen altijd weer dezelfde die erover begint...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Jack een kast blijft altijd kleuren hoe went of keert Hoe stijver, des te minder Wol, des te minder kleuring des te meer details. Tal van dingetjes vielen voorheen niet eens op, ook slechte opnames vallen meer op. IMHO mag de "concurrentie" voor zover die er is (m.i. niet of nauwelijks in deze prijsklasse ) zich ernstig zorgen maken. Ik heb tijdens de 2 voorgaande Hear-dagen vele malen duurdere en ook mooier uitziende boxen gehoord. Maar geen van allen vond ik zo mooi als deze klinken..... en d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Goodtube kun je weer niet omgaan met kritiek,door kritisch te zijn word je alleen sterker en beter van. Dat voor jullie kritiek een negatieve beleving is jammer dan ,dan ben je met je zelf niet goed bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 1000,- per stuk is een boel geld vind ik ( of dat het waard is is aan de koper daar doe ik geen uitspraak over) zeker als je dat gaat vergelijken met andere diy bouwers die vanuit huis spullen verkopen. of via marktplaats bijv voor 2000 euro is heel veel te vinden, zoveel dat je het niet eens meer kan overzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik vind 1000€ ook nog een heel bedrag per weergever M44. Ben niet over één nacht ijs gegaan en heb het nodige voorwerk gedaan. Heb ze vergeleken met weergevers die minstens 3x zo veel moeten kosten. Merken e.d. ga ik niet noemen, ik gun iedereen zijn broodje. Bovendien wat ik mooi vind, hoeft een ander nog niet te vinden. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik vind dat ze zitten pronken met speksteen dat is super bij box bouwen kom nog heel wel wat anders om de hoe kijken als alleen speksteen .ik zeg niet dat het slecht is maar het heeft ook nadelen .We hadden al in 1986 met speksteen , beton, kunststof, alu,tabopan,en berken boxen en ga zo maar door ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik was al voor een Manger unit al 750 euro,s kwijt en dan heb ik nog geen kast en geen woofer.Alles heeft zijn prijs. En de uitspraak van Jack -Bovendien wat ik mooi vind, hoeft een ander nog niet te vinden- klopt als een bus.En dat doet een violist ook met een viool naar eigen wensen te laten bouwen bij een vioolbouwer en die doet er een jaar over.Doen we ook een jaar over een box te bouwen :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Ik vind dat ze zitten pronken met speksteen dat is super bij box bouwen kom nog heel wel wat anders om de hoe kijken als alleen speksteen .ik zeg niet dat het slecht is maar het heeft ook nadelen .We hadden al in 1986 met speksteen , beton, kunststof, alu,tabopan,en berken boxen en ga zo maar door geëxperimenteerd . en wat blijkt alles heeft zijn voordeel .en nadeeel Nou ben ik wel nieuwsgierig wie "we" zijn. Post gerust eens wat in het zelfbouw deel van het forum zou ik zeggen. Veel leuker dan dit draadje vol (wol ) te stoppen met speksteen. De vraag(?) van Hans was toch wel iets breder dan materiaal keuze (te breed wellicht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts