Jump to content

Veni, vidi, VADci!

spido
 Share

Recommended Posts

HiFiZine | Uitgave van Xingo Publishing en Communicatie B2B 19 april 2010

VAD Show wordt AV-NU

Nieuwe naam, nieuw concept en nieuwe locatie

De VAD show, de jaarlijkse hifishow in Veldhoven, krijgt na 14 jaar een opvolger. In het jubileumjaar 2010 wordt voor het eerst het beeld, geluid en multimedia evenement AV-NU 2010 georganiseerd. Het evenement op 23, 24 en 25 oktober 2010 krijgt met de Jaarbeurs Utrecht een meer centraal gelegen locatie.

De organisatie merkt dat er meer dan ooit de behoefte bestaat aan een evenement met landelijke dekking dat de promotie van hoogwaardige en exclusieve consumenten-elektronica als doelstelling heeft. Met AV-NU, dat plaats vindt in het Beatrixgebouw in de jaarbeurs, wordt hierop ingespeeld. Het is echter niet alleen de locatie die verandert, want de organisatie gaat zich met het nieuwe evenement ook richten op een breder aanbod en het genereren van hogere bezoekersaantallen.

Het evenement heeft een duidelijke missie: landelijke promotie van beeld, geluid en multimedia door demonstratie, presentatie en informatieverstrekking in gemoedelijke sfeer en een imponerende omgeving. Centraal bij AV-NU staat het beleven van film, muziek, domotica, streaming audio, personal audio en zelfs gaming op niveau.

Dus we krijgen een Firato 2 :D ,hartstikke leuk :D busjes vol mensen en nu kunnen ook de ouderen garde komen met rollators :D wat een heerlijke beleving :)

VAD was gewoon een een leuke dag eruit en voor mij kort bij huis en geen gezeur van verkopers,dat je wel af en toe bij de dealers had ,en mijnheer vindt u het prachtig :):D:angry::mad2:

idem

gewoon een daje uit, nede forummers ontmoeten, belgisch biertje drinken.

als games e.d nu ook gaan komen verwacht ik een shift in de sfeer. en geen goede. en ik vond het ook al druk genoeg eigenlijk.

• Members

Ach joh, trek het je maar niet te veel aan, het blijft gewoon zoals het al jaren was. Er wordt al ruim twee jaar gezocht naar een nieuwe locatie omdat de oude gewoon niet meer naar wens was (meest voorkomende klacht was dat de apparatuur daar niet echt uit de verf komt). De ruimtes in Utrecht schijnen akoestisch beter en overzichtelijker gerangschikt te zijn. Hekel punt zal nog wel het parkeren worden, in Veldhoven was dit gratis, in Utrecht... De entree zal hier waarschijnlijk ook niet op aangepast gaan worden, er is dus nog wel wat werk te verzetten voor de organisatie. Een nieuwe naam, ach, echt nodig was het niet maar misschien geeft dit weer wat extra publicatie? De RAI was misschien nog mooier geweest gewoon weer onder de noemer Firato..

Grappig detail trouwens, hoe komt een niet uit de handel afkomstig (of zoals hijzelf zegt een virtueel) persoon als de topic starter aan dit B2B (business to business) nieuwsbericht wat uitsluitend is verstuurd naar importeurs, detailisten en fabrikanten uit de audio/video gerelateerde brache?

Grappig detail trouwens, hoe komt een niet uit de handel afkomstig (of zoals hijzelf zegt een virtueel) persoon als de topic starter aan dit B2B (business to business) nieuwsbericht wat uitsluitend is verstuurd naar importeurs, detailisten en fabrikanten uit de audio/video gerelateerde brache?

Vriendje van Klaas. Lijkt mij duidelijk.;)

Enne kregen we maar weer een echte Firato i.p.v. wat men nu wil gaan doen.

Misschien tijd om een echte beurs te maken voor alleen Hifi.

En dan zonder die achterlijke hoge prijzen :o voor het huren van een ruimte.

Ik zie :rolleyes: een gat in de markt.

(...) Grappig detail trouwens, hoe komt een niet uit de handel afkomstig (of zoals hijzelf zegt een virtueel) persoon als de topic starter aan dit B2B (business to business) nieuwsbericht wat uitsluitend is verstuurd naar importeurs, detailisten en fabrikanten uit de audio/video gerelateerde brache?

Spido hoort alles, ziet alles, weet alles, onthoudt alles... B)

• Members

[...]

Ik zie :rolleyes: een gat in de markt.

Wees niet bang, je bent niet alleen (en er wordt al naarstig naar mogelijkheden gekeken/gezocht)...

Spido hoort alles, ziet alles, weet alles, onthoudt alles... B)

Is U dan toch... N

Ik was wel klaar met de VAD.

Na het bezoek van de beurs in Alkmaar had ik wel zoiets van kijk dus zo kan het ook.

Mooie ruimtes met niet teveel bezoekers.

Wel te kleinschalig voor de vad maar misschien is de firato2 ook wel weer leuk.

Die zou eigenlijk dan toch wel weer in de RAI moeten zijn.

Als maar niet de boemsetjes de overhand krijgen dan zijn meer bezoekers geen probleem.

De mensen die niet echt in audio gestresseerd zijn gaan toch naar de platte Tv's kijken en de spekertjes die zo mooi achter de gordijnen passen.

Als dat nodig is om de beurs mogelijk te houden dan kan Utrecht een mooie locatie zijn.

Wel zorgen dat het geluid van de buren niet te hard gaat.

Niets is namelijk irritanter dan dat je naar een mooi stuk muziek aan het luisteren bent en er komt telkens Tin pan ally bij de buren langs.

Wel een mooi nummer maar niet door Jimmy heen.

Groetjes George

Jammer, is het enige wat ik kan zeggen. Utrecht is toch weer een stapje verder, en ja gaat het daar dan wel lukken om mede forum leden tegen te komen, zeker die eikels die geen mobiel hebben......

Hebben ze daar ook bier?

Games, bah!

Andre

Nou laten we het voordeel van de twijfel geven. De games heb ik zo mijn twijfels over. Krijgen we dan stands met softwarefabrikanten en of hardware merken te zien? Of gaat het om de apparaten er om heen? Groot LCD scherm of beamer, geluidsbeleving bij een spel?

Ik begrijp dat het Beatrixgebouw meer vergaderzalen heeft, dus we krijgen een kruising van de AZ audioshow Alkmaar en de Lente Hifi Show Rotterdam. Grote ruimtes afgewisseld met kleine afzonderlijke kamers. Tja, als de aankleding maar goed zit.

De naam AV-NU, hoe spreek je dat uit? Av

Guest tubejack

Vond de Firato van vroeger gezellig :) Daarna ben ik eigenlijk nauwelijks meer naar een

audioshow geweest -op die in Sneek na- wat qua grootte natuurlijk niet te vergelijken

is maar die een heerlijke ongedwongen sfeer heeft.

Beide Hear dagen vond ik ook top, dàt kleinschalige heeft wel wat :)

Echter in e.e.a. Audio/Video beurs heb weinig meer te zoeken...... tijden... veranderen..

Van mij mag het, hoor. Mits er maar een goede indeling is, en de boel niet door elkaar gaat lopen.

Vorig jaar ben ik voor het eerst (en nu dus, voor het laatst ook) naar de VAD geweest, maar zonder veel belangstelling voor het getoonde.

Ik vrees dat ik dat ook niet meer ga krijgen, de eerstkomende tien jaar of zo.

Waarschijnlijk ben ik niet zo'n apparaat-fetisjist. Gelukkig zijn met je eigen installatie verhindert toch ook dat het upgrade-virus nog een kans krijgt.

Maar de nieuwe locatie nodigt wel meer uit voor een bezoek. Lekker centraal gelegen, goed bereikbaar met de trein.

En is altijd leuk een paar mede-(ex-)slachtoffers tegen te komen. :unsure:

M :ph34r: rc

Van mij mag het, hoor. Mits er maar een goede indeling is, en de boel niet door elkaar gaat lopen.

Ja, hier hoop ik ook stiekem op. Alles een beetje gegroepeerd maar of dat ook makkelijk is voor importeurs, die verschillende productlijnen voeren?

Slachtoffers van wat?

Slachtoffers van wat?

Van het upgrade-virus, van het steeds maar nieuwe dingen willen kopen, of oude dingen voor mijn part. Slachtoffer van het gevoel dat het altijd nog beter kan, en dat dat ook moet.

Ik ben ervan af.

Soms zeggen anderen mij dat dit-of-dat beter kan, maar luister ik zelf, dan ontgaat het mij, of ik hoor het wel, maar boeit het me niet.

Ah, bedankt Mumsoft. Nee, daar heb ik geen last van. Het is leuk om het bij te houden. Genieten van al dat moois en de gezelligheid. Voor zover een audiofiel gezellig kan zijn... :ph34r::D

Ja hoor, als je hem in het wild ontmoet is-ie tam. :)

Ja hoor, als je hem in het wild ontmoet is-ie tam. :)

Die is grappig! LOL :lol:

Tja, in het wild kan beter zijn, virtueel kan een probleem worden... Dat is bij dieren wel anders.

Nou wat zullen we te zien krijgen op de promotieposters?

Oktober 2010 in Utrecht! De AV NU Show (voorheen VAD Show te Velthoven)...

Jammer, is het enige wat ik kan zeggen. Utrecht is toch weer een stapje verder, en ja gaat het daar dan wel lukken om mede forum leden tegen te komen, zeker die eikels die geen mobiel hebben......

Hebben ze daar ook bier?

Games, bah!

Andre

are you tokkie to me? :lol:

utrecht is vooral met de trein erg goed bereikbaar

daarna cafe belgie in voor goede biertjes

en met treintje naar huis....hips

• Members

Het is alleen iedere keer zo'n pokke-eind lopen om een peukie te gaan roken! In Veldhoven kreeg ik altijd een kamer bij de uitgang (ook handig voor de bezoekers, die gebruikten hem blijkbaar als ingang)...

Het is alleen iedere keer zo'n pokke-eind lopen om een peukie te gaan roken! In Veldhoven kreeg ik altijd een kamer bij de uitgang (ook handig voor de bezoekers, die gebruikten hem blijkbaar als ingang)...

of als ontmoetingsplaats om bij te praten met importeur ... :D