Jump to content

Beolab 11

spido
 Share

Recommended Posts

Bang & Olufsen BeoLab 11 subwoofer Bang & Olufsen heeft een nieuwe subwoofer op de markt gebracht die zeer fraai is vormgegeven. De BeoLab 11 bestaat uit twee losse kasten die recht tegenover elkaar zijn gemonteerd, en die zijn afgewerkt met een soort aluminium Beolab_11_210410.jpg

Celestion 6000 revisited?

cel6000.jpg

Maar dan zonder akoestische kortsluiting - uitdoving?

Dan zou het tòch nog wat kunnen worden, met die hifi...

nah....

aluminium klinkt ronduit slecht.

mijden dat spul

Hmm.... m.i. hebben ze bij B&O zich altijd meer toegelegd op het gelikt uitzien van hun apparatuur dan op een werkelijk goede weergave. Maar om nu te zeggen dat zo'n geval een aanwinst is voor je huiskamer...

Tja, menig vrouwpersoon (incl. mn vriendin) zou er grote problemen mee hebben, maar ik zou deze toch wel vet koel vinden staan (in een beetje industrial design interieur)

yg_acoustics_voyager.jpg

http://www.yg-acoustics.com/YG_Acoustics_Anat_II_Brochure.pdf

("we are the Borg" etc.)

Back on topic (B&O) maar weer ;)

Hoewel 2 woofers PP(?), enig vergelijk is er wel

nah....

mijden dat spul

Hallo,

Ooit van het merk Magico gehoord?

Ook aluminium kasten. Heeft toch een aardige reputatie hoor! :rolleyes:

Groet,

Leobus

Er is veel voor te zeggen het luidsprekersysteem voor de laagste frequenties zowel elektronisch als mechanisch los te koppelen van het luidsprekersysteem voor de hogere frequenties.

Maar er is ook veel voor te zeggen dat juist níet te doen...

En er is veel voor te zeggen om samengeperste lucht te gebruiken als (virtueel) membraan: de luchtprop tussen de beide face-to-face woofers.

Jammer, dat in dit geval de units noch de behuizingen supra-fähig zijn...

Bedankt voor de reacties!

De woofertjes in dit systeem lijken me te klein om een serieuze ("awesome"!) basweergave mogelijk te maken.

Maar toch... aluminium is een stijf materiaal, met een gunstige inwendige demping.

Met een "vliegtuigbouw" versterkte paneelconstructie (gecombineerd met koolvezel, wellicht?) zou het weliswaar licht, maar toch heel stijf kunnen zijn.

Juist degenen die beweren dat "aluminium nooit wat kan zijn", geven mij aanleiding te vermoeden dat hier grote mogelijkheden liggen.

Want zij die dat beweren hebben het wel vaker - ja, vrijwel altoos - bij het verkeerde eind! :lol:

nah....

mijden dat spul

Hallo,

Ooit van het merk Magico gehoord?

Ook aluminium kasten. Heeft toch een aardige reputatie hoor! :rolleyes:

Groet,

Leobus

Piega werkt ook met aluminium kasten volgens mij... Reputatie? Geen idee ;)

Met een "vliegtuigbouw" versterkte paneelconstructie (gecombineerd met koolvezel, wellicht?) zou het weliswaar licht, maar toch heel stijf kunnen zijn.

Hallo Spido,

Aluminium versterken met koolstof lijkt mij geen goed plan. Tenzij je een batterij wilt maken natuurlijk.

Er zijn in het verleden wel experimenten met Al/Twaron laminaten gedaan ("Aral"; Aramide/Aluminium)

Tegenwoordig wordt er in vlieguigconstructies veel met "Glare" gewerkt (Glas/Aluminium.)

Dat gaat wel goed; glas, noch Aramide is een electrische geleider.

Ik zou wel eens een speakerkast met Aral of Glare willen maken. Maar nu even niet.

Groet,

Leobus

200 kilo/m2 lijkt me wat weinig. Een dikke oom en tante die elkaar een nieuwjaarszoen geven zouden dan bij de beneden buren kunnen belanden.

Maar 2630 lbs (bijna 1200 kilo?)per speaker is natuurlijk wel belachelijk. Zonde van de grondstoffen bv.

Deze zou nog zwaarder moeten wegen, maar ik twijfel of ie wel bestaat irl

http://www.moonaudio.com/titan_spkr.htm