Jump to content

Opschonen topics

stefk
 Share

Recommended Posts

Hoi iedereen en moderators

Er moet mij iets van het hart ...

Soms ontaardt een topic in too much off topic tussen verschillende mensen. Jl tubejack en M44 om er 2 te noemen. Dagen en weken worstelt een mens zich dr al die post, soms best leerrijk het oof topic "gedoe" ...

Na een tijdje, als het zogezegd te erg wordt, beslist mn om de boel op te schonen.

Wel hier heb ik dus een grondige hekel aan. Ofwel laat je alles staan met sommige verwijten erbij, ofwel modereer je onmiddellijk. Maar eerst de mensen die het volgen en lezen honderden posts te laten doorworstelen om dan doodleuk op te schonen.

Sorry maar ik vind dit niet leuk. Juist zo'n discussies leert je de mensen op een andere manier kennen. En hier en daar zitter er toch wel interessante stukken tussen, in het off topic gedeelte. Dingen die je achteraf nog eens wilt lezen enz ... dat gaat dan niet meer.

Gr

Stef

Guest tubejack

Ik begrijp dat het de "leesbaarheid" van zo' n topic niet te goede komt.

Maar waarom zou ik mijn eigen of-topic 'ge-oh" niet mogen verwijderen.

Als de moderator dat doet, heb ik er meestal ook geen moeite mee.

Om actief te kunnen ingrijpen, zoals bij andere fora's wel gebeurt, moet je

wèl een heel batterij moderators hebben.... die 7x 24uur operationeel zijn.

Het krijgt veel te weinig aandacht, dat de luisteraar onderdeel is van de audioketen.

Juist in de off-topic discussies - het gekibbel, de betweterij, het berijden van stokpaardjes en principes - wordt duidelijk dat de luisteraar bij uitstek een onderdeel van de audioketen is die ernstige disharmonische vervorming kan veroorzaken.

Feitelijke, technische, wetenschappelijke informatie is voor een forum eigenlijk van geen belang.

Want er zijn handboeken, AES Journals, testverslagen en dergelijke genoeg.

Wie die niet wil lezen, wil ook niet de feitelijke, technische, wetenschappelijke informatie lezen die mede-forummers verschaffen.

Al was het alleen maar, omdat die van een mede-forummer komt... :P

Ik begrijp dat het de "leesbaarheid" van zo' n topic niet te goede komt.

Maar waarom zou ik mijn eigen of-topic 'ge-oh" niet mogen verwijderen.

Als de moderator dat doet, heb ik er meestal ook geen moeite mee.

Om actief te kunnen ingrijpen, zoals bij andere fora's wel gebeurt, moet je

w

Opschonen ,moderatoren ,nieuwe forum indeling , een leuke (wel commerciele post ) van mij die word verwijderd .

Jacco die is weggetreiterd , kraus die niet meer post , het lijkt wel of er een pvda cleaning modus op dit forum is losgelaten , niks voor een liberaal zoals ikzelf .

groeten :angry: hj :D

je zal je bezondigt hebben aan forumregel 3 :D

Soms ontaardt een topic in too much off topic tussen verschillende mensen. Jl tubejack en M44 om er 2 te noemen. Dagen en weken worstelt een mens zich dr al die post, soms best leerrijk het oof topic "gedoe" ...

Na een tijdje, als het zogezegd te erg wordt, beslist mn om de boel op te schonen.

Wel hier heb ik dus een grondige hekel aan. Ofwel laat je alles staan met sommige verwijten erbij, ofwel modereer je onmiddellijk. Maar eerst de mensen die het volgen en lezen honderden posts te laten doorworstelen om dan doodleuk op te schonen.

Sorry maar ik vind dit niet leuk. Juist zo'n discussies leert je de mensen op een andere manier kennen. En hier en daar zitter er toch wel interessante stukken tussen, in het off topic gedeelte. Dingen die je achteraf nog eens wilt lezen enz ... dat gaat dan niet meer.

Gr

Stef

leuk is anders

maar om het hier zo vrij te houden zullen we offers moeten brengen.

dit is er dan zo een.

meestal heb ik geen moeite met opschonen , zoalang het maar onpartijdig gebeurd.

afgelopen week was wel weer een uniek moment. gelukkig is dat soort strijd niet dagelijks

ben blij dat je me beter hebt leren kennen stef :P

Gr

Stef

leuk is anders

maar om het hier zo vrij te houden zullen we offers moeten brengen.

dit is er dan zo een.

meestal heb ik geen moeite met opschonen , zoalang het maar onpartijdig gebeurd.

afgelopen week was wel weer een uniek moment. gelukkig is dat soort strijd niet dagelijks

ben blij dat je me beter hebt leren kennen stef :P

nu weet ik niet of mn bovenstaande post goed opgepikt is

Het opschonen vind ik niet altijd leuk

dan pas de alinea dat je mensen op een andere manier leert kennen, zowel over audio als persoonlijk en dat vind ik wel tof en aangenaam.

Ik was aant denken of er geen mogelijkheid zou bestaan om zware offtopic posts te markeren als offtopic + keuze uitklappen of niet ...

iedereen zegt in het heetst eens dingen die hij/zij graag weer ziet verdwijnen, ook ik, maar er verdwijnt dan meestal andere info das 1 en het heeft geen zin je eigen posts te verwijderen als ze dr anderen gequote zijn ...

Opschonen moet kunnen maar ik vraag mij af waarom het soms zo drastisch moet!

Nogmaals, mensen die de hele zwik wel lezen of gelezen hebben ineens confronteren met een serieuze opschoon actie ... wel dan vraag ik mij af welk respect er dan is naar de lezer die het wel volgde, in de hoop toch een relevante topic post te vinden.

robin, ik vermoed, dr de dunne kastconstructie, jij een Harbeth liefhebber bent ... :D

Ik volg het forum de laatste tijd zo weinig dat ik dat hele thread weghalen gewoon gemist heb <_<

Maar je hebt helemaal gelijk Stef, dan ontstaat er een discussie die je later nog eens wilt teruglezen en dan is het gewoon allemaal weg :mad2:

Het lijkt wel een vicieuze cirkel: er wordt veel gehakketakt, daardoor is dit forum voor een hele hoop leden niet leuk meer. Het begint op een klein clubje stugge volhouders te lijken. Maar doordat er dan op zo typische wijze gemodereerd wordt haken zelfs stugge volhouders op den duur af. Straks zit Spido hier helemaal alleen op het forum :D

Ik beleef er iig bijzonder weinig plezier aan de laatste tijd <_<<_<

Guest tubejack

Gewoon vaker komen Bart en StefK , dan mis je niks :ph34r::lol:

Wat deze hobby betreft, kan ik het gruwelijk oneens met iemand zijn, maar nog prima

door

Stef, ik kan me je reactie goed voorstellen.

Er had van mij veel eerder ingegrepen mogen worden, maar er zijn denk ik te weinig actieve moderators. Die ene die we hier wel eens zien, moderator3, zal het misschien te laat gezien hebben, of wel op tijd, maar hebben gehoopt dat het snel zou betijen.

Dus een paar moderators meer zou wel helpen denk ik.

Er valt dan wel veel minder te lezen. Af en toe denk ik: er gebeurt niks, maar dan blijkt er in een topic verderop ineens een opstootje te zijn... Daar keek je net niet, vanwege het niet-zo-interessante onderwerp.

Enfin, een ideale wereld komt er niet.

M :ph34r: rc

Misschien een opstootjes/rel alert, zodat je niets hoeft te missen?

In sommige bevolkingsgroepen worden smsjes uitgewisseld als er ergens te bakkeleien valt.

Tis maar een (niet serieus) idee :)

NB Forums die "mindere responses" verstoppen heb je al (niveau filter op tweakers.net bv), maar ook dat kan vrij irritant zijn.

Toch kan zo'n optie om een post te beoordelen op kwaliteit best aardig zijn, kun je wat makkelijker zien wat je over kunt slaan.

Guest Moderator3

Ik begrijp helemaal niets van dit topic en wat nu precies de strekking ervan is. Daarom reageer ik toch maar even na lang erover nagedacht te hebben en met het risico dat ik nu iedereen over mij heen krijg.

Ik heb het al zo vaak aangegeven op het forum en lees mijn berichten maar eens na:

Als een ieder zich nou aan de weinige forum regels zouden houden, dan hoeven moderators niet in te grijpen om topics leesbaar te houden of berichten weg te halen die niets met het onderwerp van het topic te maken hebben. Ook is al eerder aangegeven aan de leden dat als er een discussie ontstaat en off-topic is, dan kan men het verzoek indienen om dat stukje discussie op te splitsen in een nieuw topic.

Als er in een topic te persoonlijk wordt gereageerd naar elkaar en men gebruikt opmerkingen van Opzouten enz enz, dan is dat eigenlijk genoeg reden om het weg te halen. Als er dan wordt aangegeven dat we het nog even aanzien en dus eigenlijk de gelegenheid wordt gegeven aan die leden die zulke persoonlijke opmerkingen post (opzouten e.d.) om het zelf weg te halen of het bericht aan te passen. Als men na een halve dag dat nog steeds niet heeft gedaan, dan houdt het op gegeven ogenblik op en grijp ik als moderator in en schoon zo'n topic op. De reden mogen jullie zelf bedenken waarom dat gebeurt.

En dit is wat er afgelopen zondag is gebeurt en daarom opgeschoond.

Verder zijn er geen acties gedaan naar die leden die zich daaraan schuldig hebben gemaakt.

Opschonen ,moderatoren ,nieuwe forum indeling , een leuke (wel commerciele post ) van mij die word verwijderd .

Jacco die is weggetreiterd , kraus die niet meer post , het lijkt wel of er een pvda cleaning modus op dit forum is losgelaten , niks voor een liberaal zoals ikzelf .

groeten :angry: hj :D

Ik heb je keurig een pb gestuurd met de reden waarom je topic (met reclame) is weggehaald. Dan moet je het anders verwoorden in je topic en niet zeggen dat het reclame is en best wel mag. Nee, het mag dus niet. (reclame voor je eigen toko maken). Dan moet je nieuwsbericht laten plaatsen op de hearsite onder nieuwsberichten. Dan doen andere forumleden die ook commercieel bezig zijn en op dit forum zitten namelijk ook. Dus wat je nu precies wilt met zo'n opmerking erover is mij niet duidelijk.

Jacco is niet weggetreiterd, maar uit zichzelf opgestapt. (zijn keus en dat mag hij).

Kraus post uit zichzelf niet meer en is zijn eigen keus.

Maar zo zijn er nog wel meer leden die niet meer posten of wegblijven. Zo gaat dat gewoon.

Ik volg het forum de laatste tijd zo weinig dat ik dat hele thread weghalen gewoon gemist heb <_<

Maar je hebt helemaal gelijk Stef, dan ontstaat er een discussie die je later nog eens wilt teruglezen en dan is het gewoon allemaal weg :mad2:

Het lijkt wel een vicieuze cirkel: er wordt veel gehakketakt, daardoor is dit forum voor een hele hoop leden niet leuk meer. Het begint op een klein clubje stugge volhouders te lijken. Maar doordat er dan op zo typische wijze gemodereerd wordt haken zelfs stugge volhouders op den duur af. Straks zit Spido hier helemaal alleen op het forum :D

Ik beleef er iig bijzonder weinig plezier aan de laatste tijd <_< <_<

Als je het niet gelezen hebt, heb je ook niets gemist. Simpel !

Die vicieuze cirkel waar jij het over hebt komt niet door de moderators, maar door de leden zelf. Moderators hakketakke niet op de leden, maar willen het forum juist leefbaar houden en leesbaar. Moderators schonen topics op of halen het weg als de leden er een zooitje van maken.

Moderators (ik tenminste wel) geven vaak uitleg, terwijl dat niet hoeft en sturen pb naar degene die het aangaat (wat ook niet hoeft) of sturen een pb naar degene om in openheid te wijzen op waar men over de scheef gaat.

Als laatste redmiddel wordt ook nog weleens openlijk op het forum gezet dat men zich aan de regels dienen te houden en anders wordt er harder ingegrepen (zonder gelijk een ban uit te delen).

Ook dan wordt het nog vaak met een pb opgelost naar het betreffende lid. Blijft men zich dan nog steeds hetzelfde gedrag vertonen, dan kan het als allerlaatste redmiddel een tijdelijke ban of waarschuwing worden gegeven.

Als jij dat typisch modereer werk vindt, dan snap je iets niet of je wilt het gewoon niet snappen.

Stef, ik kan me je reactie goed voorstellen.

Er had van mij veel eerder ingegrepen mogen worden, maar er zijn denk ik te weinig actieve moderators. Die ene die we hier wel eens zien, moderator3, zal het misschien te laat gezien hebben, of wel op tijd, maar hebben gehoopt dat het snel zou betijen.

Dus een paar moderators meer zou wel helpen denk ik.

Er valt dan wel veel minder te lezen. Af en toe denk ik: er gebeurt niks, maar dan blijkt er in een topic verderop ineens een opstootje te zijn... Daar keek je net niet, vanwege het niet-zo-interessante onderwerp.

Enfin, een ideale wereld komt er niet.

M :ph34r: rc

Inderdaad zijn er te weinig actieve moderators en er is niemand, maar dan ook niemand die het stokje (mee) oppakt.

Ik ben gemiddeld ruim 15-20 uur per week kwijt aan het modereerwerk (lezen van topics en het forum in de gaten houden). Toen ik ermee begon was dat 2-3 uur per week. En het aantal bezoekers is niet toegenomen, eerder afgenomen. Het meerwerk komt doordat er meer off-topic wordt gegaan of opgeschoond moeten worden enz enz. Soms denk ik weleens waar ben ik mee bezig.. het kost mij tijd, veel tijd en wat ik doe als moderator...het schijnt nooit goed te zijn in sommige ogen van de leden.

Als moderator moet je een dikke huid hebben en die heb ik gelukkig, maar ik deed het altijd met veel plezier, hoewel de laatste tijd dat plezier soms wel weg lijkt te zijn.

Want als het mij zoveel tijd kost en van mij eigen tijd afgaat die ik normaal gesproken zou gebruiken naar het luisteren naar mijn set en muziek, dan vraag ik mij af waarom ik het nog doe, als ik als moderator er alleen maar gemekker terug krijg. Ik krijg er niet voor betaald en doe het volledig vrijwillig.

Laatst zei mijn vrouw tegen mij : Het kost je zoveel tijd en soms ben je er nog mee bezig in jezelf, terwijl de pc uit staat en inwendig loopt te foeteren. Waarom doe je het nog?

Tja een vraag waar ik bij zo'n topic als dit of zoals afgelopen zondag inderdaad denk waar doe ik het nog voor? Niet meer voor mezelf, maar nog wel voor jullie als leden.

Maar dit laatste hou ik ook niet lang vol, want wees nou eens eerlijk tegenover jezelf, jullie als leden van dit forum... Zouden jullie het volhouden?

Er is toch iemand die het moet doen, als niemand mee wilt helpen of uit zichzelf aanmeld om mee te willen modereren.

Vraag jullie je eens af, als er geen actieve moderators meer zouden zijn, hoe lang zou het forum nog blijven bestaan ? Of hoelang zou het duren voordat het gehele forum ontspoord door leden die met hun eigen ego in de weg zitten en dat hier spuien (ook al heeft men dat van zichzelf niet door) enz.

Marc, het is NIET persoonlijk bedoeld tegen jou, maar tegen iedereen die lid is van dit forum. Jouw antwoord was namelijk helemaal waar en jij hebt het tenminste door, omdat je je wel verplaatst in de positie van een moderator.

Hear, hear zegt men dan in de UK.

Modereren is zeker geen makkelijke en vaak ondankbare taak. Op sommige forums (diyaudio) plaatst men de ietwat uitgeschoten berichtjes tijdelijk in een aparte rubriek. Dan kan iedereen t een en ander nog even nalezen.

Maar je wilt te vuile was natuurlijk niet te lang buitenhangen, dat is begrijplelijk.

Ik vind dat t tijd wordt voor een Hear reunie :)

Guest tubejack

Schuldig! :wacko:

Dat "opzouten" was m.i. nog vrij onschuldig, zei ik vroeger tegen mijn kinderen ook wel eens

"als ik ze achter het behang kon plakken" Koelt lekker af... Verder zit er niks achter.... e.e.a. is veel te veel opgeblazen.

Ik probeer: "mens en ding te scheiden" maar ben niet perfect.

Het desbetreffende topic loopt weer en is m.i. interessant.

Ik vind "reclame" een moeilijk ding. Waar begint "informatie" en waar begint "reclame?"

Van mij mogen de sponsoren van dit forum best reclame maken, ik gun ze van harte hun klandizie.

Zet dat b.v. op de openingspagina van dit forum "mede mogelijk gemaakt door Pietje en Marietje" of speksteen en co.

Dat is dan gelijk voor iedereen duidelijk..... Het is slechts een voorbeeldje.... er zijn natuurlijk legio andere dingen

te bedenken.

Dat je zoveel tijd bezig bent, met dit forum, verbaasd me, goh had ik niet verwacht.

Vriendelijke groet,

Jack

Guest Moderator3

Schuldig! :wacko:

Dat "opzouten" was m.i. nog vrij onschuldig, zei ik vroeger tegen mijn kinderen ook wel eens

"als ik ze achter het behang kon plakken" Koelt lekker af... Verder zit er niks achter.... e.e.a. is veel te veel opgeblazen.

Ik probeer: "mens en ding te scheiden" maar ben niet perfect.

Het desbetreffende topic loopt weer en is m.i. interessant.

Ik vind "reclame" een moeilijk ding. Waar begint "informatie" en waar begint "reclame?"

Van mij mogen de sponsoren van dit forum best reclame maken, ik gun ze van harte hun klandizie.

Zet dat b.v. op de openingspagina van dit forum "mede mogelijk gemaakt door Pietje en Marietje" of speksteen en co.

Dat is dan gelijk voor iedereen duidelijk..... Het is slechts een voorbeeldje.... er zijn natuurlijk legio andere dingen

te bedenken.

Dat je zoveel tijd bezig bent, met dit forum, verbaasd me, goh had ik niet verwacht.

Vriendelijke groet,

Jack

Opzouten kan voor jou zelf niets betekenen, maar anderen kunnen er aanstoot van nemen.

Voorbeeld : Als ik tegen mijn Surinaamse vriend zeg "rot neger" dan moet hij erom lachen, want hij weet dat ik er niets verkeerd mee bedoel.

Als ik tegen zijn buurman die ook een Surinamer is en dan 'rotneger' tegen zeg, dan krijg ik een klap voor mijn gezicht en ben ik aan het discrimineren, volgens hem.

Moraal, ik moet dat niet zeggen. Ook al meen ik er niets van, voor die buurman is het scheldwoord en vindt het verkeerd.

Dus vraag je af voordat je zulke dingen zegt (en ook op een forum).... wat doet het de ander?

Reclame mag gewoon niet. Is gewoon een forumregel. Hoe vaak moet ik dat nog zeggen hier. Punt !!

Als jij als commercieel ondernemer je eigen producten aanprijst, dan maak je gewoon reclame voor je eigen producten en toko.

Wie slim is en het mooi verpakt kan door de mazen heen schieten en zo zijn er enkele die dat hier doen. Dat wordt tandenknarsend en oogluikend toegestaan, maar als men zou willen kan men dat ook verwijderen. Spido doet dat voor Klaas en hij doet op een hele slimme manier. Wat lijkt op "niets zeggen" en toch "iets zeggen".

Voor een moderator zijn dat de moeilijkste berichten en hoe ga je daar als moderator mee om. Wel of niet verwijderen, dat is dan het dilemma.

Maar er zijn ook ondernemers die hier lid zijn en juist ten alle tijde vermijden elke vorm van reclame van hun eigen producten. Die ondernemers snappen heel goed de regels van het forum en passen dat zelf zeer streng en strikt op zichzelf toe. Uit ervaring weet ik dat deze ondernemers dan maar liever niets posten hierover en dat valt te prijzen.

Tja moderaten is niet alleen maar lezen, wanneer het jou als moderater uitkomt. Het is een taak die (bijna) elke dag uitgevoerd moet worden, tenminste als je de taak serieus neemt en dat doe ik. Om het forum leesbaar en leuk te houden voor een ieder.

Maar wanneer er nou andere leden zijn die ook enkele uurtjes daaraan willen spenderen per week, hou ik meer tijd over voor andere dingen.

Mensen denken niet na over hoeveel tijd iets kost. Als jij een tuner modificeert kost jou dat meer uren dan je berekent als hobbyist. Als forumleden een Hearmeeting organiseren, vraagt niemand zich af hoeveel uren dat heeft gekost aan vrije tijd.

Daar zou men hier best weleens meer bij stil mogen staan en wat meer waardering laten blijken, anders is het voor degenen die zoiets organiseren niet vol te houden. Er zijn maar enkelen hier die dit wel snappen en hun waardering ook laten blijken.

Guest Moderator3

Hear, hear zegt men dan in de UK.

Modereren is zeker geen makkelijke en vaak ondankbare taak. Op sommige forums (diyaudio) plaatst men de ietwat uitgeschoten berichtjes tijdelijk in een aparte rubriek. Dan kan iedereen t een en ander nog even nalezen.

Maar je wilt te vuile was natuurlijk niet te lang buitenhangen, dat is begrijplelijk.

Ik vind dat t tijd wordt voor een Hear reunie :)

Precies, geen gemakkelijke taak en vaak ondankbaar, maar ik heb een dikke huid en nek en kan tegen een stootje.

Draai het eens om : Als men niet zulke rare /vervelende enz berichten zouden plaatsen, dan hoeft het ook niet worden te verwijderd of een topic worden opgeschoond. Het gaat dus weer om zelf moderatie van je eigen berichten/postings. En mocht men toch iets willen zeggen, kan je je ook direct richten aan de andere persoon die jouw trikkert en via PB doen in plaatst van in een topic om zeep te gaan helpen. En wat dan later weer verwijderd moet worden door het moderatie team.

De moderator is niet verantwoordelijk, die voert alleen maar zijn taak uit. Het is de poster/lid zelf die verantwoordelijk is en eraan meedoet en een topic verziekt. Dus als er een topic wordt opgeschoond kan je ook zeggen tegen de leden die het veroorzaakt hebben : "bedankt voor het vervuilen van het topic en bedankt dat het de sfeer niet ten goede is gekomen en mede daardoor er andere leden (weer) zijn afgehaakt.

Een discussie die ontstaat in een topic en niets te maken heeft met het topic kan je ook opstarten in een nieuw topic en je kenbaar maakt dat het topic is voortgekomen uit een ander topic. Zo deden we het in het verleden ook, dus waarom nu ook niet? We doen het niet, omdat we niet nadenken en verplaatsen in de ander. Het is tegenwoordig ikke ikke ikke en ik ben het kwijt, zonder na te denken over de gevolgen ervan.

Als jij vindt dat het tijd is voor een Hear reunie, ga je gang en organiseer het. Ik zal de eerste zijn die zich inschrijft ervoor. Maar ik denk dat je niets organiseert en het meer als grapje is bedoeld om de boel weer wat op te vrolijken. Eigenlijk is het dan een losse opmerking die net zo goed niet had hoeven worden neergeschreven.

Guest tubejack

Ok moderator punt 1 (aanstoot) en 2 (reclame) is duidelijk.

Dat het organiseren van zo' n Hear meeting, veel tijd en moeite kost is al langere tijd duidelijk.

De meetings die ik bijgewoond heb, vond ik ook erg geslaagd.

Vriendelijke groet,

Jack

in mijn openingspost, die blijkbaar niet begrepen wordt en geapprecieerd, begin ik met hoi iedereen en moderators... meervoud dus ... blijkbaar reageert er maar 1 moderator

is er maar 1 moderator meer?

Verder wijs ik niemand expliciet aan dat hij zij juist of fout opschoont

ook moderator3 niet.

herlees mijn openingspostmaar eens opnieuw, het is een heel open post zonder enige aanval

ik heb mijn woorden gewikt en gewogen

Het opschonen gelde vr iedereen ... en ik ben mans genoeg om in eigen boezem en spiegel te kijken

om nu ineens zwaar in zn wiek geschoten te zijn ontgaat mij ook volledig

En ja ik ben mij bewust dat een moderator zn vrije tijd erin steekt enz enz enz.

Ik ben vaak 12 uur van huis vr werk, verbouwing, kinderen, huishouden ... toch probeer ook ik vrije tijd in te lassen om hear levendig te houden. Als de leden geen moeite doen, is er ook geen hear meer. Maar ik dwaal af ...

in mijn openingspost, die blijkbaar niet begrepen wordt en geapprecieerd, begin ik met hoi iedereen en moderators... meervoud dus ... blijkbaar reageert er maar 1 moderator

is er maar 1 moderator meer?

Verder wijs ik niemand expliciet aan dat hij zij juist of fout opschoont

ook moderator3 niet.

herlees mijn openingspostmaar eens opnieuw, het is een heel open post zonder enige aanval

ik heb mijn woorden gewikt en gewogen

Het opschonen gelde vr iedereen ... en ik ben mans genoeg om in eigen boezem en spiegel te kijken

om nu ineens zwaar in zn wiek geschoten te zijn ontgaat mij ook volledig

En ja ik ben mij bewust dat een moderator zn vrije tijd erin steekt enz enz enz.

Ik ben vaak 12 uur van huis vr werk, verbouwing, kinderen, huishouden ... toch probeer ook ik vrije tijd in te lassen om hear levendig te houden. Als de leden geen moeite doen, is er ook geen hear meer. Maar ik dwaal af ...

:lol:;)